« 総務省 「ICTサイバーセキュリティ総合対策2023」(案)に対する意見募集の結果及び「ICTサイバーセキュリティ総合対策2023」の公表 | Main | 中国 国家サイバースペース管理局 企業に関わるネットワーク侵害情報の通報を受理・処理するための実施規範 »

2023.08.13

米国 国防総省 CDAOが国防総省の新しい生成的AIタスクフォース(タスクフォース・リマ)の指揮を執る

こんにちは、丸山満彦です。

米国の国防総省が、タスクフォース・リマという生成的AIタスクフォースを立ち上げ、国防総省の最高データ・AIオフィサー (CDAO) が 全体をリードすると発表していますね。。。

Department of Defense; DoD

・2023.08.10 DOD Announces Establishment of Generative AI Task Force

 

DOD Announces Establishment of Generative AI Task Force 米国防総省、生成的AIタスクフォースの設立を発表
Today, the Department of Defense (DoD) announced the establishment of a generative artificial intelligence (AI) task force, an initiative that reflects the DoD's commitment to harnessing the power of artificial intelligence in a responsible and strategic manner. 国防総省は本日、生成的人工知能(AI)タスクフォースの設立を発表した。これは、責任ある戦略的な方法で人工知能の力を活用するという国防総省のコミットメントを反映した取り組みである。
Deputy Secretary of Defense Dr. Kathleen Hicks directed the organization of Task Force Lima; it will play a pivotal role in analyzing and integrating generative AI tools, such as large language models (LLMs), across the DoD. キャスリーン・ヒックス国防副長官は、タスクフォース・リマの組織化を指示した。タスクフォース・リマは、大規模言語モデル(LLM)などの生成的AIツールの分析と統合において、国防総省全体で極めて重要な役割を果たすことになる。
"The establishment of Task Force Lima underlines the Department of Defense's unwavering commitment to leading the charge in AI innovation," Hicks said. "As we navigate the transformative power of generative AI, our focus remains steadfast on ensuring national security, minimizing risks, and responsibly integrating these technologies. The future of defense is not just about adopting cutting-edge technologies, but doing so with foresight, responsibility, and a deep understanding of the broader implications for our nation." 「タスクフォース・リマ」の設立は、国防総省がAIイノベーションを主導するという揺るぎないコミットメントを強調するものだ。「私たちが生成的AIの変革力をナビゲートするとき、私たちの焦点は、国家安全保障を確保し、リスクを最小限に抑え、責任を持ってこれらの技術を統合することに変わりはない。国防の未来とは、単に最先端技術を採用することではなく、先見性、責任感、そして我が国に対するより広範な影響を深く理解した上でそうすることである」。
Led by the Chief Digital and Artificial Intelligence Office (CDAO), Task Force Lima will assess, synchronize, and employ generative AI capabilities across the DoD, ensuring the Department remains at the forefront of cutting-edge technologies while safeguarding national security.  最高デジタル・人工知能室(CDAO)が率いるタスクフォース・リマは、国防総省全体で生成的AI能力を評価、同期化、採用し、国防総省が国家安全保障を守りながら最先端技術の最前線に立ち続けることを確実にする。 
"The DoD has an imperative to responsibly pursue the adoption of generative AI models while identifying proper protective measures and mitigating national security risks that may result from issues such as poorly managed training data," said Dr. Craig Martell, the DoD Chief Digital and Artificial Intelligence Officer. "We must also consider the extent to which our adversaries will employ this technology and seek to disrupt our own use of AI-based solutions." 「国防総省は、生成的AIモデルの採用を責任を持って追求する一方で、適切な防御策を特定し、不適切に管理された訓練データなどの問題から生じる可能性のある国家安全保障上のリスクを軽減することが急務である」と、国防総省の最高デジタル・人工知能責任者であるクレイグ・マーテル博士は述べた。「我々はまた、敵対勢力がどの程度この技術を採用し、我々自身のAIベースのソリューションの利用を妨害しようとするかも考慮しなければならない。
Leveraging partnerships across the Department, Intelligence Community and other government agencies, the task force will help minimize risk and redundancy while pursuing generative AI initiatives across the Department.  国防総省、情報ガバナンス・コミュニティ、その他の政府機関を横断するパートナーシップを活用することで、タスクフォースは、国防総省全体で生成的AIイニシアチブを追求しながら、リスクと冗長性を最小限に抑えるのに役立つだろう。 
Artificial intelligence has emerged as a transformative technology with the potential to revolutionize various sectors, including defense. By leveraging generative AI models, which can use vast datasets to train algorithms and generate products efficiently, the Department aims to enhance its operations in areas such as warfighting, business affairs, health, readiness, and policy. 人工知能は、国防を含む様々な分野に革命をもたらす可能性を秘めた変革的技術として浮上している。膨大なデータセットを使ってアルゴリズムを訓練し、効率的に製品を生成できる生成的AIモデルを活用することで、国防総省は戦闘、業務、健康、即応性、政策などの分野で業務を強化することを目指している。
"The adoption of artificial intelligence in defense is not solely about innovative technology but also about enhancing national security," said U.S. Navy Capt. M. Xavier Lugo, Task Force Lima mission commander and member of the CDAO's Algorithmic Warfare Directorate. "The DoD recognizes the potential of generative AI to significantly improve intelligence, operational planning, and administrative and business processes. However, responsible implementation is key to managing associated risks effectively." タスクフォース・リマのミッション司令官であり、CDAOのアルゴリズム戦争部門のメンバーであるM・ザビエル・ルゴ米海軍少佐は次のように述べた。「国防における人工知能の導入は、革新的な技術だけでなく、国家安全保障の強化にもつながる。国防総省は、生成的AIが諜報活動、作戦計画、管理・業務プロセスを大幅に改善する可能性を認識している。しかし、関連リスクを効果的にマネジメントするためには、責任ある導入が鍵となる。」
The CDAO became operational in June 2022 and is dedicated to integrating and optimizing artificial intelligence capabilities across the DoD. The office is responsible for accelerating the DoD's adoption of data, analytics, and AI, enabling the Department's digital infrastructure and policy adoption to deliver scalable AI-driven solutions for enterprise and joint use cases, safeguarding the nation against current and emerging threats. CDAOは2022年6月に運用を開始し、国防総省全体の人工知能能力の統合と最適化に取り組んでいる。CDAOは、国防総省のデータ、アナリティクス、AIの採用を加速させ、国防総省のデジタル・インフラと政策採用を可能にし、エンタープライズと共同使用のケースに拡張可能なAI主導のソリューションを提供し、現在および新たな脅威から国家を守る責任を負う。

