米国 国防総省 初の国防産業戦略を発表 (2024.01.11)
こんにちは、丸山満彦です。
米国は、軍事面では、装備品の能力だけではなく、装備品をつくる環境としての国防産業についても意識して戦略的に取り組んでいて、すごいと思います。。。
今回、初めての国防産業戦略を公表していますね。。。
考え方自体が興味深いですね。。。
調達等に関しても既存の技術をできるだけ使おうとしていますね。。
ちなみに...
NDISの戦略的優先事項
- 現在、そして将来必要とされる製品、サービス、テクノロジーを、スピード、スケール、コストにおいて安全に生産できる、強靭なサプライチェーン。
- 労働力の準備は、十分に熟練した、多様でアメリカを代表する労働力を提供する。
- 柔軟な取得は、防衛プラットフォームや支援システムにおいて、効率性、保守性、カスタマイズ、標準化のバランスをとりながら、ダイナミックな能力を追求する戦略の開発につながる。柔軟な取得戦略は、開発期間の短縮、コストの削減、拡張性の向上をもたらすだろう。
- 経済的抑止は、米国と緊密な国際同盟国やパートナーの間で、レジリエトな防衛産業エコシステムを支える公正で効果的な市場メカニズムを促進し、経済安全保障と統合抑止を実現する。効果的な経済的抑止の結果、米国の市場、技術、イノベーションへのアクセスが著しく低下することへの恐怖が、潜在的な侵略者の心に疑念を植え付ける。
・2024.01.11 DOD Releases First-Ever National Defense Industrial Strategy
DOD Releases First-Ever National Defense Industrial Strategy | 国防総省、初の国防産業戦略を発表 |
The Department of Defense today released its inaugural National Defense Industrial Strategy (NDIS), which will guide the Department's engagement, policy development, and investment in the industrial base over the next three to five years. Taking its lead from the National Defense Strategy (NDS), this strategy will catalyze generational change from the existing defense industrial base to a more robust, resilient, and dynamic modernized defense industrial ecosystem. | 国防総省は本日、今後3~5年間における国防総省の産業基盤への関与、政策立案、投資の指針となる国防産業戦略(NDIS)を発表した。この戦略は、国家防衛戦略(NDS)から導かれ、既存の防衛産業基盤から、より強固で弾力性があり、ダイナミックな近代化された防衛産業エコシステムへの世代交代を促進するものである。 |
"The current and future strategic environment demands immediate, comprehensive, and decisive action to strengthen and modernize our defense industrial base ecosystem so it delivers at speed and scale for our warfighters," Deputy Secretary of Defense Kathleen Hicks said. "DoD's first-ever National Defense Industrial Strategy will help ensure we build the modern defense industrial and innovation ecosystem that's required to defend America, our allies and partners, and our interests in the 21st century." | 「キャスリーン・ヒックス国防副長官は、「現在および将来の戦略的環境は、防衛産業基盤のエコシステムを強化・近代化し、戦闘員のために迅速かつ大規模に提供できるようにするため、迅速、包括的、かつ断固とした行動を求めている。「国防総省初の国防産業戦略は、21世紀のアメリカ、同盟国、パートナー、そして我々の利益を守るために必要な、近代的な国防産業と技術革新のエコシステムを確実に構築するのに役立つだろう。 |
"We are proud to release this ground-breaking strategy," said Dr. William A. LaPlante, Under Secretary of Defense for Acquisition and Sustainment, added. "The NDIS recognizes that America's economic security and national security are mutually reinforcing and, ultimately the nation's military strength cannot be untethered from our overall industrial strength. We must act now to build on recent progress and ensure we have the capacity to produce at speed and scale." | 「この画期的な戦略を発表できることを誇りに思う」と、ウィリアム・A・ラプランテ国防次官(取得・維持担当)は付け加えた。「NDISは、アメリカの経済的安全保障と国家安全保障は相互に補強し合うものであり、究極的には、国の軍事力を産業力全体から切り離すことはできないと認識している。われわれは、最近の進展に基づき、迅速かつ大規模な生産能力を確保するために、今行動しなければならない。 |
