Cyber Diplomacy:State's Efforts Aim to Support U.S. Interests and Elevate Priorities |
サイバー外交:国務省の取り組みは米国の利益を支援し、優先順位を高めることを目指す |
GAO-24-105563 |
GAO-24-105563 |
Fast Facts |
概要 |
The U.S. and its allies face growing foreign cyber threats as international trade, communication, and critical infrastructure are increasingly dependent on the internet. |
米国とその同盟国は、国際貿易、コミュニケーション、重要インフラがますますインターネットに依存するようになり、外国のサイバー脅威の増大に直面している。 |
In 2022, the State Department created the Bureau of Cyberspace and Digital Policy to consolidate its efforts and leadership of cyber-related activities into a single unit led by an Ambassador-at-Large. |
2022年、米国国務省はサイバー空間・デジタル政策局を創設し、サイバー関連活動の努力と指導力を特命全権大使が率いる単一のユニットに統合した。 |
In doing so, State raised the profile of cyberspace as a diplomatic platform and increased awareness of cyber issues within the department. This better positions State to advance U.S. goals, such as maintaining a free, reliable, and secure internet via international partnerships. |
これにより、国務省は外交基盤としてのサイバー空間の認知度を高め、サイバー問題に対する省内の認識を高めた。これにより、国際的なパートナーシップを通じ、自由で信頼できる安全なインターネットを維持するといった米国の目標を推進する上で、国務省の位置づけが高まった。 |
Highlights |
ハイライト |
What GAO Found |
GAOの調査結果 |
The Department of State (State) conducts a range of diplomatic and foreign assistance activities intended to support objectives identified in the 2023 National Cybersecurity Strategy. Specifically, State engages in multilateral fora and agreements that aim to strengthen norms of responsible state behaviors, deter unacceptable state behaviors, and advance cyber policies. For example, State worked with the United Nations Group of Governmental Experts and Open-Ended Working Group to develop a framework on behavior in cyberspace, including a set of peacetime norms and confidence building measures. According to State officials, establishing cyber norms, including enforcing consequences for rule-breakers, raises the cost of bad behavior in cyberspace and deters wrongdoing. State also engages in bilateral activities to promote U.S. aligned cyber norms and policies, such as working with Denmark to advance the Copenhagen Pledge on Tech for Democracy. This pledge intends to counter authoritarian repression of free speech online and advance digital freedom globally. In addition, State provides foreign assistance, such as training and technical assistance, to strengthen partner capacity all over the world. |
国務省は、2023年国家サイバーセキュリティ戦略で特定された目標を支援する目的で、さまざまな外交・対外支援活動を行っている。具体的には、責任ある国家行動の規範を強化し、容認できない国家行動を抑止し、サイバー政策を推進することを目的とした多国間のフォーラムや協定に関与している。例えば、米国は国連政府専門家グループおよびオープン・エンド・ワーキング・グループと協力し、平時の規範と信頼醸成措置を含むサイバー空間での行動に関する枠組みを策定した。国務省当局者によれば、ルール違反者に結果を強制することを含め、サイバー空間における規範を確立することは、サイバー空間における悪行の代償を高め、悪行を抑止することになるという。また、デンマークと協力して「民主主義のための技術に関するコペンハーゲン誓約」を推進するなど、米国のサイバー規範と政策に沿った二国間活動も行っている。この誓約は、ネット上での言論の自由に対する権威主義的抑圧に対抗し、世界的にデジタルの自由を推進することを意図している。さらに国家は、世界中のパートナーの能力を強化するために、研修や技術支援などの対外援助をプロバイダとして提供している。 |
New Entities State Created to Elevate Cyber Priorities |
サイバー優先事項を高めるために国が設立した新しい事業体 |
 |