 

・2023.08.10 [PDF] MEMORANDUM FOR SENIOR PENTAGON LEADERSHIP - COMMANDERS OF THE COMBATANT COMMANDS DEFENSE AGENCY AND DOD FIELD ACTIVITY DIRECTORS 

20230813-101633

 

DEPUTY SECRETARY OF DEFENSE  国防副長官 
1010 DEFENSE PENTAGON WASHINGTON, DC 20301-1010  1010 国防総省 ワシントン D.C. 20301-1010 
AUG 10 2023  2023年8月10日
MEMORANDUM FOR SENIOR PENTAGON LEADERSHIP  国防総省幹部向け覚書 
COMMANDERS OF THE COMBATANT COMMANDS DEFENSE AGENCY AND DOD FIELD ACTIVITY DIRECTORS  国防総省戦闘司令部司令官および国防総省現場活動部長向け覚書 
SUBJECT: Establishment of Chief Digital and Artificial Intelligence Officer Generative Artificial Intelligence and Large Language Models Task Force, Task Force Lima  件名 生成的人工知能および大規模言語モデル・タスクフォース、タスクフォース・リマの設置について 
Generative artificial intelligence (AI) capabilities, such as Large Language Models (LLM), are growing in popularity, capability, and impact around the globe. These capabilities are trained on massive datasets in order to generate content at a level of detail and apparent coherence that would have previously required human authorship. These capabilities unlock new opportunities, just as they pose significant new risks. The DoD faces an imperative to explore the use of this technology and the potential of these models' scale, speed, and interactive capabilities to improve the Department's mission effectiveness while simultaneously identifying proper protection measures and mitigating a variety of related risks.  大規模言語モデル(LLM)のような生成的人工知能(AI)能力は、世界中で人気、能力、影響力を増している。これらの能力は、膨大なデータセットで訓練され、以前であれば人間が作成する必要があったような詳細で見かけの一貫性のあるレベルのコンテンツを生成する。このような能力は、新たなリスクをもたらすと同時に、新たなチャンスを解き放つ。国防総省は、適切な保護手段を特定し、さまざまな関連リスクを軽減すると同時に、国防総省の任務の有効性を改善するために、この技術の活用と、これらのモデルの規模、速度、対話能力の可能性を探る必要性に直面している。
Accordingly, I chartered the Generative AI and LLM Task Force, Task Force Lima, to focus the Department's exploration and responsible fielding of generative AI capabilities, including LLMs. Consistent with the Chief Digital and Artificial Intelligence Officer's (CDAO) mission and authorities, Task Force Lima will develop, evaluate, recommend, and monitor the implementation of generative AI technologies across DoD to ensure the Department is able to  そこで私は、LLMを含む生成的AI能力の調査および責任ある実戦配備に重点を置くため、生成的AIおよびLLMタスクフォース(タスクフォース・リマ)を発足させた。チーフデジタル・人工知能オフィサー(CDAO)の使命と権限に基づき、タスクフォース・リマは、国防総省全体における生成的AI技術の開発、評価、勧告、実施を監視し、国防総省が以下を確実に行えるようにする。
design, deploy, and use generative AI technologies responsibly and securely. The Task Force will provide guidance and make recommendations for the relevant policy-making bodies to address. The CDAO will lead Task Force Lima; specific roles and responsibilities for governance are discussed in the attached Charter and Generative Artificial Intelligence Coordination and Governance Plan.  生成的AI技術を責任を持って安全に設計、配備、使用できるようにする。タスクフォースは、ガイダンスを提供し、関連する政策決定団体が取り組むべき勧告を行う。CDAO がタスクフォース・リマを主導する。ガバナンスのための具体的な役割と責任は、添付の憲章と生成的人工知能調整・ガバナンス計画に記載されている。
