米国 MITRE 海港における中国技術の影響力
こんにちは、丸山満彦です。
名古屋港湾がランサムウェアにやられて、あっーーーということで、港湾運送事業も基幹インフラになることになったようですが、周りを海に囲まれた国では特に港湾は重要です。第二次世界大戦の時に日本も英国もそれはおもいしったと思います...
そして今は、クレーンとかも含めて港湾設備というのは重要ですよね..
さて、MITREが港湾における中国技術の影響力という報告書を出していますね...
中国企業は60カ国の100の港でターミナルを所有または運営している。中国はまた、クレーン(上海振華重工有限公司、ZPMC)や物流管理システム(国家運輸物流公共情報プラットフォーム、LOGINK)を含む港湾技術の主要プレーヤーでもある。ZPMCのコンテナクレーンの世界市場シェアは70%である。ZPMCのクレーンは、米国の港湾におけるクレーンの80%を占め、10の戦略港湾に導入されている。
ということのようです。一帯一路を進めるとそうなりますよね... 世界各国に港湾設備をつくりそこで使われるクレーンとかの製造にも力を入れる...
● MITRE
・2024.02.13 Chinese Technology Influence in U.S. Seaports
Chinese Technology Influence in U.S. Seaports | 米国海港における中国技術の影響力 |
This paper proposes four notional courses of action on how to address risks posed by Chinese technology in U.S. seaports, summarizes findings in this domain, and identifies actions for further discovery to capture and quantify the level of risk. | 本稿では、米国の港湾における中国の技術がもたらすリスクに対処する方法について、4つの想定行動指針を提案し、この領域で得られた知見を要約し、リスクのレベルを把握し定量化するためのさらなる発見のための行動を特定する。 |
The proliferation of Chinese technology throughout U.S. seaports presents economic, transportation, and national security risks. A deeper understanding of these risks is required to inform decision making on how to address them as well as potential threats. | 米国の港湾における中国技術の拡散は、経済、輸送、国家安全保障上のリスクをもたらす。潜在的な脅威と同様に、これらのリスクへの対処方法に関する意思決定に情報を提供するためには、これらのリスクをより深く理解することが必要である。 |
This paper proposes four notional courses of action on how to address risks posed by Chinese technology in U.S. seaports, summarizes findings that have been captured in this domain, and identifies actions for further discovery to capture and quantify the level of risk. | 本稿では、米国の港湾における中国の技術がもたらすリスクに対処する方法について、4つの想定行動指針を提案し、この領域で把握された知見を要約し、リスクのレベルを把握・定量化するためのさらなる発見のための行動を特定する。 |
American seaports play a significant role in the U.S. and world economy. In 2018, $2.2 trillion in freight moved through U.S. ports, which in turn supported 30.7 million jobs and generated $378.1 billion in tax revenue for federal, state, and local authorities. The American Association of Port Authorities reports that 15,000 jobs are created for every additional $1 billion in exports shipped out of U.S. seaports. According to the U.S. Department of Transportation (USDOT), the nation’s ports handled 41 percent (over $1.8 trillion) of U.S. international trade by value in 2021. Today, over $6 billion in cargo is handled every week by U.S. ports, with an annual economic activity value of $5.4 trillion. | 米国の海港は、米国および世界経済において重要な役割を果たしている。2018年には、2.2兆ドルの貨物が米国の港を通過し、その結果、3,070万人の雇用を支え、連邦、州、地方当局に3,781億ドルの税収をもたらした。米国港湾協会によれば、米国の港湾から輸出される貨物が10億ドル増えるごとに、1万5,000人の雇用が創出されるという。米国運輸省(USDOT)によると、2021年、米国の港湾は米国国際貿易の41%(1兆8,000億ドル以上)を取り扱っていた。現在、米国の港湾では毎週60億ドル以上の貨物が取り扱われ、年間の経済活動額は5兆4,000億ドルに上る。 |
Seaports also play a vital role in national defense. Several U.S. commercial seaports have been designated as Strategic Seaports by the Department of Defense (DoD). Strategic Seaports are intended for use in military deployments because of their large staging areas, connection to rail infrastructure, and ability to load non-containerized cargo. Strategic Seaports are expected to make facilities available to the military with as little as 48 hours’ notice, and for extended periods of time, if necessary. | また、海港は国防においても重要な役割を果たしている。米国のいくつかの商業港は、国防総省(DoD)によって戦略港湾に指定されている。戦略的海港は、大規模なステージング・エリア、鉄道インフラとの接続、コンテナ貨物以外の貨物の積み込みが可能なことから、軍事展開での使用を目的としている。戦略港湾は、わずか48時間前の通告で、また必要であれば長期間、軍に施設を提供することが期待されている。 |
There is growing concern about Chinese influence in U.S. seaports. The Chinese government has made a concerted effort to expand its influence into seaports around the world. Chinese companies own or operate terminals in 100 ports in 60 countries. China is also a major player in port technology, including cranes (Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited, or ZPMC) and logistics management systems (National Transportation and Logistics Public Information Platform, or LOGINK). ZPMC has a 70 percent global market share in container cranes. ZPMC cranes constitute 80 percent of cranes in U.S. ports, and they are present in 10 Strategic Seaports. Global adoption of LOGINK presents economic and national security risks to the U.S. Through LOGINK, the Chinese government has significant visibility into shipping and supply chains, providing opportunities to spot vulnerabilities and track shipments of U.S. military cargo on commercial freight. | 米国の港湾における中国の影響力に対する懸念が高まっている。中国政府は、世界中の港湾に影響力を拡大するための努力を重ねている。中国企業は60カ国の100の港でターミナルを所有または運営している。中国はまた、クレーン(上海振華重工有限公司、ZPMC)や物流管理システム(国家運輸物流公共情報プラットフォーム、LOGINK)を含む港湾技術の主要プレーヤーでもある。ZPMCのコンテナクレーンの世界市場シェアは70%である。ZPMCのクレーンは、米国の港湾におけるクレーンの80%を占め、10の戦略港湾に導入されている。LOGINKの世界的な採用は、米国に経済的リスクと国家安全保障上のリスクをもたらす。LOGINKを通じて、中国政府は海運とサプライチェーンを大幅に可視化することができ、脆弱性を発見し、商業貨物による米軍貨物の輸送を追跡する機会を提供する。 |