While the NDS identifies risk to the industrial base, it also guides the Department to solutions. Recognizing that the defense industrial base must provide the required capabilities at the speed and scale necessary for the U.S. military to engage and prevail in a near-peer conflict, the NDIS strategy calls out challenges, solutions, and risks of failure concisely. The strategy offers a strategic vision and path along four strategic priorities: resilient supply chains, workforce readiness, flexible acquisition, and economic deterrence. This proposed pathway to modernize the defense industrial ecosystem also recognizes that this effort cannot be a Department of Defense-only solution, repeatedly emphasizing cooperation and coordination between the entire U.S. government, private industry, and international allies and partners. | NDSは産業基盤に対するリスクを特定する一方で、防衛省を解決策へと導くものでもある。防衛産業基盤は、米軍がほぼ同規模の紛争に関与し勝利するために必要なスピードと規模で、必要な能力を提供しなければならないことを認識し、NDIS戦略は課題、解決策、失敗のリスクを簡潔に示している。この戦略は、4つの戦略的優先事項(弾力性のあるサプライチェーン、労働力の即応性、柔軟な取得、経済的抑止力)に沿った戦略的ビジョンと道筋を提示している。防衛産業エコシステムを近代化するためのこの道筋案は、この取り組みが国防総省だけの解決策ではありえないことも認識しており、米政府全体、民間企業、国際的な同盟国やパートナーとの協力と協調を繰り返し強調している。 |
The full NDIS and a fact sheet are available at: [web] | NDISの全文とファクトシートは、[web] で入手できる。 |
・2024.01.12 DOD Releases First Defense Industrial Strategy
DOD Releases First Defense Industrial Strategy | DODが初の国防産業戦略を発表 |
The Defense Department today released its first strategy for ensuring that the U.S. defense industrial base meets the demands of a challenging national security landscape well into the future. | 国防総省は本日、米国の国防産業基盤が将来にわたって厳しい国家安全保障情勢の要求に応えられるようにするための初の戦略を発表した。 |
The 59-page National Defense Industrial Strategy lays out long-term priorities that will guide DOD actions and resource prioritization with the aim of creating a modern, resilient defense industrial ecosystem designed to deter U.S. adversaries and meet the production demands posed by evolving threats. | 59ページにわたる国防産業戦略は、米国の敵対勢力を抑止し、進化する脅威がもたらす生産需要に対応するよう設計された、近代的で強靭な国防産業エコシステムを構築することを目的として、国防総省の行動と資源の優先順位付けの指針となる長期的な優先事項を示している。 |
"We are implementing the National Defense Industrial Strategy now to ensure that our defense industrial base continues to both strengthen our national security here at home while reassuring and supporting allies and partners," said Laura D. Taylor-Kale, assistant secretary of defense for industrial base policy, in unveiling the strategy from the Pentagon. | 国防総省のローラ・D・テイラー=ケール国防次官補(産業基盤政策担当)は、国防総省からこの戦略を発表する中で、「防衛産業基盤が、同盟国やパートナーを安心させ支援しながら、国内での国家安全保障を強化し続けることを確実にするため、我々は今、国防産業戦略を実施している」と述べた。 |
TTaylor-Kale underscored the urgent need to shore up the defense industrial base as U.S. adversaries build up their military power to levels not seen since World War II. She noted China's increasing threat to upend existing international order. She also highlighted the United States' continued support for Ukraine as it defends itself from Russian aggression and for Israel in its fight against Hamas. | テイラー=ケール国防次官補は、米国の敵対勢力が第二次世界大戦以来の水準にまで軍事力を増強する中、国防産業基盤を強化する緊急の必要性を強調した。彼女は、中国が既存の国際秩序を根底から覆す脅威を強めていることを指摘した。また、ロシアの侵略から自国を守るウクライナや、ハマスと闘うイスラエルを米国が継続的に支援していることも強調した。 |
Spotlight: Support for Ukraine | スポットライト ウクライナへの支援 |
The defense industrial base must continue to meet present demands, while at the same time remaining capable of adapting to future conflicts. | 国防産業基盤は、現在の需要に応え続けなければならないが、同時に将来の紛争にも適応できる能力を維持しなければならない。 |
"This arsenal of democracy helped win both world wars and the Cold War," Taylor-Kale said. "And long into the future, it can and must provide that same enduring advantage in support of integrated deterrence." | 「この民主主義の武器庫は、両世界大戦と冷戦の勝利に貢献した。「そして、将来にわたって、統合抑止を支援するために、同じような永続的な優位性を提供することができ、また提供しなければならない。 |
