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2024.02.09

米国 GAO 人工知能:テクノロジーを活用し、責任ある利用を確保するためのGAOの取り組み (2024.01.30)

こんにちは、丸山満彦です。

GAOがAIをどのように使ってみているのか...という報告書です。会計検査院も参考になるんじゃないでしょうかね。。。監査法人や組織の内部監査部門等も...

U.S. Government Accountability Office

・2024.01.30 Artificial Intelligence:GAO's Work to Leverage Technology and Ensure Responsible Use

Artificial Intelligence:GAO's Work to Leverage Technology and Ensure Responsible Use 人工知能:テクノロジーを活用し、責任ある利用を確保するためのGAOの取り組み
GAO-24-107237 GAO-24-107237
Fast Facts 概要
Artificial intelligence generally refers to computer systems that can solve problems and perform tasks that have traditionally required human intelligence. 人工知能は一般に、従来人間の知性を必要としてきた問題を解決し、タスクを実行できるコンピューター・システムを指す。
We testified about how GAO plans to use AI internally to enhance our effectiveness and efficiency. For example, we recently began deployment of a large language model as a tool to synthesize past reports, assist with editorial reviews, and scan congressional documents. 我々は、GAOが内部でどのようにAIを利用し、我々の有効性と効率性を高める計画であるかについて証言した。例えば、我々は最近、過去の報告書を合成し、編集レビューを支援し、議会文書をスキャンするツールとして、大規模な言語モデルの展開を開始した。
By developing such tools, GAO is also gaining insight into the benefits and limitations of AI. This will help us evaluate other federal agencies' use of AI and better provide technical assistance to Congress. このようなツールを開発することで、GAOはAIの利点と限界についても見識を深めている。これは、他の連邦政府機関のAI利用を評価し、議会により良い技術支援を提供するのに役立つだろう。
Highlights ハイライト
What GAO Found GAOは何を発見したか
GAO is exploring internal use of artificial intelligence (AI) to make its work for Congress and taxpayers more efficient, in-depth, and effective. For example, GAO recently began deployment of a large language model to explore generative AI capabilities similar to those found in industry, supplemented with GAO-specific information and security. Among other capabilities, this prototype will also support other use cases to help efficiently synthesize past reports, assist with editorial review, and scan congressional documents for mandated work for GAO. By developing these tools, GAO is also gaining insight into the benefits and risks of AI, which will help GAO evaluate other agencies' use and better provide technical assistance to Congress. See the table for details on eight AI use cases GAO is currently exploring. GAOは、議会と納税者のための業務をより効率的、詳細かつ効果的にするため、人工知能(AI)の内部利用を模索している。例えば、GAOは最近、GAO固有の情報とセキュリティで補完された、産業界で見られるような生成的AI能力を探求するため、大規模な言語モデルの展開を開始した。他の機能の中でも、このプロトタイプは、過去の報告書の効率的な合成、編集レビューの支援、GAOに義務付けられた作業のための議会文書のスキャンなど、他のユースケースもサポートする。これらのツールを開発することで、GAOはAIの利点とリスクについての洞察も得ており、これはGAOが他機関の利用を評価し、議会により良い技術支援を提供するのに役立つだろう。GAOが現在調査中の8つのAI利用事例の詳細については、表を参照のこと。
List of Artificial Intelligence Use Cases GAO Is Exploring as of January 2024 2024年1月現在、GAOが調査中の人工知能ユースケース一覧
Use case/Potential benefits ユースケース/想定されるメリット
Organizes large volumes of text, such as public comments from Regulations.gov  Regulations.govのパブリックコメントなど、大量のテキストを整理する。
・Groups contents by similar themes ・類似したテーマでコンテンツをグループ化する
・Prioritizes reviews based on relevant hierarchical topics ・関連する階層トピックに基づいてレビューの優先順位を決定する
Summarizes draft GAO legislative mandates   GAOの立法指令ドラフトを要約する  
・Increases efficiency and reduces manual processes    ・効率を高め、手作業を減らす   
・Highlights potentially fragmented and duplicative mandates   ・断片的で重複する可能性のある指令にハイライトを当てる  
Assists with copyediting according to GAO's style guide  GAOのスタイルガイドに従ってコピー編集を支援する 
・Automates select copyediting tasks  ・一部のコピー編集作業を自動化 
・Enables staff to focus on narrative structure and clarity  ・スタッフが説明の構成と明瞭さに集中できるようにする 
Provides automated responses to chat questions on published GAO work  公開されたGAO作業に関するチャットでの質問に自動応答を提供する。
・Summarizes published GAO contents to enhance knowledge management and increase efficiency   ・GAOが公表した内容を要約し、ナレッジマネジメントを強化し、効率を高める  