The CDAO, through its Algorithmic Warfare Directorate, will chair Task Force Lima in close collaboration with other Principal Staff Assistants that maintain key roles and responsibilities in AI adoption across the Department. This includes the Offices of the Under Secretary of Defense for Policy (OUSD(P)), the Under Secretary of Defense for Research and Engineering (OUSD(R&E)), the Under Secretary of Defense for Acquisition and Sustainment (OUSD(A&S)), the Under Secretary of Defense for Intelligence and Security (OUSD(I&S)), and the DoD Chief Information Officer (DoD CIO). Key roles and responsibilities include but are not limited to:  CDAOは、そのアルゴリズム戦争局を通じて、省内のAI採用において重要な役割と責任を担う他の首席補佐官と緊密に連携しながら、タスクフォース・リマの議長を務める。これには、政策担当国防次官(OUSD(P))、研究・技術担当国防次官(OUSD(R&E))、取得・維持担当国防次官(OUSD(A&S))、情報・安全保障担当国防次官(OUSD(I&S))、国防総省最高情報責任者(DoD CIO)が含まれる。主な役割と責任は以下の通りであるが、これらに限定されるものではない: 
•      USD(P) is responsible for national security, defense strategy and policy, bilateral, multilateral, and interagency engagement; ・USD(P)は、国家安全保障、防衛戦略・政策、二国間、多国間、省庁間の関与に責任を負う;
•      USD(R&E) is responsible for technology and innovation strategy and research through prototyping; ・米国農務省(R&E)は、技術・イノベーション戦略とプロトタイピングまでの研究に責任を負う;
•      USD(A&S) is responsible for oversight of acquisition strategies, industry engagement, and coordination of major technology sharing agreements; ・米国農務省(A&S)は、取得戦略の監督、産業界の関与、主要技術共有協定の調整に責任を負う;
•      USD(I&S) is responsible for intelligence, counterintelligence, security and sensitive activities; and ・米国防総省(I&S)は情報、防諜、安全保障、機密活動を担当する。
•      CIO is responsible for the DoD information enterprise to include communications, information systems, cybersecurity, and command and control. ・CIOは、コミュニケーション、情報システム、サイバーセキュリティ、指揮統制を含む国防総省の情報エンタープライズに責任を負う。
The Task Force's lessons learned will be provided to the Responsible AI (RAI) Working Council, where all OSD and DoD Components will leverage shared learning to inform their initiatives and policy developments. DoD activities related to generative AI will be coordinated and synchronized via the RAI Working Council and raised through the CDAO Council to the Deputy's Management Action Group as appropriate.  タスクフォースの教訓は、責任あるAI(RAI)作業協議会に提供され、すべてのOSDと国防総省の構成機関は、共有された教訓を活用して、それぞれの取り組みや政策展開に情報を提供する。生成的AIに関連する国防総省の活動は、RAI作業協議会を通じて調整・同期化され、必要に応じてCDAO協議会を通じて副官の管理行動グループに提起される。
To advance a unified approach to responsible adoption and use of this technology, Task Force Lima will provide the framework and initiative for DoD to:  この技術の責任ある採用と使用に対する統一的なアプローチを進めるため、タスクフォース・リマは、国防総省に以下のような枠組みとイニシアチブを提供する: 
•      Accelerate promising generative AI initiatives and joint solutions; ・有望な生成的AIイニシアティブと共同ソリューションを加速させる;
•      Federate disparate developmental and research efforts into a DoD community of practice to accelerate innovation and implementation; ・異種の開発・研究努力を国防総省の実践コミュニティに統合し、技術革新と実装を加速する;
•      Evaluate solutions across Doctrine, Organization, Training, Materiel, Leadership, Personnel, Facilities, and Policy; ・ドクトリン、組織、訓練、資材、リーダーシップ、人事、施設、政策にわたるソリューションを評価する;
•      Drive education and build a culture of responsible implementation and use; and, ・教育を推進し、責任ある実施と使用の文化を構築する、
•      Ensure coordinated DoD engagement with interagency, international, educational, civil society, and industry partners regarding responsible development and use of generative AI. ・生成的AIの責任ある開発と使用に関して、省庁間、国際機関、教育機関、市民社会、産業界のパートナーとの連携した国防総省の関与を確保する。
