オーストラリア 2024年サイバーセキュリティ法 (2024.11.29)
こんにちは、丸山満彦です。
2024.10.08にオーストラリア議会にサイバーセキュリティの法制パックが提出されていますよ...と2024.11.30にブログに書きましたが...
オーストラリアのサイバーセキュリティ法について官報にのっているので紹介です。IoTの認証、ランサムウェア攻撃を受けた場合の報告義務、重要なサイバーインシデントの報告義務、サイバーインシデント審査会等ありますね...
米国に近いのかなぁ...
大項目でいうとこんな感じ...
Cyber Security Act 2024 | Cyber Security Act 2024 |
Part 1—Preliminary | 第1編ー序文 |
Part 2—Security standards for smart devices | 第2編ースマートデバイスのセキュリティ標準 |
Part 3—Ransomware reporting obligations | 第3編ーランサムウェアの報告義務 |
Part 4—Coordination of significant cyber security incidents | 第4編ー重要なサイバーセキュリティインシデントの調整 |
Part 5—Cyber Incident Review Board | 第5編ーサイバーインシデント審査会 |
● Australan Government - Federal Register of Legislation
・2024.11.29 Cyber Security Act 2024 No. 98, 2024
目次...
Cyber Security Act 2024 | Cyber Security Act 2024 |
No. 98, 2024 | No.98, 2024 |
An Act relating to cyber security for Australians, and for other purposes | オーストラリア国民のサイバーセキュリティに関する法律およびその他の目的 |
Contents | 目次 |
Part 1—Preliminary | 第1編ー序文 |
1 Short title | 1 略称 |
2 Commencement | 2 発効 |
3 Objects | 3 目的 |
4 Simplified outline of this Act | 4 本法令の簡略な概要 |
5 Extraterritoriality | 5 治外法権 |
6 Act binds the Crown | 6 王冠を拘束する法令 |
7 Concurrent operation of State and Territory laws | 7 州および準州の法律の併用 |
8 Definitions | 8 定義 |
9 Meaning of cyber security incident | 9 サイバーセキュリティインシデントの意味 |
10 Meaning of permitted cyber security purpose | 10 許可されたサイバーセキュリティ目的の意味 |
11 Disclosure to State body | 11 州の団体への開示 |
Part 2—Security standards for smart devices | 第2編ースマートデバイスのセキュリティ標準 |
Division 1—Preliminary | 第1章ー序文 |
12 Simplified outline of this Part | 12 本編の簡略な概要 |
13 Application of this Part | 13 本編の適用 |
Division 2—Security standards for relevant connectable products | 第2章ー関連接続製品に対するセキュリティ標準 |
14 Security standards for relevant connectable products | 14 関連接続可能製品のセキュリティ標準 |
15 Compliance with security standard for a relevant connectable product | 15 関連接続可能製品のセキュリティ標準への準拠 |
16 Obligation to provide and supply products with a statement of compliance with security standard | 16 セキュリティ標準への準拠を表明した製品を提供・供給する義務 |
Division 3—Enforcement | 第3章ー施行 |
17 Compliance notice | 17 準拠通知 |
18 Stop notice | 18 停止通知 |
19 Recall notice | 19 回収通知 |
20 Public notification of failure to comply with recall notice | 20 回収通知に従わない場合の公示 |
Division 4—Miscellaneous | 第4章ーその他 |
21 Revocation and variation of notices given under this Part | 21 本編に基づき行われた通知の取消しおよび変更 |
22 Internal review of decision to give compliance, stop or recall notice | 22 準拠を与える決定の内部審査、 停止またはリコール通知 |
23 Examination to assess compliance with security standard and statement of compliance | 23 セキュリティ標準への準拠を評価するための審査および準拠表明 |
24 Acquisition of property | 24 財産の取得 |
Part 3—Ransomware reporting obligations | 第3編ーランサムウェアの報告義務 |
Division 1—Preliminary | 第1章ー序文 |
25 Simplified outline of this Part | 25 本編の簡易概要 |
Division 2—Reporting obligations | 第2章ー報告義務 |
26 Application of this Part | 26 本章の適用 |
27 Obligation to report following a ransomware payment | 27 ランサムウェアの支払い後の報告義務 |
28 Liability | 28 責任 |
Division 3—Protection of information | 第3章ー情報の保護 |