・Enhances specificity and accuracy of results  ・結果の具体性と正確性を高める 
Summarizes qualitative responses from annual GAO Employee Experience Survey  GAOの年次従業員経験調査からの定性的回答をまとめる 
・Identifies trends, patterns, and sentiments quickly ・傾向、パターン、感情を迅速に識別する
・Improves survey interpretation with less manual intervention ・手作業を減らし、調査の解釈を改善する
・Assists with root-cause analyses ・根本原因の分析を支援する
Monitors information about congressional committee calendars, press releases, and web contents   議会委員会のカレンダー、プレスリリース、ウェブコンテンツに関する情報を監視する  
・Matches congressional interests with relevant GAO work   ・議会の関心事とGAOの関連業務をマッチングさせる  
・Enhances timeliness of outreach and technical assistance   ・アウトリーチや技術支援の適時性を高める  
Enhances GAO auditing through use of extended reality glasses   拡張現実メガネの使用によりGAOの監査を強化する  
・Improves data collection and collaboration across locations  ・データ収集と拠点間の連携を改善する 
・Reduces costs and risks  ・コストとリスクを削減する 
・Enables new data capturing and analysis opportunities   ・新しいデータ収集と分析の機会を可能にする  
Triages IT help desk requests and answers internal GAO policy questions ITヘルプデスクへの依頼をトリアージし、GAO内部のポリシーに関する質問に答える
・Provides 24/7 self-service assistance to GAO employees ・GAO職員に24時間365日のセルフサービス支援を提供する
・Allows support staff to focus on more complex requests ・サポートスタッフはより複雑なリクエストに集中できる
Source: GAO. | GAO-24-107237 出典 GAO。| 出典:GAO
Note: For the full list of use cases, updated periodically, see [web]. 注:定期的に更新されるユースケースの全リストは、webを参照のこと。
AI also remains a top priority for many congressional committees and offices. GAO therefore has a robust body of work to meet Congress's need for information on AI's promise and risks. Since 2018, GAO has issued nearly 50 products on AI. It currently has 20 ongoing projects on AI with many more planned, including two technology assessments and one performance audit on generative AI. For example, in a landmark December 2023 report, GAO reviewed the implementation of AI at major federal agencies and made 35 recommendations to 19 agencies to fully implement federal AI requirements. In addition, in 2021, GAO published Artificial Intelligence: An Accountability Framework for Federal Agencies and Other Entities , identifying 31 key practices to help ensure accountability and responsible use of AI. GAO's AI use cases are built upon this framework. The following is a selection of GAO AI-related products: AIもまた、多くの議会委員会や事務所にとって最優先事項であり続けている。そのためGAOは、AIの有望性とリスクに関する情報を求める議会のニーズに応えるべく、充実した活動を展開している。2018年以降、GAOはAIに関する約50の報告書を発表している。現在、AIに関する20のプロジェクトが進行中で、生成的AIに関する2つの技術評価と1つのパフォーマンス監査を含め、さらに多くのプロジェクトが計画されている。例えば、2023年12月の画期的な報告書では、GAOは主要な連邦政府機関におけるAIの実装をレビューし、連邦政府のAI要件を完全に実装するために19の機関に対して35の勧告を行った。さらに2021年、GAOは人工知能を発表した: An Accountability Framework for Federal Agencies and Other Entities(連邦政府機関およびその他の事業体のための説明責任の枠組み)」を発表し、説明責任と責任あるAIの利用を確保するための31の重要な慣行を明らかにした。GAOのAI活用事例は、このフレームワークに基づいて構築されている。以下はGAOのAI関連製品の一部である:
Cybersecurity and Privacy サイバーセキュリティとプライバシー
・Facial Recognition Services: Federal Law Enforcement Agencies Should Take Actions to Implement Training, and Policies for Civil Liberties. GAO-23-105607. September 5, 2023. ・顔認識サービス: 連邦法執行機関は、訓練、および市民的自由のための政策を実施するための行動をとるべきである。GAO-23-105607。2023年9月5日。
・Facial Recognition: CBP and TSA are Taking Steps to Implement Programs, but CBP Should Address Privacy and System Performance Issues. GAO-20-568. September 2, 2020. ・顔認識: CBPとTSAはプログラムを実施するためのステップを踏んでいるが、CBPはプライバシーとシステム性能の問題に対処すべきである。GAO-20-568。2020年9月2日。
・Facial Recognition Technology: Privacy and Accuracy Issues Related to Commercial Uses. GAO-20-522. July 13, 2020. ・顔認識技術: プライバシーと正確性の問題は商業的用途に関連する。GAO-20-522. 2020年7月13日
AI Opportunities and Challenges AIの機会と課題
