SECが2024年度の審査強化項目を公表していますね。。。
こんにちは、丸山満彦です。
SECの重点審査項目については、昨年は2024.02.07に発表していたのを、今年から2024.10.16 と期初に発表し、後出しジャンケン感を無くそうということのようです。。。
今年の重点テーマを過去のテーマと合わせて。。。
2024 | |
A. Information Security and Operational Resiliency | A. 情報セキュリティと業務レジリエンス |
B. Crypto Assets and Emerging Financial Technology | B. 暗号資産と先端金融技術 |
C. Regulation Systems Compliance and Integrity | C. 規制システムのコンプライアンスと完全性 |
D. Anti-Money Laundering | D. マネーロンダリング防止 |
2023 | |
New Investment Adviser and Investment Company Rules | 新投資顧問・投資会社規則 |
RIAs to Private Funds | プライベート・ファンド向けRIA(登録投資顧問) |
Retail Investors and Working Families | 個人投資家とワーキングファミリー |
Environmental, Social, and Governance (ESG) | 環境・社会・ガバナンス(ESG) |
Information Security and Operational Resiliency | 情報セキュリティと業務レジリエンス |
Emerging Technologies and Crypto-Assets | 先端技術と暗号資産 |
2022 | |
A. Private Funds | A. プライベート・ファンド |
B. Environmental, Social, and Governance (ESG) Investing | B. 環境・社会・ガバナンス (ESG) 投資 |
C. Standards of Conduct: Regulation Best Interest, Fiduciary Duty, and Form CRS | C. 行動基準:ベスト・インタレスト規制、受託者責任、フォームCRS |
D. Information Security and Operational Resiliency | D. 情報セキュリティと業務レジリエンス |
E. Emerging Technologies and Crypto-Assets | E. 先端技術と暗号資産 |
2021 | |
Retail Investors, Including Seniors and Those Saving for Retirement, Through Reg. BI and Fiduciary Duty Compliance | 高齢者や老後のために貯蓄をしている個人を含む個人投資家 |
Information Security and Operational Resiliency | 情報セキュリティと業務レジリエンス |
Financial Technology (Fintech) and Innovation, Including Digital Assets | デジタル資産を含む金融テクノロジー(FINTECH)とイノベーション |
Anti-Money Laundering Programs | マネーロンダリング対策 |
The London Inter-Bank Offered Rate (LIBOR) Transition | ロンドン銀行間取引金利(LIBOR)の移行 |
Focus Areas Relating to Investment Advisers and Investment Companies | RIASと投資会社に関連するその他の重点分野 |
です。
● SEC
・2023.10.16 (press) SEC Division of Examinations Announces 2024 Priorities
SEC Division of Examinations Announces 2024 Priorities | SEC審査部が2024年の優先課題を発表 |
Washington D.C., Oct. 16, 2023 — | ワシントンD.C.、2023年10月16日-。 |
The Securities and Exchange Commission’s Division of Examinations today released its 2024 examination priorities to inform investors and registrants of the key risks, examination topics, and priorities that the Division plans to focus on in the upcoming year. This year’s examinations will prioritize areas that pose emerging risks to investors or the markets in addition to core and perennial risk areas.