29 Ransomware payment reports may only be used or disclosed for permitted purposes | 29 ランサムウェアの支払い報告書は、許可された目的にのみ使用または開示することができる |
30 Limitations on secondary use and disclosure of information in ransomware payment reports | 30 ランサムウェアの支払い報告書の情報の二次使用および開示の制限 |
31 Legal professional privilege | 31 法律専門家の秘匿特権 |
32 Admissibility of information in ransomware payment report against reporting business entity | 32 報告事業者に対するランサムウェアの支払い報告書の情報の許容性 事業体 |
Part 4—Coordination of significant cyber security incidents | 第4編ー重要なサイバーセキュリティインシデントの調整 |
Division 1—Preliminary | 第1章ー序文 |
33 Simplified outline of this Part | 33 簡易概要 |
34 Meaning of significant cyber security incident | 34 重要なサイバーセキュリティインシデントの意味 |
Division 2—Voluntary information sharing with the National Cyber Security Coordinator | 第2章ー国家サイバーセキュリティ調整官との自主的な情報共有 |
35 Impacted entity may voluntarily provide information to National Cyber Security Coordinator in relation to a significant cyber security incident | 35 影響を受けた事業体は、重要なサイバーセキュリティインシデントに関連して、国家サイ バーセキュリティ調整官に自主的に情報を提供することができる |
36 Voluntary provision of information in relation to other incidents or cyber security incidents | 36 その他のインシデントまたはサイバーセキュリティインシデントに関連する自主的な情 報提供 |
37 Role of the National Cyber Security Coordinator | 37 国家サイバーセキュリティ調整官の役割 |
Division 3—Protection of information | 第3章ー情報の保護 |
38 Information provided in relation to a significant cyber security incident—use and disclosure by National Cyber Security Coordinator | 38-重要なサイバーセキュリティインシデントに関連して提供された情報-国家サイバー |
39 Information provided in relation to other incidents—use and disclosure by National Cyber Security Coordinator | 39 その他のインシデントに関連して提供された情報-国家サイバー・セキュリティ・コーディネー ターによる使用と開示 |
40 Limitations on secondary use and disclosure | 40 二次使用と開示の制限 |
41 Legal professional privilege | 41 法律専門家の秘匿特権 |
42 Admissibility of information voluntarily given by impacted entity | 42 影響を受けた事業体が自発的に提供した情報の許容性 |
43 National Cyber Security Coordinator not compellable as witness | 43 国家サイバー・セキュリティ・コーディネーターは証人として強制されない。Coordinator not compellable as witness |
Division 4—Miscellaneous | 第4章ーその他 |
44 Interaction with other requirements to provide information in relation to a cyber security incident | 44 サイバー・セキュリティ・インシデントに関する情報提供の他の要件との相互関係 |
Part 5—Cyber Incident Review Board | 第5編ーサイバーインシデント審査会 |
Division 1—Preliminary | 第1章ー序文 |
45 Simplified outline of this Part | 45 本編の簡易概要 |
Division 2—Reviews | 第2章ー審査 |
46 Board must cause reviews to be conducted | 46 審査会は審査を実施させなければならない |
47 Board may discontinue a review | 47 審査会は審査を中止することができる。 |
48 Chair may request information or documents | 48 委員長は情報または文書を要求することができる |
49 Chair may require certain entities to produce documents | 49 審査会の機能および権限 |
50 Civil penalty—failing to comply with a notice to produce documents | 50 民事制裁金—文書提出命令に従わない場合 |
51 Draft review reports | 51 審査報告書(ドラフト) |
52 Final review reports | 52 審査報告書(最終版) |
53 Certain information must be redacted from final review reports | 53 審査報告書(最終版)から特定の情報を削除しなければならない場合 |
54 Protected review reports | 54 審査報告書(保護) |