State established the Bureau of Cyberspace and Digital Policy (CDP) in April 2022 to elevate cyber priorities and is taking steps to address some of the challenges the new bureau faces as it works to promote U.S. cyber interests. State consolidated its efforts and leadership of cyberspace-related activities into CDP—a single unit led by an Ambassador-at-Large. Previously, several entities within State shared responsibility for cyber diplomacy. GAO found that this change has helped to better position State to achieve its cyber diplomacy goals. For example, CDP's ambassador level leadership has enabled engagement with higher levels of foreign government officials and raised the U.S. profile on cyber globally. GAO also found that State addressed relevant leading reform practices when forming the Bureau. For example, State has an implementation team dedicated to addressing capacity staffing, resources, and change management. CDP still faces challenges as it pursues cyber goals under the reformed structure, such as needing to clarify roles between the bureau and its partners. However, CDP officials identified steps that they are taking to address them. |
国は2022年4月、サイバー優先事項を高めるためにサイバー空間・デジタル政策局(CDP)を設立し、米国のサイバー利益を促進するために新局が直面するいくつかの課題に対処するための措置を講じている。米国はサイバー空間関連活動の努力と指導力を、特命全権大使が率いるCDPに一本化した。以前は、国務省内の複数の事業体がサイバー外交の責任を分担していた。GAOは、この変更がサイバー外交の目標を達成するために、国務省の立場をより良くするのに役立っていることを明らかにした。例えば、CDPの大使レベルのリーダーシップは、より高いレベルの外国政府高官とのエンゲージメントを可能にし、サイバーに関する米国の知名度を世界的に高めた。GAOはまた、同局の設立にあたり、関連する先進的な改革手法に取り組んでいることも明らかにした。例えば、国務省には、定員、リソース、変更管理に取り組む専門の実行チームがある。CDPは、局とそのパートナーとの間の役割を明確にする必要があるなど、改革された体制の下でサイバー目標を追求する上でまだ課題に直面している。しかし、CDPの職員は、それらに対処するためのステップを特定している。 |
Why GAO Did This Study |
GAOがこの調査を行った理由 |
The U.S. and its allies face intensifying foreign cyber threats as international trade, communication, and critical infrastructure grow more dependent on digital technology. State and non-state actors are using cyberspace increasingly as a platform for irresponsible behavior to undermine democracies. The Department of State leads U.S. government international efforts to advance U.S. interests in cyberspace. In April 2022 State stood up CDP with a mission to address national security challenges, economic opportunities, and implications to U.S. values associated with cyberspace, digital technologies, and digital policy. |
国際貿易、コミュニケーション、重要インフラがデジタル技術に依存するようになるにつれ、米国とその同盟国は外国のサイバー脅威の激化に直面している。国家や非国家主体は、民主主義を弱体化させる無責任な行動のプラットフォームとしてサイバー空間をますます利用している。国務省は、サイバー空間における米国の利益を促進するために、米国政府の国際的な取り組みを主導している。2022年4月、国務省は、サイバー空間、デジタル技術、デジタル政策に関連する国家安全保障上の課題、経済的機会、米国の価値観への影響に取り組むことを使命とするCDPを立ち上げた。 |
The James M. Inhofe National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2023 includes a provision for GAO to review U.S. diplomatic efforts to advance interests in cyberspace and other related matters. This report examines, among other things, (1) activities State is undertaking to advance U.S. interests regarding cyberspace, including the use of international agreements and fora, and (2) the extent to which organizational changes have helped position or presented challenges for State to achieve its cyber diplomacy goals. |
2023会計年度のジェームズ・M・インホフ国防認可法には、GAOがサイバー空間における利益を促進するための米国の外交努力やその他の関連事項を検討する条項が含まれている。本報告書では、特に、(1)国際協定やフォーラムの利用を含め、サイバー空間に関する米国の利益を促進するために国務省が行っている活動、(2)サイバー外交の目標を達成するために、国務省の組織変更がどの程度役立っているか、あるいはどのような課題を提示しているか、について検証する。 |
To identify State's activities, GAO analyzed program documents and discussed implementation of strategic objectives with officials from State. To examine State's organizational changes, GAO analyzed documentation of State's reform plans and implementation, and evaluated the extent to which State addressed selected practices identified by GAO as important to reform. |
国務省の活動を特定するため、GAOはプログラム文書を分析し、戦略目標の実施について国務省職員と話し合った。国務省の組織改革を検証するため、GAOは国務省の改革計画と実施に関する文書を分析し、GAOが改革に重要であると指摘した特定の慣行に国務省がどの程度取り組んでいるかを評価した。 |
Comments