The strategy focuses on four key areas critical to building a modernized defense industrial ecosystem over the next three to five years. Those areas include resilient supply chains, workforce readiness flexible acquisition and economic deterrence. | この戦略は、今後3年から5年の間に近代化された防衛産業エコシステムを構築するために重要な4つの主要分野に焦点を当てている。これらの分野には、弾力性のあるサプライチェーン、労働力の即応性、柔軟な取得、経済的抑止力が含まれる。 |
The strategy calls for several actions to achieve resilient supply chains, including establishing public-private partnerships, risk-sharing mechanisms and technology. These are sharing structures aimed at incentivizing industry to improve resilience and invest in extra capacity. | 戦略では、弾力性のあるサプライチェーンを実現するために、官民パートナーシップの確立、リスク共有の仕組み、技術の確立など、いくつかの行動を求めている。これらは、産業界がレジリエンスを向上させ、余剰能力に投資するインセンティブを与えることを目的とした共有構造である。 |
Spotlight: Science & Tech | スポットライト 科学技術 |
The NDIS also calls for increasing stockpiles of strategic and critical systems to decrease near-term risk, diversifying the defense industrial base supplier base, expanding production methods, and addressing evolving cyber threats to the supply chain, among other actions. | NDISはまた、目先のリスクを減らすために戦略的で重要なシステムの備蓄を増やすこと、防衛産業基盤のサプライヤーベースを多様化すること、生産方法を拡大すること、サプライチェーンに対する進化するサイバー脅威に対処することなども求めている。 |
In terms of workforce development, the strategy aims to develop a "sufficiently skilled and staffed workforce that is diverse and representative of America." It calls for investments in skill development programs and advanced manufacturing workforce pipelines and the expansion of recruitment efforts for nontraditional communities, among other actions. | 労働力開発の面では、「多様性に富み、米国を代表する、十分な技能を備えた労働力」を育成することを目標としている。この戦略では、技能開発プログラムや高度製造業の人材パイプラインへの投資、非伝統的なコミュニティへの採用活動の拡大などを求めている。 |
The strategy also seeks to develop flexible acquisition strategies by emphasizing interoperability with key partners and paying consideration to exportability during the system design phase. The NDIS also calls for the prioritization of commercial, off-the-shelf acquisition where applicable to drive innovation and expand the defense supplier base. | 同戦略はまた、主要パートナーとの相互運用性を重視し、システム設計段階での輸出可能性に配慮することで、柔軟な取得戦略の策定を目指している。NDISはまた、技術革新を推進し、防衛サプライヤーの基盤を拡大するために、該当する場合には商業的な既製品の取得を優先することを求めている。 |
Additionally, the NDIS calls for strengthening economic security agreements and creating new mechanisms for sharing technology with allies in order to achieve economic deterrence. | さらにNDISは、経済的抑止力を達成するために、経済安全保障協定を強化し、同盟国と技術を共有するための新たなメカニズムを構築することを求めている。 |
Spotlight: Engineering in the DOD | スポットライト DODにおけるエンジニアリング |
Defense officials said the strategy was far more than an "aspirational document," noting that the department is finalizing its implementation plan, which will detail measurable actions and metrics to gauge progress on the goals. | 国防総省関係者は、この戦略は「願望文書」をはるかに超えるものだと述べ、国防総省は現在、目標の進捗状況を測るための測定可能な行動や評価基準を詳述した実施計画を最終的に策定中だと指摘した。 |
"The [implementation] plan is going to focus on actualizing the four strategic priorities laid out in the strategy, along with more than two dozen discrete, specific actions and associated outcomes and illustrative outputs that we detailed in the plan," said Halimah Najieb-Locke, acting deputy assistant secretary of defense for industrial base resilience. | 「この(実施)計画は、戦略で示された4つの戦略的優先事項の実現に焦点を当てるもので、20以上の個別具体的な行動と、計画に詳述した関連する成果や例示的なアウトプットも含まれる」と、ハリマ・ナジエブ=ロック国防次官補代理(産業基盤の強靭性担当)は述べた。 |
