« 国連安全保障理事会 サイバー空間における脅威の進化 (2024.06.20) | Main | IPA デジタル人材育成モデル2023年度版 »

2024.06.24

米国 GenCyber:第2空軍(キースラー基地)とミシシッピ州立大学はサイバーイニシアティブを通じて地元の幼稚園から高校(K-12)の教師を支援

こんにちは、丸山満彦です。

空軍の下士官および非飛行将校のための基本的な軍事および技術訓練を実施する責任を負うアメリカ空軍である第2空軍 (Second Air Force: 2AF) [wikipedia] は、NASが主催するGenCyberというプログラムを通じて、本拠地のキーズラー基地 (Keesler Air Force Base)  [wikipedia] のあるミシシッピ州立大学[wikipedia]と協力して地元のK12(幼稚園から高校)までの学校の先生のためのサイバー教育をするようですね...

こういう交流は、ある意味税金の有効活用ですよね...

 

桂駐屯地(陸自やと思うけど)と京都府立大学が、京都府教育委員会と一緒に教師にサイバー教育する感じ?

 

Air Education and Training Command

・2024.06.17 GenCyber: Keesler, MSU empowers local K-12 teachers through cyber initiative

 

GenCyber: Keesler, MSU empowers local K-12 teachers through cyber initiative ジェン・サイバー キースラーとミシシッピ州立大学は、サイバー・イニシアチブを通じ、地元の幼稚園から高校までの教師を支援する
KEESLER AIR FORCE BASE, Miss. --   ミシシッピ州キースラー空軍基地。--  
Keesler Air Force Base and Mississippi State University partnered to bring the National Security Agency’s GenCyber program to local K-12 teachers for a 5-day cyber camp here, June 3 - 7. キースラー空軍基地とミシシッピ州立大学は、国家安全保障局の「ジェン・サイバー」プログラムを地元の幼稚園から高校までの教師に提供するため、6月3日から7日までの5日間、同基地でサイバー・キャンプを開催した。
The NSA’s GenCyber program provides multiple cybersecurity experience camps, focused on students, teachers and a combination of both. These camps provide opportunities to gain more experience and increase student diversity in cybersecurity colleges and career readiness pathways at the secondary level. NSAのGenCyberプログラムは、生徒、教師、そしてその両方の組み合わせに焦点を当てた複数のサイバーセキュリティ体験キャンプを提供している。これらのキャンプは、中等教育レベルのサイバーセキュリティ・カレッジやキャリア準備パスウェイにおいて、より多くの経験を積み、生徒の多様性を高める機会を提供している。
This recent camp facilitated teacher readiness within a learning community to help them learn, develop, and deliver cybersecurity content for the secondary classroom in collaboration with other nationwide initiatives. この最近のキャンプでは、他の全国的な取り組みと協力して、中等教育向けのサイバーセキュリティ・コンテンツを学び、開発し、提供できるように、学習コミュニティ内で教師の準備を促進した。
“The idea for this camp is to build capacity in teachers able to instruct cybersecurity back in their school districts,” said Shelly Hollis, MSU Director of Center for Cyber Education. “For many years, we’ve taught subjects such as digital citizenship, being safe online and not sharing your password. We wanted to give them an opportunity to go a little bit deeper to learn the real skills behind a cyber career.” シェリー・ホリス、MSUサイバー教育センター長は次のように語った。「このキャンプは、教師が学区内でサイバーセキュリティを指導できるようにすることを目的としている。 長年にわたり、私たちはデジタル・シチズンシップ、オンライン上の安全、パスワードの共有の禁止などを教えてきた。私たちは、サイバーキャリアの背後にある真のスキルを学ぶために、もう少し深く踏み込む機会を与えたかった。」
Nineteen teachers from local school districts learned about cybersecurity essentials: the use of Raspberry Pi, building and programming with VEX Go Robots and creating their own lesson plan they presented to their peers. They also toured tech training career fields where cybersecurity is prominent including the Air Traffic Control MaxSim at the 334th Training Squadron and the 333rd TRS’s Escape room and tunneling lab. 地元の学区から参加した19人の教師たちは、サイバーセキュリティの要点について学んだ。ラズベリー・パイの使用、VEX囲碁ロボットの製作とプログラミング、独自の授業プランの作成などを学び、仲間たちに発表した。また、第334訓練飛行隊の航空管制マックスシムや、第333訓練飛行隊の脱出ルームやトンネル実験室など、サイバーセキュリティが重視される技術訓練分野も見学した。
Aligned with the Mississippi Cyber Initiative and the National Centers of Academic Excellence in Cybersecurity, this collaboration raises cybersecurity awareness and allows for the exchange of the best practices, emerging trends and innovative approaches to cybersecurity education between the installation and local community. ミシシッピ・サイバー・イニシアチブおよび国立サイバーセキュリティ・センター・オブ・エクセレンスと連携したこの協力は、サイバーセキュリティに対する意識を高め、サイバーセキュリティ教育におけるベストプラクティス、新たなトレンド、革新的なアプローチを、施設と地域社会の間で交換することを可能にする。
“I can't wait to go back and do a whole unit on cybersecurity,” said Kayla Shouse, Prentiss County Career and Technical Computer Science and Engineering teacher. “Being here at Keesler this week has really impacted how I think about the military, cyber warfare and all the jobs that are out here for our students.” プレンティス郡キャリア・アンド・テクニカル・コンピューター・サイエンス・アンド・エンジニアリング教諭のケイラ・ショウス氏は、「サイバーセキュリティの全単元を教えるのが待ちきれない」と語った。「今週キースラーに来たことで、軍隊やサイバー戦、そして生徒のためにある仕事について考えるきっかけになった」と語った。