Division 3—Protection of information relating to reviews | 第3章—審査に関する情報の保護 |
55 Limitations on use and disclosure by the Board | 55 審査会による利用および開示の制限 |
56 Limitations on secondary use and disclosure | 56 二次利用および開示の制限 |
57 Legal professional privilege | 57 法律専門家の特権 |
58 Admissibility of information given by an entity that has been requested or required by the Board | 58 審査委員会から要請または要求された事業体が提供した情報の証拠能力 |
59 Disclosure of draft review reports prohibited | 59 審査報告書ドラフトの開示の禁止 |
Division 4—Establishment, functions and powers of the Board | 第4章―審査委員会の設立、機能および権限 |
60 Cyber Incident Review Board | 60 サイバーインシデント審査会 |
61 Constitution of the Board | 61 審査会会則 |
62 Functions of the Board | 62 審査会の機能 |
63 Independence | 63 独立性 |
Division 5—Terms and conditions of appointment of the Chair and members of the Board | 第5章ー審査会委員長および委員の任命条件 |
64 Appointment of Chair | 64 委員長の任命 |
65 Remuneration of the Chair | 65 委員長の報酬 |
66 Appointment of standing members of the Board | 66 常任委員の任命 |
67 Remuneration of standing members of the Board | 67 常任委員の報酬 |
68 Acting Chair | 68 委員長代行 |
69 Terms and conditions etc. for standing members | 69 常任委員の条件など |
Division 6—Expert Panel, staff assisting and consultants | 第6章ー専門家パネル、補助職員およびコンサルタント |
70 Expert Panel | 70 専門家パネル |
71 Arrangements relating to staff of the Department | 71 本省職員に関する取り決め |
72 Consultants | 72 コンサルタント |
Division 7—Other matters relating to the Board | 第7章ー審査会に関するその他の事項 |
73 Board procedures | 73 審査会の手続き |
74 Liability | 74 責任 |
75 Certification of involvement in review | 75 審査への関与の証明 |
76 Annual report | 76 年次報告書 |
77 Rules may prescribe reporting requirements etc. | 77 規則は報告要件などを定めることができる。 |
Part 6—Regulatory powers | 第6編ー規制権限 |
Division 1—Preliminary | 第1章ー序文 |
78 Simplified outline of this Part | 78 本編の簡略概要 |
Division 2—Civil penalty provisions, enforceable undertakings and injunctions | 第2章 - 民事上の制裁規定、強制可能な約束、および差止命令 |
79 Civil penalty provisions, enforceable undertakings and injunctions | 79 民事罰規定、 強制執行可能な約束および差止命令 |
Division 3—Monitoring and investigation powers | 第3章ー監視および調査権限 |
80 Monitoring powers | 80 監視権限 |
81 Investigation powers | 81 調査権限 |
Division 4—Infringement notices | 第4章ー侵害通知 |
82 Infringement notices | 82 侵害通知 |
Division 5—Other matters | 第5章ーその他の事項 |
83 Contravening a civil penalty provision | 83 民事罰規定に違反すること |
Part 7—Miscellaneous | 第7編ーその他 |
84 Simplified outline of this Part | 84 本編の簡易概要 |
85 How this Act applies in relation to non‑legal persons | 85 非法人との関係における本法の適用 |
86 Delegation by Secretary | 86 長官による委任 |
87 Rules | 87 規則 |
88 Review of this Act | 88 本法の見直し |
条文
・[HTML]仮対訳
● まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記
・2024.11.30 オーストラリア 議会 情報・安全保障合同委員会 2024年サイバーセキュリティ法制パッケージ (2024.10.08)
・2023.11.24 オーストラリア 内務省 2023-2030 オーストラリア サイバーセキュリティ戦略と実行計画 (2023.11.22)
・2023.05.21 オーストラリア 情報保護室による「2023-2030年サイバーセキュリティ戦略ディスカッションペーパー」への意見提出
« 欧州連合理事会 ホワイトペーパー 「欧州のデジタルインフラのニーズにどのように対応するか?」を承認 | Main | 米国 NIST SP 800-55 Vol. 1 情報セキュリティのための測定ガイド:第1巻 - 対策の識別と選択、Vol. 2 情報セキュリティ測定ガイド:第2巻 — 情報セキュリティ測定プログラムの開発 (2024.12.04) »
Comments