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証券取引委員会審査部は本日、2024年の審査優先事項を発表し、投資家および登録者に、審査部が次年度に重点的に取り組む予定の主要リスク、審査テーマ、優先事項を周知した。今年の審査では、中核的・永続的リスク分野に加え、投資家や市場に新たなリスクをもたらす分野を優先する。 |
“The Division of Examinations plays a critical role in protecting investors and facilitating capital formation,” said SEC Chair Gary Gensler. “In examining for compliance with our time-tested rules, the Division helps registrants understand the rules as well as ensures that markets work for investors and issuers alike. The Division’s efforts, as laid out in the 2024 priorities, enhance trust in our ever-evolving markets.” | 「SECのゲーリー・ゲンスラー委員長は「審査部は投資家を保護し、資本形成を促進する上で重要な役割を果たしている。「審査部は、投資家と発行体双方にとって市場が機能するようにするだけでなく、登録者が規則を理解するのを助ける。2024年の優先事項に記載されているような当部門の取り組みは、進化し続ける市場に対する信頼を高めるものである。 |
“Continuing to make our examination priorities public increases transparency into the examination program and encourages firms to focus their compliance and surveillance efforts on areas of potentially heightened risk to retail investors,” said Division of Examinations’ Director Richard R. Best. “We hope that aligning the publication of our examination priorities with the beginning of the SEC’s fiscal year will provide earlier insight to registrants, investors, and the marketplace of adjustments in our areas of focus year to year.” | 「審査部のリチャード・R・ベスト審査部長は、「審査優先事項の公表を継続することで、審査プログラムの透明性を高め、企業が個人投資家に対するリスクが潜在的に高まっている分野にコンプライアンスやサーベイランスの努力を集中することを奨励する。「審査優先事項の公表をSECの会計年度の始まりに合わせることで、登録者、投資家、市場に対し、毎年重点的に取り組む分野の調整について、より早い段階での洞察が得られることを期待している」と述べた。 |
The Division conducts examinations and inspections of SEC-registered investment advisers, investment companies, broker-dealers, transfer agents, municipal advisors, securities-based swap dealers, clearing agencies, and other self-regulatory organizations. The Division prioritizes examinations of certain practices, products, and services that it believes present potentially heightened risks to investors or the integrity of the U.S. capital markets. It uses a risk-based approach to fulfill its mission to improve compliance, prevent fraud, monitor risk, and inform policy. | 同課は、SEC登録の投資アドバイザー、投資会社、ブローカー・ディーラー、証券代行業者、地方債アドバイザー、証券スワップ・ディーラー、清算機関、その他自主規制機関に対する審査や検査を行っている。同部は、投資家または米国資本市場の健全性に潜在的に高いリスクをもたらすと判断した特定の慣行、商品、サービスを優先的に審査している。コンプライアンス改善、不正防止、リスク監視、政策情報提供などの使命を果たすため、リスク・ベースのアプローチを採用している。 |
The published priorities are not exhaustive of the focus areas of the Division in its examinations, risk alerts, and outreach. The scope of any examination includes analysis of an entity’s history, operations, services, products offered, and other risk factors. | 公表された優先順位は、審査、リスク警告、アウトリーチにおける当部門の重点分野を網羅したものではない。審査の範囲には、事業体の沿革、業務、サービス、提供商品、その他のリスク要因の分析が含まれる。 |
The collaborative effort to formulate the annual examination priorities starts with feedback from examination staff who are uniquely positioned to identify the practices, products, services, and other factors that may pose risk to investors or the financial markets. The Division also gathers input and advice from the Chair and other Commissioners, staff from other SEC divisions and offices, other federal financial regulators, investors, and industry groups. | 年次審査の優先順位を策定するための共同作業は、投資家や金融市場にリ スクをもたらす可能性のある慣行、商品、サービス、その他の要因を特定す る独自の立場にある審査スタッフからのフィードバックから始まる。また、委員長をはじめとする委員、SECの他部門や事務所のスタッフ、他の連邦金融規制当局、投資家、業界団体からも意見や助言を集めている。 |
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目次...
CONTENTS | 目次 |
MESSAGE FROM THE LEADERSHIP TEAM | リーダーシップ・チームからのメッセージ |
DIVISION OF EXAMINATIONS – FISCAL YEAR 2024 EXAMINATION PRIORITIES | 審査部-2024会計年度の審査優先事項 |