An unclassified overview of the implementation plan is slated for publication in February with the full classified version to follow in March, Najieb-Locke said. | ナジェブ=ロック副次官によると、実施計画の非機密版は2月に公表され、完全な機密版は3月に公表される予定だという。 |
Officials said the strategy is the product of months of engagement from stakeholders from across industry and government, which began at the direction of Deputy Defense Secretary Kathleen Hicks in March 2023. | この戦略は、2023年3月にキャスリーン・ヒックス国防副長官の指示で始まった、産業界と政府の利害関係者の数ヶ月にわたる関与の成果であると、政府関係者は述べた。 |
The document also reflects President Joe Biden's broader efforts to shore up domestic manufacturing and critical supply chains in the U.S. | この文書はまた、米国内の製造業と重要なサプライチェーンを強化するという、ジョー・バイデン大統領の広範な取り組みも反映している。 |
"The department's most senior leaders directed and guided development of this first ever NDIS, a part of the effort to reenergize U.S. manufacturing and build the kind of modernized defense industrial ecosystem we need to enable our national defense strategy and to meet the global challenges our nation and our allies will confront," Taylor-Kale said. | 「国防総省の最高幹部は、この史上初のNDISの開発を指揮・指導した。これは、米国の製造業を再活性化し、わが国の国防戦略を可能にし、わが国と同盟国が直面するグローバルな課題に対応するために必要な、近代化された防衛産業エコシステムを構築するための努力の一環である。 |
"We can no longer afford to wait," she said. "The time for action has come, and we are starting it with this strategy." | 「もはや待つ余裕はない。「今こそ行動を起こすべき時であり、我々はこの戦略でそれを開始する」と語った。 |
・2024.01.12 The National Defense Industrial Strategy (NDIS) Enabling a Modernized Defense Industrial Ecosystem
ファクトシート
・[PDF] FACT Sheet
Fact Sheet: National Defense Industrial Strategy | ファクトシート 国防産業戦略 |
The 2022 National Defense Strategy (NDS) states that the Department of Defense will prioritize coordinated efforts with the full range of domestic and international partners in the defense ecosystem to fortify the defense industrial base, our logistical systems, and relevant global supply chains against subversion, compromise, and theft. | 2022年国家防衛戦略(NDS)は、国防省が防衛エコシステムにおける国内外のあらゆるパートナーとの協調的な取り組みを優先し、国防産業基盤、後方支援システム、関連するグローバルサプライチェーンを破壊、危殆化、盗難から強化すると述べている。 |
The National Defense Industrial Strategy (NDIS) offers a strategic vision to coordinate and prioritize actions to build a modernized defense industrial ecosystem that is fully aligned with the NDS. It also calls for sustained collaboration and cooperation between the entire U.S. | 国防産業戦略(NDIS)は、NDSと完全に整合した近代化された国防産業エコシステムを構築するための行動を調整し、優先順位をつけるための戦略的ビジョンを提供する。また、米国政府全体、民間企業、そしてわが国の全軍との持続的な協力と協調を呼びかけている。 |
government, private industry, and our Allies and partners abroad. | また、米国政府全体、民間企業、そして海外の同盟国やパートナーとの持続的な協力と協調も求めている。 |
The NDIS lays out four long-term strategic priorities to serve as guiding beacons for industrial action and resource prioritization in support of the development of this modernized defense industrial ecosystem. | NDISは、この近代化された防衛産業エコシステムの発展を支援するための産業活動と資源優先順位の指針となる4つの長期的戦略優先事項を示している。 |
1) Resilient supply chains that can securely produce the products, services, and technologies needed now and in the future at speed, scale, and cost. | 1) 現在、そして将来必要とされる製品、サービス、技術を、スピード、規模、コストで安全に生産できるレジリエンとなサプライチェーン。 |