Task Force Lima will build strong partnerships across OSD and DoD Components, ensuring we collectively learn, responsibly adopt, and diligently advance the security and safety of generative AI. I ask all Components to partner with the Task Force and empower their RAI leads to incorporate its lessons. This technology has the potential to be transformative. We must leverage it to advance our Nation's security, in a responsible manner consistent with our values.  タスクフォース・リマは、OSDと国防総省の各部門にまたがる強力なパートナーシップを構築し、生成的AIの安全性と安全性を集団的に学び、責任を持って採用し、真摯に前進させることを確実にする。私はすべての構成員に、タスクフォースと提携し、その教訓を取り入れるためにRAIのリーダーに権限を与えるよう要請する。このテクノロジーは変革をもたらす可能性を秘めている。われわれは、われわれの価値観に合致した責任ある方法で、国の安全保障を前進させるためにこの技術を活用しなければならない。
Attachments:  添付ファイル 
As stated  記載の通り 
Attachment 1 添付1
Generative Artificial Intelligence and Large Language Model Task Force, Task Force Lima Charter  生成的人工知能および大規模言語モデルタスクフォース、タスクフォース・リマ憲章 
Establishment: Generative artificial intelligence (Al) capabilities such as Large Language Models (LLMs) are growing in popularity, capability, and impact around the globe. These capabilities are trained on massive datasets to generate content at a near-instantaneous speed to a level of detail and apparent coherence which would have previously required human authorship. These capabilities unlock new opportunities, just as they pose significant new and enduring risks. The Department of Defense (DoD) must explore the use of this technology to take advantage of these models' scale, speed, and interactive capabilities to improve the Department's mission effectiveness while identifying proper protection measures, including safeguarding individuals' privacy and civil liberties, and mitigating risks. The Chief Digital and Artificial Intelligence Officer (CDA0) [1] Generative AI and LLM Task Force, Task Force Lima, will focus the Department's exploration and responsible fielding of generative AI capabilities within and across the DoD, providing guidance and making recommendations for the relevant policy-making bodies to address.  制定: 大規模言語モデル(LLM)のような生成的人工知能(Al)能力は、世界中で人気、能力、影響力を増している。これらの能力は、膨大なデータセットで訓練され、以前なら人間が作成しなければならなかったような詳細で見かけの一貫性のあるレベルのコンテンツを、ほぼ瞬時のスピードで生成する。このような能力は、新たなリスクをもたらすと同時に、新たな機会をももたらす。国防省(DoD)は、個人のプライバシーと市民的自由の保護、リスクの軽減を含む適切な防御策を特定しながら、国防省の任務の有効性を向上させるために、これらのモデルの規模、スピード、対話能力を活用するために、この技術の利用を検討しなければならない。デジタル・人工知能最高責任者(CDA0)[1]の生成的AIおよびLLMタスクフォース、タスクフォース・リマは、国防総省内および国防総省全体における生成的AI能力の探求と責任ある実戦配備に重点を置き、ガイダンスを提供し、関連する政策決定団体が取り組むべき勧告を行う。
Mission: Under the guidance of the CDAO Council and in accordance with the Department's AI Ethical Principles,[2] Task Force Lima develops, evaluates, recommends, and monitors the implementation of generative AI technologies across the DoD to ensure the Department is postured to responsibly use, and defend against adversary or other malicious actor's use of generative AI capabilities. Specifically, Task Force Lima will provide the framework and initiative for the DoD to:  任務:CDAO評議会の指導の下、国防総省のAI倫理原則[2]に従い、タスクフォース・リマは、国防総省全体における生成的AI技術の導入の開発、評価、勧告、監視を行い、国防総省が責任を持って生成的AI能力を使用し、敵対者やその他の悪意ある行為者の使用から防衛する態勢を確保する。具体的には、タスクフォース・リマは、国防総省に以下のような枠組みとイニシアチブを提供する: 
· Accelerate innovation and implementation of promising generative AI initiatives and joint solutions ;  ・有望な生成的AIイニシアチブと共同ソリューションのイノベーションと実装を加速する; 
· Federate disparate mission adoption efforts into a DoD community of practice;  ・国防総省の実践共同体(Community of Practice)に、分散している任務採用の取り組みを統合する; 
