« 米国 NIST 「非倫理的な被験者研究における過去の過ちを避ける: 人工知能の原理から実践への移行」 | Main | ドイツ BSI TR-03182 電子メール認証:電子メールによるID詐欺への対応 »

2024.02.18

MITRE Intelligence after next: 国家情報(インテリジェンス)戦略2023 その後...

こんにちは、丸山満彦です。

2020年に始まったMITREのIntelligence after nextシリーズはいつのまにか、20本以上の論文がたまっていますね。。。今回は昨年発表された国家情報(インテリジェンス)戦略2023の6つのゴール(目標)を達成するためのロードマップを示しているということのようです。。。

まずは、このブログでも紹介していますが、ベースとなる米国の国家情報(インテリジェンス)戦略...

・2023.08.09 2023 National Intelligence Strategy

 ・[PDF] downloaded

20230811-164335

 

6つの目標...

GOAL 1: Position the IC for Intensifying Strategic Competition 目標1:激化する戦略的競争にICを位置づける。
GOAL 2: Recruit, Develop, and Retain a Talented and Diverse Workforce that Operates as a United Community 目標2: 一体となった共同体として活動する有能で多様な人材を採用、育成、維持する。
GOAL 3: Deliver Interoperable and Innovative Solutions at Scale  目標3:相互運用可能で革新的なソリューションを大規模に提供する。
GOAL 4: Diversify, Expand, and Strengthen Partnerships  目標4:パートナーシップの多様化、拡大、強化 
GOAL 5: Expand IC Capabilities and Expertise on Transnational Challenges 目標5:国境を越えた課題に対するICの能力と専門知識を拡大する。
GOAL 6: Enhance Resilience 目標6:レジリエンスの強化

 

6つの目標の達成のためのMITREの支援...

目標1 激化する戦略的競争にICを位置づける。 Meeting the China Challenge: Key Focus Areas for the Intelligence Community 中国の挑戦への対応:情報コミュニティの重点分野
目標2  一体となった共同体として活動する有能で多様な人材を採用、育成、維持する。 Enabling Neurodiverse Talent in the Intelligence Community 情報コミュニティにおける神経障害のある人材の活用
目標3 相互運用可能で革新的なソリューションを大規模に提供する。 Rethinking Collection Management to Better Track Mobile Targets モバイル・ターゲットをよりよく追跡するための収集管理再考
目標4 パートナーシップの多様化、拡大、強化  Radical Transparency: Expanding Partnerships with Commercial Intelligence Sharing 根本的な透明性:商業情報共有とのパートナーシップの拡大
目標5 国境を越えた課題に対するICの能力と専門知識を拡大する。 Accelerating the Fight Against the U.S. Fentanyl Crisis Through a Comprehensive Approach 包括的アプローチを通じた米国のフェンタニル危機との闘いの加速
目標6 レジリエンスの強化 Critical Infrastructure Resilience Through a Shared Operational Environment 運用環境の共有による重要インフラのレジリエンス

 

戦略目標1

・2023.12.29 Intelligence After Next: Meeting the China Challenge—Key Focus Areas for the Intelligence Community

Intelligence After Next: Meeting the China Challenge—Key Focus Areas for the Intelligence Community  インテリジェンス・アフター・ネクスト 中国への挑戦-情報コミュニティの重点分野
Goal 1: Position the IC for Intensifying Strategic Competition 目標1:激化する戦略的競争にICを位置づける
The Intelligence Community is not positioned to tackle full-spectrum competition with the People's Republic of China. It must broaden capabilities in key areas and reorient to a whole-of-government approach. We have identified five focus areas requiring urgent attention, resources, and leadership. 情報コミュニティは、中華人民共和国との全面的な競争に取り組める状況にない。重要な分野で能力を拡大し、政府全体のアプローチに方向転換しなければならない。我々は、緊急の注意、資源、リーダーシップを必要とする5つの重点分野を特定した。
Meeting the China Challenge: Key Focus Areas for the Intelligence Community 中国の挑戦への対応:情報コミュニティの重点分野
20240217-203425
The People’s Republic of China (PRC) is posing a complex and dynamic challenge to the U.S. Intelligence Community. The Community must be prepared to support decision makers and warfighters along the competition spectrum, from low-scale tension to hot conflict; however, it is not positioned optimally to tackle the full spectrum of competition with the PRC. It must broaden capabilities in key areas and reorient its approach toward the whole of government, efforts that will increasingly push it toward the open-source world and greater transparency with government partners. 中華人民共和国(PRC)は、米国の情報コミュニティに複雑かつダイナミックな課題を突きつけている。情報コミュニティは、小規模な緊張状態から高温の紛争に至るまで、競争範囲に沿って意思決定者と戦闘員を支援する準備を整えなければならないが、中華人民共和国との競争の全範囲に取り組むための最適な位置づけにはない。主要分野で能力を拡大し、政府全体へのアプローチを方向転換する必要がある。その努力は、オープンソースの世界と政府パートナーとのより高い透明性に向けてますます推進されるだろう。
We have identified five focus areas requiring urgent attention, resources, and top-level government leadership engagement. These include: economic and technological conflict; global influence projection, foundational knowledge; supply chain threats; and intelligence advantage. われわれは、緊急の関心とリソース、そして政府トップレベルのリーダーシップの関与が必要な5つの重点分野を特定した。それらは、経済的・技術的衝突、グローバルな影響力の拡大、基礎知識、サプライチェーンの脅威、そして諜報活動の優位性である。