a) To address this priority, the DoD will incentivize industry to improve resilience by investing in extra capacity; manage inventory and stockpile planning to decrease near term risk; continue and expand support for domestic production; drive investment in the organic industrial base and production accelerators; diversify the supplier base and invest in new production methods; leverage data analytics to improve sub-tier visibility to identify and minimize strategic supply chain risks and to manage disruptions proactively; engage allies and partners to expand global defense production and increase supply chain resilience; and improve the Foreign Military Sales process. | a) この優先事項に対処するため、国防総省は、余剰生産能力への投資によるレジリエンスの向上、短期的なリスクを低減するための在庫・備蓄計画の管理、国内生産への支援の継続・拡大、有機的産業基盤と生産促進装置への投資の促進、サプライヤー基盤の多様化と新たな生産方式への投資、戦略的サプライチェーンリスクを特定・最小化し、混乱に先手を打って対処するための下層の可視性向上のためのデータ分析の活用、グローバルな防衛生産の拡大とサプライチェーンのレジリエンスの向上のための同盟国・パートナーの関与、対外軍事販売プロセスの改善など、産業界にインセンティブを与える。 |
b) The risks of not achieving resilient supply chains include supply and materiel shortfalls; diminished surge capacity; supply chain vulnerability; and falling behind pacing challenges identified in the NDS. | b) レジリエンとなサプライチェーンを達成できないリスクには、供給と物資の不足、サージ能力の低下、サプライチェーンの脆弱性、NDSで特定されたペース配分の課題への遅れが含まれる。 |
2) Workforce readiness will provide for a sufficiently skilled, and staffed workforce that is diverse and representative of America. | 2) 労働力の即応性は、十分に熟練した、多様で米国を代表する労働力を提供する。 |
a) To address this priority, DoD will work to prepare the workforce for future technological innovation; continue targeting critical skill sets in science, technology, engineering, and math; increase access to apprenticeship and internship programs; and reduce stigmatization of industrial careers while expanding recruitment of non-traditional communities. | a) この優先事項に対処するため、国防総省は、将来の技術革新に備えた労働力の準備に取り組み、科学、技術、工学、数学における重要なスキルセットを引き続き対象とし、見習い制度やインターンシップ・プログラムへのアクセスを向上させ、非伝統的コミュニティの採用を拡大しながら、産業キャリアの汚名を減らす。 |
b) Insufficient workforce readiness could lead to the inability to successfully onshore critical manufacturing; the inability to compete globally; reduced productivity throughout the full supply chain; and limited innovation. | b) 労働力の準備態勢が不十分な場合、重要な製造業のオンショアを成功させることができなくなり、国際競争に打ち勝つことができなくなり、サプライチェーン全体の生産性が低下し、技術革新が制限される可能性がある。 |
3) Flexible acquisition will lead to the development of strategies that strive for dynamic capabilities while balancing efficiency, maintainability, customization and standardization in defense platforms and support systems. Flexible acquisition strategies would result in reduced development times, reduced costs, and increased scalability. | 3) 柔軟な調達は、防衛プラットフォームと支援システムにおいて、効率性、保守性、カスタマイゼーション、標準化のバランスをとりながら、ダイナミックな能力を追求する戦略の開発につながる。柔軟な調達戦略は、開発期間の短縮、コストの削減、拡張性の向上をもたらす。 |
a) To address this priority, DoD will work to broaden platform standards and interoperability; strengthen requirements to curb “scope creep;” prioritize off-the-shelf acquisition where applicable and reasonable; increase DoD access to intellectual property and data rights to enhance acquisition and sustainment; consider greater use and policy reform of contracting strategies; continue to support acquisition reform; and update industrial mobilization authorities and planning to ensure preparedness. | a) この優先事項に対処するため、国防総省は、プラットフォームの標準化と相互運用性の拡大、「スコープクリープ」を抑制するための要件の強化、適用可能かつ合理的な場合には既製品の調達を優先、調達と維持を強化するための知的財産権とデータ権への国防総省のアクセスを拡大、契約戦略の利用拡大と政策改革を検討、調達改革の支援を継続、産業動員権限と計画を更新し、準備態勢を確保する。 |