・Artificial Intelligence in Natural Hazard Modeling: Severe Storms, Hurricanes, Floods, and Wildfires. GAO-24-106213. December 14, 2023. ・自然災害モデリングにおける人工知能: 暴風雨、ハリケーン、洪水、山火事。GAO-24-106213。2023年12月14日
・Generative AI (Science & Tech Spotlight). GAO-23-106782. June 13, 2023. ・生成的AI(科学技術スポットライト)。GAO-23-106782。2023年6月13日。
・Digital Twins: Virtual Models of People and Objects. (Science & Tech Spotlight). GAO-23-106453. February 14, 2023. ・デジタル・ツインズ: 人と物の仮想モデル。(科学技術スポットライト)。GAO-23-106453. 2023年2月14日
Federal Research and Management 連邦研究管理局
・Artificial Intelligence: Agencies Have Begun Implementation but Need to Complete Key Requirements. GAO-24-105980. December 12, 2023. ・人工知能: 各省庁は実装を開始したが、主要要件を完了する必要がある。GAO-24-105980. 2023年12月12日
・Artificial Intelligence: DOD Needs Department-Wide Guidance to Inform Acquisitions. GAO-23-105850. June 29, 2023. ・人工知能: 国防総省は買収に情報を提供するために省全体のガイダンスを必要としている。GAO-23-105850. 2023年6月29日
・Artificial Intelligence: DOD Should Improve Strategies, Inventory Process, and Collaboration Guidance. GAO-22-105834. March 30, 2022. ・人工知能: DOD は戦略、在庫プロセス、協力ガイダンスを改善すべきである。GAO-22-105834. 2022年3月30日
Federal Workforce 連邦労働力
・Artificial Intelligence: Actions Needed to Improve DOD's Workforce Management GAO-24-105645. December 14, 2023. ・人工知能: 国防総省の労働力管理を改善するために必要な措置 GAO-24-105645. 2023年12月14日
・FAA Workforce: Better Assessing Employees' Skill Gaps Could Help FAA Prepare for Changes in Technology. GAO-21-310. May 13, 2021. ・FAAの労働力 FAAの労働力:従業員のスキルギャップをより良く評価することは、FAAが技術の変化に備えるのに役立つ可能性がある。GAO-21-310. 2021年5月13日
・Automated Technologies: DOT Should Take Steps to Ensure Its Workforce Has Skills Needed to Oversee Safety. GAO-21-197. December 18, 2020. ・自動化技術: 米運輸省は、安全監督に必要な技能を有する労働力を確保するための措置を講じるべきである。GAO-21-197. 2020年12月18日
Defense and Law Enforcement 国防と法執行
・Information Environment: Opportunities and Threats to DOD's National Security Mission. GAO-22-104714. September 21, 2022. ・情報環境: 国防総省の国家安全保障任務に対する機会と脅威。GAO-22-104714。2022年9月21日
・Artificial Intelligence: Status of Developing and Acquiring Capabilities for Weapon Systems. GAO-22-104765. February 17, 2022. ・人工知能: 兵器システムのための能力開発と取得の状況。GAO-22-104765. 2022年2月17日
・Forensic Technology: Algorithms Strengthen Forensic Analysis, but Several Factors Can Affect Outcomes . GAO-21-435SP. July 06, 2021. ・科学捜査技術: アルゴリズムはフォレンジック分析を強化するが、いくつかの要因が結果に影響する可能性がある。GAO-21-435SP. 2021年07月06日
Why GAO Did This Study GAOがこの調査を行った理由
AI, in general, refers to computer systems that can solve problems and perform tasks that have traditionally required human intelligence. Many federal agencies are using or planning to use AI, through applications such as facial recognition, automated email responses, and enhanced user experience on websites. At the same time, AI capabilities continue to expand in areas such as medical diagnostics, image generation, and emulating human writing styles. AIは一般的に、従来人間の知性を必要としてきた問題を解決し、タスクを実行できるコンピューターシステムを指す。多くの連邦政府機関は、顔認識、電子メールの自動返信、ウェブサイトにおけるユーザー体験の向上などのアプリケーションを通じて、AIを使用しているか、または使用を計画している。同時に、医療診断、画像生成、人間の文体のエミュレーションなどの分野でも、AIの能力は拡大を続けている。
This testimony describes how GAO (1) plans to use AI internally to enhance effectiveness and efficiency across its mission and operations and (2) supports Congress through oversight of federal use of AI and foresight on its wider implementation. 本証言は、GAOが(1)そのミッションと業務全体にわたって、有効性と効率性を高めるために内部でAIをどのように活用する予定であるか、(2)連邦政府によるAIの活用の監視と、より広範な導入に関する先見性を通じて議会をどのように支援するか、について記述している。
GAO performed the work on which this testimony is based in accordance with all applicable sections of GAO's Quality Assurance Framework. GAOは、GAOの品質保証フレームワークの該当する全項目に従い、本証言の根拠となる作業を行った。

 

人工知能の使用例

Artificial Intelligence Use Cases

 

・[PDF] Full Report

20240208-162906

 

 

 

 

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