 

・2024.01.05 Intelligence After Next: Enabling Neurodiverse Talent in the Intelligence Community

Intelligence After Next: Enabling Neurodiverse Talent in the Intelligence Community  インテリジェンス・アフター・ネクスト 情報コミュニティにおける神経障害のある人材の活用を可能にする
Goal 2: Recruit, Develop, and Retain a Talented and Diverse Workforce that Operates as a United Community 目標2:共同体として活動する有能で多様な人材を採用、育成、維持する
The Intelligence Community (IC) should pursue an intentional neurodiverse talent program to support the intelligence mission, including better understanding the composition and needs of the IC’s existing neurodistinct workforce and increasing recruiting of neurodistinct talent. 情報コミュニティ(IC)は、情報ミッションを支援するため、意図的な神経多様性人材プログラムを追求すべきである。これには、ICの既存の神経多様性人材の構成とニーズをよりよく理解し、神経多様性人材の採用を増やすことが含まれる。
Enabling Neurodiverse Talent in the Intelligence Community 情報コミュニティにおける神経障害のある人材の活用
20240217-203435
As the Intelligence Community (IC) calls for more diversity of thought to address an increasingly complex, diverse, and dynamic threat landscape, the cognitive differences observed in neurodistinct groups such as those with autism, attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD), and dyslexia can be advantageous for intelligence work. Individuals with these neurodistinct conditions bring exceptional strengths in areas such as visual processing and cognitive originality, comprise a considerable and growing portion of the general population, and remain underemployed compared to their neurotypical counterparts. In other words, the neurodiverse community represents a potentially valuable and largely underappreciated source of new talent for the IC. 情報コミュニティ(IC)が、ますます複雑化、多様化、ダイナミック化する脅威の状況に対処するため、より多様な思考を求めている中、自閉症、注意欠陥多動性障害(ADHD)、失読症などの神経識別グループに見られる認知の違いは、情報業務に有利に働く可能性がある。これらの神経障害を持つ人々は、視覚処理や認知的独創性といった分野で卓越した強みを発揮し、一般人口のかなりの部分を占め、その数は増加の一途をたどっている。言い換えれば、神経障害者のコミュニティは、ICにとって潜在的に貴重でありながら、ほとんど過小評価されている新しい才能の源泉である。
We recommend the IC pursue an intentional and purposeful neurodiverse talent program to support the intelligence mission. This includes better understanding the composition and needs of the IC’s existing neurodistinct workforce; increasing awareness and acceptance of neurodiversity within IC organizations; and increasing recruiting, hiring, and retention of neurodistinct talent. われわれは、情報部の任務を支援するために、意図的かつ目的意識的に神経障害のある人材を育成するプログラムをICが追求することを推奨する。これには、ICの既存の神経障害のある労働力の構成とニーズをよりよく理解すること、ICの組織内で神経障害の多様性に対する認識と受容を高めること、神経障害のある人材の募集、雇用、保持を増やすことが含まれる。

 

・2024.01.12 Intelligence After Next: Rethinking Collection Management to Better Track Mobile Targets