b) Flexible acquisition planning will allow the DoD to work with a broader set of industry partners and balance the tension between the need for customization and adopting, where appropriate, industry standards. While some level of customization is necessary to meet specific mission requirements and stay ahead of potential adversaries, there are risks associated with excessive customization that hinder the development of a modern industrial ecosystem. Thus, COTS approaches versus customized systems must be balanced to meet warfighter requirements at speed and scale. Failure to balance these risks strategically can significantly hinder the delivery of critical capabilities. Other risks of failure include limited scale; high costs and lengthy development times; technology obsolescence; diminished industrial base resilience; sustainment and logistics challenges; reduced operational effectiveness; and increased technological risk. | b) 柔軟な調達計画により、国防総省はより広範な業界パートナーと協力し、カスタマイズの必要性と、適切な場合には業界標準の採用との間の緊張のバランスをとることができる。特定の任務要件を満たし、潜在的な敵対勢力の一歩先を行くためには、ある程度のカスタマイズが必要であるが、過度のカスタマイズには、近代的な産業エコシステムの発展を妨げるリスクがある。従って、COTS アプローチとカスタマイズ・システムは、迅速かつ大規模に戦闘員の要求を満たすためにバランスを取る必要がある。これらのリスクを戦略的にバランスさせることに失敗すると、重要な能力の提供に大きな支障をきたす可能性がある。その他の失敗リスクとしては、規模の限定、高コストと開発期間の長期化、技術の陳腐化、産業基盤の回復力の低下、維持とロジスティクスの課題、作戦効果の低下、技術的リスクの増大などがある。 |
4) Economic deterrence will promote fair and effective market mechanisms that support a resilient defense industrial ecosystem among the U.S. and close international allies and partners and economic security and integrated deterrence. As a result of effective economic deterrence, fear of materially reduced access to U.S. markets, technologies, and innovations will sow doubt in the mind of potential aggressors. | 4) 経済的抑止は、米国と緊密な国際同盟国やパートナーの間で、レジリエンとな防衛産業エコシステムを支え、経済安全保障と統合抑止を支える公正で効果的な市場メカニズムを促進する。効果的な経済的抑止の結果、米国市場、技術、革新へのアクセスが実質的に減少することへの恐怖が、潜在的な侵略者の心に疑念を植え付ける。 |
a) To address this priority, DoD will work to strengthen economic security agreements; enable international interoperability standards through active participation in standardssetting bodies; fortify alliances to share science and technology; strengthen enforcement against adversarial ownership and against cyberattacks; and strengthen prohibited sources policies to protect the DIB from adversarial intrusion. | a) この優先事項に対処するため、国防総省は、経済安全保障協定の強化、標準化団体への積極的な参加による国際的な相互運用性標準の実現、科学技術を共有するための同盟関係の強化、敵対的な所有権に対する取締りの強化、サイバー攻撃に対する取締りの強化、敵対的な侵入から国防総省を守るための禁止情報源政策の強化に取り組む。 |
b) Failing to deter adversarial entities could generate critical economic, supply chain, and infrastructure vulnerabilities; increased costs and reduced defense budgets; a weakened industrial ecosystem; intellectual property theft and adversarial capital IP control; degraded technological edge, innovation, and quality; and eventually lead to the loss of trust and reputation with international partners. | b) 敵対勢力の抑止に失敗すれば、重要な経済、サプライチェーン、インフラストラクチャーの脆弱性、コストの増大と防衛予算の削減、産業エコシステムの弱体化、知的財産の窃盗と敵対資本による知的財産の支配、技術的な優位性、革新性、品質の低下、そして最終的には国際的なパートナーとの信頼と評判の失墜につながる可能性がある。 |
内容確認...