The federal government, particularly Congress, has expressed concern on the topic of Chinese influence in ports. A November 2022 bicameral letter to the President urged action “to halt the spread of LOGINK, a Chinese Communist Party controlled digital platform for maritime data-sharing,” and a subsequent letter in April 2023 from the House Committee on Homeland Security to the Secretary of Homeland Security expressed concern “about existing vulnerabilities at our nation’s maritime ports. We are particularly concerned about technology employed by Chinese-manufactured cranes operating in U.S. ports, which significantly increases the cybersecurity risk to business operations systems and terminal industrial control systems.” In May 2023, the House Subcommittee on Transportation and Maritime Security held a hearing titled “Evaluating High-Risk Security Vulnerabilities at our Nation’s Ports.” | 連邦政府、特に議会は、港湾における中国の影響力について懸念を表明している。2022年11月の大統領宛ての両院合同書簡では、「中国共産党が管理する海上データ共有のためのデジタル・プラットフォームであるLOGINKの拡散を食い止める」ための行動を促し、続く2023年4月の国土安全保障下院委員会から国土安全保障長官宛ての書簡では、「わが国の海港に存在する脆弱性について」懸念を表明している。特に、米国の港湾で稼働している中国製造のクレーンが採用している技術について懸念している。"これは、業務運営システムやターミナルの産業制御システムに対するサイバーセキュリティ・リスクを著しく増大させるものである。2023年5月、下院運輸・海事安全保障小委員会は、"わが国の港湾における高リスクのセキュリティ脆弱性の評価 "と題する公聴会を開催した。 |
Recent legislation addresses Chinese influence in ports. Section 3529 of the National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2023, Study of Cybersecurity and National Security Threats Posed by Foreign Manufactured Cranes at U.S. Ports, commissioned a study by the Maritime Administrator, in consultation with the Secretary of Homeland Security, the Secretary of Defense, and the Director of the Cybersecurity & Infrastructure Security Agency to “assess whether there are cybersecurity or national security threats posed by foreign manufactured cranes at United States ports.” In March 2023, Rep. Michelle Steel (R-CA) and Sen. Tom Cotton (R-AR) introduced draft legislation in the Securing Maritime Data from Communist China Act of 2023, which calls for the ban of “the free, Chinese state-owned logistics platform LOGINK from being used by U.S. military or commercial interests at ports at home or abroad.” Included in the proposed legislation: | 最近の法律では、港湾における中国の影響力が取り上げられている。2023会計年度国防認可法第3529条「米国港湾における外国製クレーンがもたらすサイバーセキュリティおよび国家安全保障上の脅威の研究」は、「米国港湾における外国製クレーンがもたらすサイバーセキュリティまたは国家安全保障上の脅威があるかどうかを評価する」ため、国土安全保障長官、国防長官、サイバーセキュリティ・インフラセキュリティ庁長官と協議の上、海事行政官に研究を委託した。2023年3月、ミシェル・スティール下院議員(共和党、カリフォルニア州選出)とトム・コットン上院議員(共和党、アリゾナ州選出)は、「2023年共産主義中国からの海上データセキュリティ法(Securing Maritime Data from Communist China Act of 2023)」の法案を提出した。この法案は、"中国国営の無料物流プラットフォームLOGINKを、国内外の港湾で米国の軍事・商業関係者が使用することを禁止する "ことを求めている。この法案に含まれるもの |
・Ban all DoD usage and DoD contracts with entities using or sharing data with the platform. | ・国防総省のすべての利用を禁止し、同プラットフォームを利用したり、同プラットフォームとデータを共有したりする事業体との国防総省との契約を禁止する。 |
・Require the President to prohibit entities in the United States from using or sharing data with LOGINK. | ・大統領に対し、米国内の事業体によるLOGINKの使用やデータ共有を禁止するよう求める。 |
・Require the administration to report on the threat of LOGINK, including a report on U.S. port bans. | ・LOGINKの脅威について、米国の入港禁止に関する報告書を含む報告を政権に求める。 |
・Work with international partners to stop its use and prevent its inclusion in any economic/ trade package. | ・国際的なパートナーと協力し、LOGINKの使用を阻止し、経済・貿易パッケージに組み込まれないようにする。 |
・[PDF]
・[DOCX] 仮訳
● まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記
・2024.01.30 内閣官房 経済安全保障法制に関する有識者会議(第9回) 2024.01.29 - 港湾運送事業は基幹インフラに、病院は基幹インフラにはしない...
・2024.01.27 国土交通省 名古屋港のコンテナターミナルにおけるシステム障害を踏まえ緊急に実施すべき対応策及び情報セキュリティ対策等の推進のための制度的措置について
・2023.03.22 ENISA 輸送セクターのサイバー脅威状況
・2021.10.07 Atlantic Council 海事サイバーセキュリティに関する協力
・2021.01.08 米国 海事サイバーセキュリティ計画の公表
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