 

 

NSAが中等教育レベルの生徒と教師にサイバーセキュリティ体験を提供するGenCyberのウェブページ...

GenCyber

GENCYBER PROGRAM: GenCyberプログラム
The GenCyber program aligns with the goals of the National Centers of Academic Excellence in Cybersecurity (NCAE-C) program in order to provide awareness of college and career pathway opportunities for secondary students and educators. GenCyber programs are offered in four formats: GenCyber プログラムは、国立サイバーセキュリティ・センター・オブ・エクセレンス(NCAE-C)プログラムの目標に沿ったもので、中等教育の生徒や教育者に大学進学やキャリアパスの機会を提供することを目的としている。GenCyberプログラムは4つの形式で提供されている:
GenCyber Student Programs GenCyber学生プログラム
GenCyber Teacher Programs GenCyber教師プログラム
GenCyber Combination Programs GenCyberコンビネーションプログラム
GenCyber Student Language Programs GenCyber学生語学プログラム
To ensure a level playing field for all, GenCyber programs are offered at no cost to student and/or teacher participants. すべての人が公平に参加できるように、GenCyberプログラムは学生や教師の参加者に無料で提供されている。
GOALS OF GENCYBER ARE TO: ジェネサイバーの目標は以下の通りである:
Ignite, increase and sustain awareness of secondary cybersecurity content and cybersecurity postsecondary and career opportunities for participants through year-round engagement; 年間を通じて参加者にサイバーセキュリティの中等教育の内容や中等教育修了後の進路についての認識を高め、継続させる;
Increase student diversity in cybersecurity college and career readiness pathways at the secondary level; and 中等教育レベルにおけるサイバーセキュリティの大学進学・職業準備の進路における生徒の多様性を高める。
Facilitate teacher readiness within a teacher learning community to learn, develop, and deliver cybersecurity content for the secondary classroom in collaboration with other nationwide initiatives. 他の全国的な取り組みと連携して、中等教育向けのサイバーセキュリティ・コンテンツを学び、開発し、提供するための教師学習コミュニティにおいて、教師の準備態勢を促進する。
GENCYBER RESOURCES: GenCyberリソース
GenCyber is an important component of the national cybersecurity education ecosystem. Several resources are available to our federal partners, camp hosts and the general public to ensure that cybersecurity awareness and education remain at the forefront of our program’s mission. GenCyber は、サイバーセキュリティ教育のエコシステムの重要な構成要素である。サイバーセキュリティの認識と教育が当プログラムの使命の最前線であり続けることを確実にするために、連邦政府パートナー、キャンプホスト、一般市民が利用できるリソースがいくつかある。
2015-2019 GenCyber 5-Year Report: When the GenCyber program got its start, we were unsure of what to expect, but we were excited at the prospect of reaching the future cybersecurity workforce at a much younger age and what that would mean for the nation. This report is the results of a five-year study to determine the effectiveness of GenCyber at reaching its goals. This report has found that GenCyber has been successful at accomplishing many of its goals, though in different ways and at varying degrees. 2015-2019 GenCyber 5年レポート: GenCyberプログラムがスタートしたとき、私たちは何が起こるかわからなかったが、将来のサイバーセキュリティの労働力をはるかに若い年齢で獲得できるという見通しと、それが国家にとって何を意味するかということに興奮した。本報告書は、GenCyber の目標達成の有効性を判断するための 5 年間の調査結果をまとめたものである。本報告書では、GenCyber が、その方法や程度の差はあれ、多くの目標を達成することに成功していることがわかった。
Information on the NCAE-C College and Career Pathways Initiatives, including RING RING を含む、NCAE-C College and Career Pathways Initiatives に関する情報
Cybersecurity and Infrastructure Security Agency サイバーセキュリティ・インフラセキュリティ庁
National Initiative Cybersecurity Education (NICE) 全米サイバーセキュリティ教育イニシアティブ(NICE)
National Science Foundation 全米科学財団
CLARK Center CLARK センター
CAE Institution Map CAE機関マップ

 

1_20240624075401

 

|

« 国連安全保障理事会 サイバー空間における脅威の進化 (2024.06.20) | Main | IPA デジタル人材育成モデル2023年度版 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« 国連安全保障理事会 サイバー空間における脅威の進化 (2024.06.20) | Main | IPA デジタル人材育成モデル2023年度版 »