・[PDF] NDIS
・[DOCX] 仮訳
目次...
Foreword from the Deputy Secretary of Defense | 国防副長官からの序文 |
Table of Contents | 目次 |
1 Introduction | 1 はじめに |
1.1 Strategic Framework | 1.1 戦略的枠組み |
1.1.1 Priorities | 1.1.1 優先順位 |
1.1.2 Challenges | 1.1.2 課題 |
1.1.3 Approach | 1.1.3 アプローチ |
2 Priorities | 2 優先順位 |
2.1 Resilient Supply Chains | 2.1 レジリエントなサプライチェーン |
2.1.1 Summary | 2.1.1 まとめ |
2.1.2 Actions | 2.1.2 行動 |
2.1.2.1 Incentivize Industry to Improve Resiliency by Investing in Extra Capacity | 2.1.2.1 余剰設備への投資により、産業界に回復力向上のインセンティブを与える |
2.1.2.2 Manage Inventory and Stockpile Planning to Decrease Near-Term Risk | 2.1.2.2 当面のリスクを低減するための在庫管理と備蓄計画 |
2.1.2.3 Continue and Expand Support for Domestic Production | 2.1.2.3 国内生産への支援を継続・拡大する |
2.1.2.4 Diversify Supplier Base and Invest in New Production Methods | 2.1.2.4 サプライヤーの多様化と新しい生産方式への投資 |
2.1.2.5 Leverage Data Analytics to Improve Sub-Tier Visibility to Identify and Minimize Strategic Supply Chain Risks and to Manage Disruptions Proactively | 2.1.2.5 データ分析を活用してサブティアの可視性を向上させ、戦略的サプライチェーンリスクを特定・最小化し、混乱をプロアクティブに管理する |
2.1.2.6 Engage Allies and Partners to Expand Global Defense Production and Increase Supply Chain Resilience | 2.1.2.6 世界の防衛生産を拡大し、サプライチェーンの回復力を高めるために、同盟国やパートナーを巻き込む |
2.1.2.7 Improve the Foreign Military Sales (FMS) Process | 2.1.2.7 対外軍事販売(FMS)プロセスの改善 |
2.1.2.8 Enhance Industrial Cybersecurity | 2.1.2.8 産業用サイバーセキュリティの強化 |
2.1.3 Illustrative Outcomes and Outputs | 2.1.3 図解 成果とアウトプット |
2.1.4 Risks of Not Achieving | 2.1.4 達成できない場合のリスク |
2.2 Workforce Readiness | 2.2 労働力の準備 |
2.2.1 Summary | 2.2.1 まとめ |
2.2.2 Actions | 2.2.2 アクション |
2.2.2.1 Prepare Workforce for Future Technological Innovation | 2.2.2.1 将来の技術革新に備えた労働力の準備 |
2.2.2.2 Continue Targeting Defense-Critical Skill Sets in Manufacturing and STEM | 2.2.2.2 製造業とSTEMにおける防衛上重要なスキルセットを引き続きターゲットとする |
2.2.2.3 Increase Access to Apprenticeship and Internship Programs | 2.2.2.3 実習・インターンシップ・プログラムへのアクセス向上 |
2.2.2.4 Destigmatize Industrial Careers | 2.2.2.4 産業界でのキャリアに汚名を着せない |
2.2.2.5 Expand Recruitment of Non-Traditional Communities | 2.2.2.5 非伝統的コミュニティの採用を拡大する |