I. Investment Advisers | I. 投資顧問 |
A. Examinations of Investment Advisers | A. 投資顧問会社の審査 |
B. Examinations of Investment Advisers to Private Funds | B. プライベート・ファンド投資顧問の審査 |
II. Investment Companies | II. 投資会社 |
III. Broker-Dealers | III. ブローカー・ディーラー |
A. Regulation Best Interest | A. ベスト・インタレスト規制 |
B. Form CRS | B. フォームCRS |
C. Broker-Dealer Financial Responsibility Rules | C. ブローカーディーラーの財務責任規則 |
D. Broker-Dealer Trading Practices | D. ブローカー・ディーラーの取引慣行 |
IV. Self-Regulatory Organizations | IV. 自主規制機関 |
A. National Securities Exchanges | A. 全国証券取引所 |
B. Financial Industry Regulatory Authority | B. 金融産業規制機構 |
C. Municipal Securities Rulemaking Board | C. 地方証券規則制定委員会 |
V. Clearing Agencies | V. 清算機関 |
VI. Other Market Participants | VI. その他の市場参加者 |
A. Municipal Advisors | A. 地方自治体アドバイザー |
B. Security-Based Swap Dealers | B. 証券スワップディーラー |
C. Transfer Agents | C. 証券代行業者 |
VII. Risk Areas Impacting Various Market Participants | VII. 様々な市場参加者に影響を与えるリスク領域 |
A. Information Security and Operational Resiliency | A. 情報セキュリティと業務レジリエンス |
B. Crypto Assets and Emerging Financial Technology | B. 暗号資産と先端金融技術 |
C. Regulation Systems Compliance and Integrity | C. 規制システムのコンプライアンスと完全性 |
D. Anti-Money Laundering | D. マネーロンダリング防止 |
VIII. Conclusion | VIII. 結論 |
VII. 様々な市場参加者に影響を与えるリスク領域...
VII. RISK AREAS IMPACTING VARIOUS MARKET PARTICIPANTS | VII. 様々な市場参加者に影響を与えるリスク領域 |
A. Information Security and Operational Resiliency | A. 情報セキュリティと業務レジリエンス |
The Division will continue to review broker-dealers’ and advisers’ practices to prevent interruptions to mission-critical services and to protect investor information, records, and assets. Operational disruption risks remain elevated due to the proliferation of cybersecurity attacks, firms’ dispersed operations, intense weather-related events, and geopolitical concerns. Given these risks and concerns, cybersecurity remains a perennial focus area for all registrants. | 当部門は、ミッション・クリティカルなサービスの中断を防ぎ、投資家の情報、記録、資産を保護するため、ブローカー・ディーラーおよびアドバイザーの業務慣行を引き続き検証していく。サイバーセキュリティ攻撃の急増、会社の分散した業務、激しい天候関連イベント、地政学的懸念などにより、業務中断リスクは依然として高まっている。このようなリスクと懸念を考慮すると、サイバーセキュリティは、すべての登録企業にとって、長年にわたる重点分野であることに変わりはない。 |
The Division will focus on registrants’ policies and procedures, internal controls, oversight of third-party vendors (where applicable), governance practices, and responses to cyber-related incidents, including those related to ransomware attacks. Part of this review will consider whether registrants adequately train staff regarding their identity theft prevention program and their policies and procedures designed to protect customer records and information. | 政府は、登録者の方針および手続き、内部統制、サードパーティ・ベンダーの監督(該当する場合)、ガバナンス慣行、およびランサムウェア攻撃に関するものを含むサイバー関連インシデントへの対応に焦点を当てる。このレビューの一部では、登録者が、個人情報盗難防止プログラム、および顧客の記録と情報を保護するために設計された方針と手順に関して、職員を適切に訓練しているかどうかが検討される。 |
With respect to third-party products and services in particular, the Division will continue to assess how registrants identify and address risks to essential business operations. In connection with its mission to inform policy, the Division will also look at the concentration risk associated with the use of third-party providers, including how registrants are managing this risk and the potential impact to the U.S. securities markets. | 特にサードパーティ製品およびサービスに関しては、登録者が本質的な事業運営に対するリスクをどのように特定し、対処しているかを引き続き審査する。政策への情報提供という使命に関連して、同部門は、登録者がこのリスクをどのように管理しているか、また米国証券市場に与える潜在的な影響を含め、サードパーティ・プロバイダの利用に関連する集中リスクについても調査する。 |
In addition, many broker-dealers and advisers consist of a main office and multiple other branch offices. Examinations of broker-dealers and advisers will continue to look at firms’ practices to prevent account intrusions and safeguard customer records and information, including personally identifiable information, especially as it pertains to their multiple other offices. | さらに、多くのブローカー・ディーラーやアドバイザ ーは、本店と複数の支店から構成されている。ブローカー・ディーラーやアドバイザーに対する審査では、口座への侵入を防止し、個人を特定できる情報を含む顧客の記録や情報を保護するための会社の慣行、特に複数の支店に関連した慣行が引き続き注目される。 |
