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2025.01.18

米国 国家サイバー長官室 サイバー犯罪から米国民を保護しなければならない (2025.01.13)

こんにちは、丸山満彦です。

ホワイトハウスの国家サイバー長官のハリー・コーカー・Jr.が、サイバー犯罪から米国民を保護しなければならないと、ブログに書いていますね...

米国もサイバー犯罪に苦労していますね...

 

U.S. White House - Office of the National Cyber Director; ONCD

・2025.01.13 We Must Protect Americans Against Cyber-Enabled Fraud

 

We Must Protect Americans Against Cyber-Enabled Fraud サイバー犯罪から米国民を保護しなければならない
By National Cyber Director Harry Coker, Jr. 国家サイバー長官 ハリー・コーカー・ジュニア
A frantic phone call that sounds like a grandchild; a text message offering a young professional a fantastic investment; an email to an attorney with instructions to wire settlement funds that they were expecting – cyber-enabled fraud can start in many different ways. On Friday, we here at ONCD convened a group of Federal cybersecurity and fraud experts at the White House to discuss cyber-enabled fraud – a persistent and growing problem that impacts the American people every day. 孫からの電話のように聞こえる必死の電話、若い専門家に魅力的な投資を勧めるテキストメッセージ、期待していた和解資金の送金指示が書かれた弁護士宛の電子メールなど、サイバー犯罪はさまざまな方法で始まる可能性がある。金曜日、私たちはホワイトハウスで連邦政府のサイバーセキュリティおよび詐欺の専門家グループを招集し、サイバー詐欺について話し合った。サイバー詐欺は、日々アメリカ国民に影響を与えている根強く、拡大する問題である。
The Federal Trade Commission estimated consumer fraud losses of roughly $158 billion in 2023, and the Government Accountability Office estimates that fraud costs the Federal government $223 billion to $521 billion per year. Much of this fraud is cyber-enabled, and it is increasing – the Federal Bureau of Investigation received a record number of complaints through its Internet Crime Complaint Center (IC3) in 2023, over 880,000. And these numbers are just the tip of the iceberg since most of the fraud goes unreported. 連邦取引委員会は、2023年の消費者詐欺による損失額を約1580億ドルと推定しており、政府アカウンタビリティ室は、詐欺による連邦政府の損失額を年間2230億ドルから5210億ドルと推定している。こうした詐欺の多くはサイバー犯罪であり、その数は増加している。2023年には、連邦捜査局(FBI)のインターネット犯罪苦情センター(IC3)に寄せられた苦情の件数は88万件を超え、過去最多を記録した。そして、詐欺のほとんどが報告されないため、これらの数字は氷山の一角に過ぎない。
Unfortunately, anyone can be targeted. Americans of all ages report losses from frauds ranging from tech support scams to investment fraud. Businesses of all sizes become victims when their email is compromised. 残念ながら、誰もが標的となり得る。あらゆる年齢のアメリカ人が、テクニカルサポート詐欺から投資詐欺に至るまで、詐欺による損失を報告している。あらゆる規模の企業が、電子メールが侵害された際に被害者となる。
The perpetrators, often foreign organized crime syndicates, leverage and exploit weaknesses across almost all industries to commit their crimes. No single company, industry, government agency, or even country, can solve this problem alone. 犯罪者は、多くの場合、外国の組織犯罪シンジケートであり、ほぼすべての業界に存在する弱点を悪用して犯罪を犯している。 企業、業界、政府機関、あるいは国であっても、単独でこの問題を解決することはできない。
Protecting Americans from cyber-enabled fraud requires a whole-of-Nation effort. We must continue to scale up best practices, shore up our cyber defenses, and get ahead of the criminals’ rapidly increasing use of artificial intelligence to better protect the American public. サイバー犯罪から米国国民を防御するには、国家を挙げての取り組みが必要である。 ベストプラクティスを拡大し続け、サイバー防御を強化し、犯罪者による人工知能の急速な利用拡大に先んじて、米国国民をより良く保護しなければならない。
We are having some successes. In 2023, the Secret Service recovered over $1 billion in cyber financial crime losses, and the FBI found ways to stop $538 million in losses in suspected fraud cases, working with partners to paralyze criminals in their tracks. I had the opportunity to hear from these agencies and many other federal partners and White House components on Friday. 私たちはいくつかの成功を収めている。2023年には、シークレットサービスがサイバー金融犯罪による損失額10億ドル以上を回復し、FBIはパートナーと協力して犯罪者を足止めし、詐欺事件の疑いのある5億3800万ドルの損失を食い止める方法を見出した。私は金曜日に、これらの機関やその他多くの連邦政府パートナー、ホワイトハウスの構成機関から話を聞く機会があった。
We shared ideas on how we can do more to protect Americans, and make it easier for people and businesses to protect themselves. There was strong agreement on the importance of tackling this issue on behalf of the millions of citizens who are defrauded every year. アメリカ国民をより効果的に防御し、個人や企業が自らを防御しやすくする方法について意見を交換した。毎年何百万人もの国民が詐欺の被害に遭っているという事実を踏まえ、この問題に取り組むことの重要性について、強い同意が得られた。
I’ve discussed this issue with other domestic and international partners as well, including the United Kingdom – which is widely recognized as a leader in this field. In all these discussions, our partners’ commitment to action has been crystal clear. 私はこの問題について、この分野におけるリーダーとして広く認知されている英国をはじめとする、他の国内および国際的なパートナーとも話し合ってきた。これらの話し合いにおいて、パートナーの行動へのコミットメントは明確であった。
The Federal government needs to lead, because the people we serve deserve solutions. We have to do everything we can to ensure that Americans’ hard-earned money stays where it belongs, with them. There’s a lot more work to do. 連邦政府が主導する必要がある。なぜなら、私たちが奉仕する国民は解決策を必要としているからだ。私たちは、アメリカ人が苦労して稼いだお金が、本来あるべき場所である彼らの手元に残るよう、全力を尽くさなければならない。やるべきことはまだたくさんある。

 

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