Intelligence After Next: Rethinking Collection Management to Better Track Mobile Targets  インテリジェンス・アフター・ネクスト モバイル・ターゲットをよりよく追跡するためにコレクション管理を再考する
Goal 3: Deliver Interoperable and Innovative Solutions at Scale  目標3:相互運用可能で革新的なソリューションを大規模に提供する 
The urgent need to maintain custody of large numbers of mobile military targets simultaneously makes traditional collection tasking and management processes increasingly obsolete. We propose an alternative object-based collection management approach. 多数の移動軍事目標を同時に管理する緊急の必要性により、従来の収集タスク設定と管理プロセスはますます時代遅れになりつつある。我々は、オブジェクトベースの代替収集管理アプローチを提案する。
Rethinking Collection Management to Better Track Mobile Targets モバイルターゲットをよりよく追跡するためにコレクション管理を再考する
20240217-203451
The emerging urgent mission need to maintain custody of large numbers of mobile military targets—simultaneously—makes the traditional collection tasking and management processes increasingly obsolete. Currently, these processes are fractionalized by individual intelligence sources and organized around static geographical areas of interest, making it difficult to provide persistent target custody. Increasing numbers of collection options further add to the complexity of the problem, as intelligence, surveillance, and reconnaissance and other collection mission managers struggle to identify and hand off targets between potential collectors. 多数の移動軍事標的を同時に保管するという新たな緊急任務の必要性により、従来の収集任務と管理プロセスはますます時代遅れになりつつある。現在、このようなプロセスは個々の情報源によって細分化され、静的な地理的関心地域を中心に組織されているため、持続的な目標捕捉を提供することは困難である。識別、監視、偵察、その他の収集任務管理者が、潜在的収集者間でターゲットを識別し、引き渡すのに苦労しているためである。
We propose an alternative object-based collection management approach, aligned to current Intelligence Community and DoD governance and authorities but organized around specific target types, characteristics, and behaviors that potentially offer a more effective method of tasking and managing collection. The result would be a library of mini-collection strategies that could be dynamically applied as needed for the targets and conditions encountered. Controls could be identified within each strategy, which could activate, deactivate, or modify collection plans based on different scenarios to appropriately balance sensor resource utilization. This approach will enable effective management of collection tradeoffs between sensor types and access opportunities, diversifying collection plans and increasing the probability of meeting essential intelligence needs. 現在の情報コミュニティと国防総省のガバナンスと権限に沿いつつも、特定のターゲット・タイプ、特性、行動を中心に組織化され、潜在的により効果的なタスク設定と収集管理の方法を提供する、オブジェクト・ベースの代替収集管理アプローチを提案する。その結果、遭遇するターゲットや状況に応じて動的に適用できるミニ収集戦略のライブラリーができあがる。制御は各戦略内で識別され、センサリソース利用の適切なバランスをとるために、さまざまなシナリオに基づいて収集計画をアクティブにしたり、非アクティブにしたり、修正したりすることができる。このアプローチは、センサーの種類とアクセス機会の間の収集トレードオフの効果的な管理を可能にし、収集計画を多様化し、必要不可欠な情報ニーズを満たす確率を高める。

 

 

・2024.01.19 Intelligence After Next: Radical Transparency—Expanding Partnerships with Commercial Intelligence Sharing

Intelligence After Next: Radical Transparency—Expanding Partnerships with Commercial Intelligence Sharing  インテリジェンス・アフター・ネクスト 根本的な透明性-商業情報共有とのパートナーシップの拡大
Goal 4: Diversify, Expand, and Strengthen Partnerships 目標4:パートナーシップの多様化、拡大、強化
Sharing commercial intelligence with U.S. and foreign partners should be a key part of our intelligence strategy. Enabling partners to see what we see through commercial intelligence will promote a level playing field for democratized intelligence. 商業情報を米国内外のパートナーと共有することは、情報戦略の重要な部分である。商業インテリジェンスを通じて我々が見ているものをパートナーも見られるようにすることで、民主化されたインテリジェンスのための公平な競争の場を促進することができる。
Radical Transparency: Expanding Partnerships with Commercial Intelligence Sharing 根本的な透明性 商業情報共有によるパートナーシップの拡大
20240217-203507
The Intelligence Community (IC) has made considerable progress in sharing intelligence with partners in unclassified venues. These efforts focus on expanding access beyond Five Eyes partners and beyond even government entities to non-governmental organizations, citizen groups, commercial organizations, and others that can create positive impact aligned to U.S. and partner interests. The information platforms take heavy advantage of commercial intelligence, the capabilities of which are beginning to rival even the best funded governmental intelligence organizations. 情報コミュニティ(IC)は、機密扱いのない場でのパートナーとの情報共有においてかなりの進歩を遂げてきた。こうした努力は、ファイブ・アイズ・パートナーのみならず、政府事業体の枠を超えて、非政府組織、市民グループ、営利団体、その他、米国とパートナーの利害に一致したプラスの影響を生み出すことができる組織へのアクセスを拡大することに焦点を当てている。情報プラットフォームは商業インテリジェンスを大いに活用し、その能力は資金力のある政府情報機関にも匹敵するようになってきている。
Today, they can help the U.S. expand the capabilities of our partners and allies without compromising sources and methods. By sharing commercial intelligence capabilities with our allies, we promote a level playing field for democratized intelligence. This will build trust and strengthen partnerships while also serving as a force multiplier for our own IC: expanding our sensor networks, inoculating our partners against foreign malign activity, and growing a cadre of intelligence professionals in partner nations trained on the value of ethics, analytic standards, apolitical reporting, and transparency itself. 今日、情報源や方法を妥協することなく、米国がパートナーや同盟国の能力を拡大するのを助けることができる。商業インテリジェンス能力を同盟国と共有することで、民主化されたインテリジェンスのための公平な競争の場を促進する。これは、信頼を築き、パートナーシップを強化すると同時に、わが国の国際情報局(IC)の戦力増強にもなる。センサー・ネットワークを拡大し、外国の悪意ある活動からパートナーを守り、倫理、分析標準、非政治的な報告、透明性そのものの価値について訓練を受けた情報専門家の幹部をパートナー諸国で育てるのである。