Lastly, the Commission adopted rule changes to shorten the standard settlement cycle for most broker-dealer transactions from two business days after the trade date to one business day after the trade date. In connection with this change, the Division will assess registrant preparations associated with this shortening of the settlement cycle, which has a compliance date of May 28, 2024. | 最後に、欧州委員会は、ほとんどのブローカー・ディーラー取引の標準決済サイクルを取引日の2営業日後から取引日の1営業日後に短縮する規則変更を採択した。この変更に関連して、当部門は、2024年5月28日を遵守期限とするこの決済サイクルの短縮に関連した登録者の準備を評価する。 |
The Division continues to observe the proliferation of certain types of investments, including crypto assets and their associated products and services, and emerging financial technology, such as broker-dealer mobile applications and advisers choosing to provide automated investment advice to their clients. | 当部門は、暗号資産やその関連商品・サービス、ブローカー・ディーラーのモバイル・アプリケーションや顧客への自動投資アドバイスの提供を選択するアドバイザーなどの先端金融技術など、特定のタイプの投資の普及を引き続き観察している。 |
The compliance date for recently adopted rules shortening the standard settlement cycle for most broker-dealer transactions to one business day after the trade date is May 28, 2024. | 最近採用された、ほとんどのブローカー・ディーラー取引の標準決済サイクルを取引日の1営業日後に短縮する規則の遵守期日は2024年5月28日である。 |
Examinations of broker-dealers and advisers will continue to look at firms’ practices to promote cyber resiliency. Reviews will include firm practices, policies, and procedures to prevent account intrusions and safeguard customer records and information, including personally identifiable information. Additional focus will be on the cybersecurity issues associated with the use of third-party vendors, including registrant visibility into the security and integrity of third-party products and services. The Division will also review whether there has been an unauthorized use of third-party providers. | ブローカー・ディーラーとアドバイザーに対する審査は、サイバー・レジリエンスを促進するための会社の実務を引き続き調査する。審査には、口座への侵入を防ぎ、個人を特定できる情報を含む顧客の記録や情報を保護するための会社の実務、方針、手続きが含まれる。さらに、サードパーティ製 品やサービスのセキュリティや完全性に対する登録者の可視性など、サードパーティ・ ベンダーの使用に関連するサイバーセキュリティの問題にも焦点を当てる。部門はまた、サードパーティ・プロバイダの不正使用があったかどうかも検証する。 |
B. Crypto Assets and Emerging Financial Technology | B. 暗号資産と先端金融技術 |
The Division continues to observe the proliferation of certain types of investments, including crypto assets and their associated products and services, and emerging financial technology, such as broker-dealer mobile applications and advisers choosing to provide automated investment advice to their clients. The Division will focus on brokerdealers and advisers offering new products and services or employing new practices, particularly technological and online solutions that service online accounts aimed at meeting the demands of compliance and marketing. The Division remains focused on certain services, including automated investment tools, artificial intelligence, and trading algorithms or platforms, and the risks associated with the use of emerging technologies and alternative sources of data. | 当部門は、暗号資産やその関連商品・サービス、ブローカー・ディーラーのモバイル・アプリケーションや自動化された投資助言を顧客に提供することを選択するアドバイザーなどの先端金融技術など、特定のタイプの投資の普及を引き続き観察している。同課は、新商品や新サービスを提供するブローカーディーラーやアドバイザー、または新しい慣行、特にコンプライアンスやマーケティングの要求を満たすことを目的としたオンライン口座にサービスを提供する技術的なソリューションやオンラインソリューションを採用するブローカーディーラーやアドバイザーに焦点を当てる。また、自動投資ツール、人工知能、取引アルゴリズ ムやプラットフォームなど、特定のサービスや、新たな 技術や代替データ源の使用に伴うリスクにも引き続き注 目していく。 |