2.2.3 Illustrative Outcomes and Outputs | 2.2.3 図解 成果とアウトプット |
2.2.4 Risks of Not Achieving | 2.2.4 達成できないリスク |
2.3 Flexible Acquisition | 2.3 柔軟な調達 |
2.3.1 Summary | 2.3.1 まとめ |
2.3.2 Actions | 2.3.2 行動 |
2.3.2.1 Broaden Platform Standards and Interoperability | 2.3.2.1 プラットフォームの標準化と相互運用性の拡大 |
2.3.2.2 Strengthen Requirements Process to Curb Scope Creep | 2.3.2.2 スコープ・クリープを抑制するための要求プロセスの強化 |
2.3.2.3 Prioritize Off-the-Shelf Acquisition Where Applicable and Reasonable | 2.3.2.3 適用可能かつ合理的な場合、既製品の購入を優先する |
2.3.2.4 Increase Access to Intellectual Property (IP) and Data Rights to Enhance Acquisition and Sustainment | 2.3.2.4 知的財産(IP)およびデータの権利へのアクセスを増加させ、調達と維持を強化する。 |
2.3.2.5 Consider Greater Use and Policy Reform of Contracting Strategies | 2.3.2.5 契約戦略の一層の活用と政策改革を検討する |
2.3.2.6 Continue to Support Acquisition Reform | 2.3.2.6 調達改革を引き続き支援する |
2.3.2.7 Update Industrial Mobilization Authorities and Planning to Ensure Preparedness | 2.3.2.7 産業動員権限と計画を更新し、準備態勢を確保する |
2.3.3 Illustrative Outcomes and Outputs | 2.3.3 図解 成果とアウトプット |
2.3.4 Risks of Not Achieving | 2.3.4 達成できない場合のリスク |
2.4 Economic Deterrence | 2.4 経済的抑止力 |
2.4.1 Summary | 2.4.1 まとめ |
2.4.2 Actions | 2.4.2 アクション |
2.4.2.1 Strengthen Economic Security Agreements | 2.4.2.1 経済安全保障協定の強化 |
2.4.2.2 Enable International Interoperability Standards through Active Participation in Standards Setting Bodies | 2.4.2.2 標準化団体への積極的な参加を通じて国際的な相互運用性標準を可能にする |
2.4.2.3 Fortify Alliances to Share Science and Technology | 2.4.2.3 科学技術を共有するために提携を強化する |
2.4.2.4 Strengthen Enforcement Against Adversarial Ownership and Protect Against Cyber Attacks | 2.4.2.4 敵対的所有権に対する執行を強化し、サイバー攻撃から保護する |
2.4.2.5 Strengthen Prohibited Sources Policy | 2.4.2.5 禁止ソース・ポリシーの強化 |
2.4.3 Illustrative Outcomes and Outputs | 2.4.3 図解 成果とアウトプット |
2.4.4 Risks of Not Achieving | 2.4.4 達成できない場合のリスク |
3 Assessment and Reporting | 3 評価と報告 |
4 Conclusion | 4 結論 |
5 Glossary of Terms | 5 用語集 |
(2023.02.13 追記)
・2024.02.09 [PDF] 「米国国家防衛産業戦略」を読み解く
« ENISA EUデータ空間における個人データ保護エンジニアリング | Main | 内閣官房 経済安全保障分野におけるセキュリティ・クリアランス制度等に関する有識者会議 最終取りまとめ (2024.01.19) »
Comments