 

 

・2024.02.08 Intelligence After Next: Accelerating the Fight Against the U.S. Fentanyl Crisis Through a Comprehensive Approach

Intelligence After Next: Accelerating the Fight Against the U.S. Fentanyl Crisis Through a Comprehensive Approach  インテリジェンス・アフター・ネクスト 包括的アプローチを通じて、米国のフェンタニル危機との闘いを加速する
Goal 5: Expand IC Capabilities and Expertise on Transnational Challenges 目標5:国境を越えた課題に対するICの能力と専門知識を拡大する
The opioid epidemic poses a threat to U.S. national security. The IC can play a pivotal role in countering this threat by more fully integrating law enforcement throughout the intelligence process to supplement current whole-of-government capabilities. オピオイドの蔓延は米国の国家安全保障に脅威をもたらしている。現在の政府全体の能力を補完するために、情報プロセス全体を通じて法執行機関をより完全に統合することによって、ICはこの脅威に対抗する上で極めて重要な役割を果たすことができる。
Accelerating the Fight Against the U.S. Fentanyl Crisis Through a Comprehensive Approach 包括的アプローチを通じて米国のフェンタニル危機との闘いを加速する
20240217-203518
The United States has been pursuing a counternarcotics mission for decades, exemplifying the evolving complexities of the threat and presenting opportunities to learn from past efforts.  Nevertheless, the opioid epidemic continues to escalate, with Chinese chemical and pharmaceutical companies shipping fentanyl precursors to transnational criminal organizations to manufacture in Mexico, enabling the entry of fentanyl into the United States. This epidemic poses a public health, economic, and national security threat, accentuating the need for a comprehensive, fully integrated counternarcotic approach. 米国は何十年もの間、麻薬対策に取り組んでおり、脅威の複雑さが進化していることを示すとともに、過去の取り組みから学ぶ機会を提供している。 それにもかかわらず、オピオイドの蔓延はエスカレートし続けており、中国の化学・製薬企業がフェンタニル前駆体を国際犯罪組織に出荷し、メキシコで製造させることで、米国へのフェンタニル流入を可能にしている。この蔓延は公衆衛生、経済、国家安全保障上の脅威であり、包括的で完全に統合された対麻薬アプローチの必要性を際立たせている。
The USG is presented with opportunities to implement long-standing approaches by leveraging available data, integrating stovepiped efforts, and applying evidence-based public health reforms. These three methods are complementary, and integrating efforts should be a high priority for the USG. The PRC’s role in exacerbating the fentanyl crisis reinforces the need for the IC to bridge the necessary gaps for law enforcement. The IC can play a pivotal role in countering this threat by more fully integrating law enforcement throughout the intelligence process to supplement current whole-of-government capabilities. 米国政府は、入手可能なデータを活用し、縦割りの取り組みを統合し、エビデンスに基づく公衆衛生改革を適用することによって、長年のアプローチを実施する機会を与えられている。これら3つの方法は補完的であり、取り組みの統合は米政府にとって最優先事項である。フェンタニルの危機を悪化させたPRCの役割は、法執行に必要なギャップを埋めるICの必要性を強調している。ICは、現在の政府全体の能力を補完するために、情報プロセス全体を通じて法執行機関をより完全に統合することによって、この脅威に対抗する上で極めて重要な役割を果たすことができる。

 

 

・2024.02.15 Intelligence After Next: Stronger Together—Critical Infrastructure Resilience Through a Shared Operational Environment