Given the continued volatility of, and activity around, the crypto asset markets, the Division will continue to monitor and, when appropriate, conduct examinations of registrants. Examinations of registrants will focus on the offer, sale, recommendation of, advice regarding, trading in, and other activities in crypto assets or related products. Specifically, reviewing whether such registrants involved with crypto assets: (1) meet and follow their respective standards of conduct when recommending or advising customers and clients regarding crypto assets, with a focus on an initial and ongoing understanding of the products, to the extent required by the applicable standard of conduct, particularly when the investors are retail-based (including older investors) and investments involve retirement assets; and (2) routinely review, update, and enhance their compliance practices (including crypto asset wallet reviews, custody practices, Bank Secrecy Act (BSA) compliance reviews, and valuation procedures), risk disclosures, and operational resiliency practices (i.e., data integrity and business continuity plans), if required. With respect to crypto assets that are funds or securities, the Division will consider whether advisers are complying with the custody requirements under the Advisers Act (Rule 206(4)-2). In addition, the Division will assess whether any technological risks associated with the use of blockchain and distributed ledger technology have been addressed, including whether compliance policies and procedures are reasonably designed, accurate disclosures are made and the risks pertaining to the security of crypto asset securities are addressed, if required by applicable law. | 暗号資産市場の継続的なボラティリティとその周辺の活動を考慮し、当部門は引き続き登録者を監視し、適切な場合には審査を実施する。登録者に対する審査は、暗号資産または関連商品の提供、販売、推奨、アドバイス、取引、その他の活動に焦点を当てる。具体的には、暗号資産に関与する登録者について、以下の点を審査する: (1) 特に投資家がリテールベース(高齢の投資家を含む)であり、投資が退職後の資産に関係する場合、該当する行動基準で要求される範囲で、商品の初期および継続的な理解に重点を置いて、暗号資産に関して顧客や顧客に推奨または助言する際に、それぞれの行動基準を満たし、それに従っているか、(2) コンプライアンス慣行(暗号資産ウォレットのレビュー、カストディ慣行、銀行秘密法(BSA)コンプライアンスレビュー、評価手順を含む)、リスク開示、および運用レジリエンス慣行(すなわち、暗号資産または関連商品の販売、推奨、助言、取引、その他の活動)を定期的に見直し、更新し、強化しているか。 e., 必要であれば、データ保全および事業継続計画)。ファンドまたは証券である暗号資産に関して、同部門は、アドバイザーがアドバイザーズ法(規則206(4)-2)のカストディ要件を遵守しているかどうかを検討する。さらに、ブロックチェーンや分散型台帳技術の使用に関連する技術的リスクについて、コンプライアンス方針および手続が合理的に設計されているか、正確な情報開示が行われているか、暗号資産証券のセキュリティに関するリスクに対処しているかなど、適用法で義務付けられている場合には、同部門が対処しているかどうかを評価する。 |
C. Regulation Systems Compliance and Integrity | C. 規制システムのコンプライアンスと完全性 |
The Commission adopted Regulation Systems Compliance and Integrity (SCI) in 2014 to strengthen the technology infrastructure of the U.S. securities markets. Regulation SCI entities include national securities exchanges, registered and certain exempt clearing agencies, FINRA, MSRB, plan processors, and alternative trading systems that meet certain volume thresholds. Among other things, these critical market infrastructure entities must establish, maintain, and enforce written policies and procedures reasonably designed to ensure that their systems’ capacity, integrity, resiliency, availability, and security is adequate to maintain their operational capability and promote the maintenance of fair and orderly markets. The Division will continue to evaluate whether SCI entities have established, maintained, and enforced written policies and procedures, as required. One area of focus will include whether the policies and procedures of SCI entities are reasonably designed to ensure the security of the SCI systems, including the physical security of the systems housed in data centers, as required. | 欧州委員会は、米国証券市場の技術基盤を強化するため、2014年にSCI(Regulation Systems Compliance and Integrity)を採用した。SCI規制の事業体には、国家安全保障局、登録清算機関および一部の免除清算機関、FINRA、MSRB、プラン・プロセッサー、一定の取引量を満たす代替取引システムが含まれる。とりわけ、これらの重要な市場インフラ事業体は、システムの能力、完全性、レジリエンス、可用性、セキュリティが、その運用能力を維持し、公正で秩序ある市場の保守を促進するために適切であることを保証するよう合理的に設計された、書面による方針および手続きを確立、維持、実施しなければならない。当部門は、SCI事業体が要求された通り、文書化された方針と手続 きを確立し、維持し、実施しているかどうかを引き続き評価する。焦点の一つは、SCI事業体の方針と手続が、要求されるとおり、データセンターに収容されたシステムの物理的セキュリティを含め、SCIシステムのセキュリティを確保するために合理的に設計されているかどうかを含む。 |
D. Anti-Money Laundering | D. マネーロンダリング防止 |
The BSA requires certain financial institutions, including broker-dealers and certain registered investment companies, to establish anti-money laundering (AML) programs that are tailored to address the risks associated with the firm’s location, size, and activities, including the customers they serve, the types of products and services offered, and how those products and services are offered. These programs must, among other things, include policies, procedures, and internal controls reasonably designed to achieve compliance with the BSA and its implementing rules; independent testing; and risk-based procedures to perform customer due diligence (as required by the Customer Due Diligence rule), which includes identifying and verifying the identity of customers and conducting ongoing monitoring to identify and report suspicious transactions. Where appropriate, certain financial institutions must also file Suspicious Activity Reports (SARs) with the Financial Crimes Enforcement Network. SARs can be used to detect and combat market manipulation, insider trading, Ponzi schemes, corruption, money laundering, terrorist financing, and a variety of other illicit activities potentially violative of securities and other laws and regulations. | BSA は、ブローカー・ディーラーおよび特定の登録投資会社を含む特定の金融機関に対し、その金融 機関がサービスを提供する顧客、提供する商品・サービスの種類、およびそれらの商品・サービ スの提供方法を含め、その金融機関の所在地、規模、および活動に関連するリスクに対処するよう調整 されたマネーロンダリング防止(AML)プログラムを確立することを義務付けている。これらのプログラムには、特に、BSAおよびその施行規則への準拠を達成するために合理的に設計された方針、手続き、および内部統制、独立したテスト、およびリスクベースの手続き(Customer Due Diligence規則で義務付けられている)を含む顧客デューデリジェンスを実施する必要がある。適切な場合、特定の金融機構は疑わしい取引報告書(Suspicious Activity Report:SAR)を金融犯罪取締ネットワーク(Financial Crimes Enforcement Network)に提出しなければならない。SARは、市場操作、インサイダー取引、ネズミ講、汚職、マネーロンダリング、テロ資金調達、その他証券法やその他の法規制に抵触する可能性のある様々な違法行為の検知と撲滅に利用できる。 |
The Division will continue to focus on AML programs to review whether broker-dealers and certain registered investment companies are: (1) appropriately tailoring their AML program to their business model and associated AML risks; (2) conducting independent testing; (3) establishing an adequate customer identification program, including for beneficial owners of legal entity customers; and (4) meeting their SAR filing obligations. Examinations of certain registered investment companies will also review policies and procedures for oversight of applicable financial intermediaries. | 同課は、ブローカー・ディーラーや特定の登録投資会社が、以下のようなAMLプログラムを実施しているかどうかを検証するため、引き続きAMLプログラムに焦点を当てていく: (1)AMLプログラムをビジネス・モデルや関連するAMLリスクに応じて適切に調整すること、(2)独立したテストを実施すること、(3)事業体顧客の実質的所有者を含む適切な顧客識別プログラムを確立すること、(4)SAR提出義務を果たすこと、である。また、特定の登録投資会社の審査では、該当する金融仲介業者の監督に関する方針と手続きも審査する。 |
Also, the Division will review whether broker-dealers and advisers are monitoring Office of Foreign Assets Control sanctions and ensuring compliance with such sanctions. | また、ブローカー・ディーラーやアドバイザーが外国資産管理局の制裁を監視し、制裁の遵守を徹底しているかどうかも検証する。 |
過去の発表データ...
2024年度 | 2023.10.16 | プレス | [PDF] |
2023年度 | 2023.02.07 | プレス | [PDF] |
2022年度 | 2022.03.30 | プレス | [PDF] |
2021年度 | 2021.03.03 | プレス | [PDF] |
2020年度 | 2020.01.07 | プレス | [PDF] |
2019年度 | 2018.12.20 | プレス | [PDF] |
2018年度 | 2018.02.07 | プレス | [PDF] |
2017年度 | 2017.01.12 | プレス | [PDF] |
● まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記
・2023.02.16 SECが2023年度の審査強化項目を公表していますね。。。 引き続きサイバーセキュリティも含まれています。。。(2023.02.07)
・2022.04.05 SECが2022年度の審査強化項目を公表していますね。。。 引き続きサイバーセキュリティも含まれています。。。(2022.03.31)
・2021.03.12 SECが2021年度の審査強化項目を公表していますね。。。 引き続きサイバーセキュリティも含まれています。。。at 2021.03.03
Comments
いつも読ませて頂いてます。
毎度疑問に思っていたのですが、この審査は何に対するものなのでしょうか。
登録された組織に対する年次の審査なのか、それとも登録する上での審査なのか。。
Posted by: Hunter | 2023.11.03 19:57
コメントありがとうございます。
審査としたのがよくなかったかもですね。。。
上場等でSECの規制対象となっている企業になります。。。
規制を遵守しているかを確認することになります。
>Hunterさん
>
>いつも読ませて頂いてます。
>毎度疑問に思っていたのですが、この審査は何に対するものなのでしょうか。
>登録された組織に対する年次の審査なのか、それとも登録する上での審査なのか。。
Posted by: まるちゃん | 2023.11.05 20:53