Intelligence After Next: Stronger Together—Critical Infrastructure Resilience Through a Shared Operational Environment  インテリジェンス・アフター・ネクスト 共に強く-重要インフラのレジリエンスを、共有された運用環境で実現する
Goal 6: Enhance Resilience 目標6:レジリエンスの強化
To protect U.S. critical infrastructure from cyber threats, the IC must lead an evolution in public-private partnerships. Establishing transparency and robust information exchanges between the IC and private sector will be key to a state of resilience. 米国の重要インフラをサイバー脅威から守るために、情報局は官民パートナーシップの進化をリードしなければならない。ICと民間セクター間の透明性と強固な情報交換を確立することが、レジリエンスを高める鍵となる。
Critical Infrastructure Resilience Through a Shared Operational Environment 運用環境の共有による重要インフラのレジリエンス
20240217-203531_20240217203801
The 2023 National Intelligence Strategy emphasizes the role of the Intelligence Community (IC) in ensuring the resilience of the Nation, its allies, and its partners. The strategy specifically identifies protecting the Nation’s critical infrastructure through a deeper understanding of the implications of destabilizing trends and improved early warning. Transparency and robust information exchanges between the private sector and the IC will be core to realizing a state of resilience. 2023年国家情報戦略は、国家、同盟国、パートナーのレジリエンスを確保する上での情報コミュニティ(IC)の役割を強調している。この戦略では、不安定化する傾向の意味をより深く理解し、早期警戒を改善することで、国家の重要インフラを保護することを特に強調している。民間部門と情報システム部門との間の透明性と強固な情報交換は、レジリエンス状態を実現するための中核となる。
Traditionally, the U.S. government (USG) has leveraged public-private partnerships (PPPs) for exchanging critical information between parties. To defend U.S. critical infrastructure from adversaries’ cyber operations, a PPP must bring together a diverse mix of threat vector, infrastructure domain, operations, business, and intelligence experience to understand the implications of destabilizing trends, to develop mitigation courses of action, and to improve early warning. 従来、米国政府(USG)は、当事者間の重要な情報交換に官民パートナーシップ(PPP)を活用してきた。米国の重要インフラを敵のサイバー作戦から防衛するためには、PPP が脅威のベクトル、インフラ領域、運用、ビジネス、インテリジェンスの多様な経験を結集し、不安定化する傾向の意味を理解し、低減策を策定し、早期警戒を改善する必要がある。
The Office of the Director of National Intelligence (ODNI), working with relevant departments and agencies with homeland security and domestic authorities, should spearhead initiatives that address systemic issues with information sharing, transparency, and trust between the public and private sectors. Perhaps most significantly, this kind of new PPP can flourish only by leveraging modern technology, enabling increased data sharing, remote participation, and coordination principles, necessary to ensure resilience against existential threats. 国家情報保障長官室(ODNI)は、国土安全保障や国内の権限を持つ関係省庁とともに、情報共有、透明性、官民間の信頼に関する制度的問題に取り組むイニシアティブの先頭に立つべきである。おそらく最も重要なことは、このような新しい PPP は、現代の技術を活用し、データ共有の拡大、遠隔地からの参加、そして、実存的脅威に対するレジリエンスを確保するために必要な調整原則を可能にすることによってのみ、花開くことができるということである。

To succeed, the ODNI must promote much needed policy changes, establish standardized technical requirements, a

nd develop capabilities to enhance the transparency and robustness of PPP information exchanges. ODNI is uniquely positioned within the IC to advocate for and to ensure these changes are implemented. Only through an integrated shared operational environment between the IC and critical infrastructure operators can we match the pace of the threat environment. An integrated shared operational environment will advance analysis, improve warning, and encourage development of effective and timely mitigations that enhance our resilience at scale.

成功させるために、ODNI は必要な政策変更を推進し、標準化された技術要件を確立し、PPP 情報交換の透明性と堅牢性を高める能力を開発しなければならない。ODNI は、IC 内において、このような変更を提唱し、確実に実施するためのユニークな立場にある。IC と重要インフラ事業者の間の統合された共有運用環境を通じてのみ、脅威環境のペースに合わせることができる。統合された共有運用環境は、分析を進め、警告を改善し、効果的でタイムリーな低減策の開発を促し、大規模なレジリエンスを強化する。

 

 


 

まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記

・2023.08.11 米国 国家情報戦略 2023

・2021.02.28 MITRE "Intelligence After Next"

 

 

 

|

« 米国 NIST 「非倫理的な被験者研究における過去の過ちを避ける: 人工知能の原理から実践への移行」 | Main | ドイツ BSI TR-03182 電子メール認証:電子メールによるID詐欺への対応 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« 米国 NIST 「非倫理的な被験者研究における過去の過ちを避ける: 人工知能の原理から実践への移行」 | Main | ドイツ BSI TR-03182 電子メール認証:電子メールによるID詐欺への対応 »