· Evaluate solutions across Doctrine, Organization, Training, Material, Leadership, Personnel, Facilities, and Policy;  ・教義、組織、訓練、資材、指導力、人事、施設、政策にわたるソリューションを評価する; 
· Drive education and build a culture of responsible implementation and use; and  ・教育を推進し、責任ある導入と利用の文化を構築する。
· Ensure Coordinated DoD engagement with interagency, international, educational, civil society, and industry regarding responsible development and use of generative AI  ・生成的AIの責任ある開発と使用に関して、省庁間、国際機関、教育機関、市民社会、産業界と国防総省の協調的な関与を確保する。
Goals: Task Force Lima will:  目標:タスクフォース・リマは以下を行う: 
· Identify and inventory ongoing research, development, fielding, and use of LLMs andgenerative AI across the DoD;  ・国防総省全体で進行中のLLMと生成AIの研究、開発、実地、使用を特定し、目録を作成する; 
· Develop quantitative and qualitative metrics of performance and effectiveness, including bias and unintended behavior or consequences, to support the assessment of LLM and generative AI-based capabilities and risks;  ・LLMと生成的AIに基づく能力とリスクのアセスメントを支援するため、バイアスや意図しない行動や結果を含む、パフォーマンスと有効性の定量的・定性的指標を開発する; 
· Develop Human-Machine Teaming guidance and metrics for LLM and generative AI- enabled capabilities;  ・LLMと生成的AIを活用した能力について、ヒューマン・マシン・チーミングのガイダンスと評価指標を開発する; 
· Identify, assess, and prioritize mission areas, workflows, and use cases for LLMs and generative AI based on associated feasibility, limitations, effectiveness, and risks;  ・実現可能性、限界、有効性、リスクに基づき、LLMと生成的AIのミッション分野、ワークフロー、ユースケースを特定し、評価し、優先順位をつける; 
· Identify mission areas and workflows where use of LLMs and generative AI is inadvisable due to undue risk or other considerations, and recommend limitations or prohibitions on the Department's use ofgenerative AI where appropriate;  ・過度のリスクやその他の考慮事項により、LLMや生成的AIの使用が望ましくない任務分野やワークフローを特定し、適切な場合には、同省による生成的AIの使用に制限や禁止を勧告する; 
· Support development and demonstration of prototypes of LLM and generative AI-based solutions for these identified use cases through exercises and experiments;  ・演習や実験を通じて、これらの特定されたユースケースに対するLLMや生成的AIベースのソリューションのプロトタイプの開発と実証を支援する; 
· Develop recommendations for DoD on the integration of LLMs and generative AI into workflows and appropriate risk mitigation;  ・LLMと生成的AIのワークフローへの統合と適切なリスク軽減に関する国防総省への提言を作成する; 
· Oversee the integration of LLM and generative AI enhanced workflows/mission threads into joint exercises and experiments such as the CDAO-led Global Information Dominance Experiment series;  ・LLMと生成的AIによって強化されたワークフロー/ミッションスレッドを、CDAO主導のグローバル情報支配実験シリーズなどの合同演習や実験に統合することを監督する; 
· Recommend a long-term DoD governance plan for the development and use of LLMs and generative AI;  ・LLMと生成的AIの開発と使用のための長期的な国防総省ガバナンス計画を提言する; 
· Assess and estimate DoD resourcing needs required to develop, implement, and operationalize the use of LLMs and generative AI at scale across the Department;  ・LLMと生成的AIの利用を国防総省全体で大規模に開発、実施、運用するために必要な国防総省のリソースを評価、見積もる; 
· Support DoD engagement with interagency, international, and industry as well as civil society regarding responsible development and use of LLMs and generative AI; and  ・LLMと生成的AIの責任ある開発と使用に関して、省庁間、国際機関、産業界、市民社会とのDoDの関与を支援する。
· Define risk categories and associated organizational risk to tolerance levels for LLMs and generative AI  ・LLMと生成的AIのリスクカテゴリーと、それに関連する組織のリスク許容度を定義する。
Deliverables: 成果物
· Create a reach back mechanism that connects DoD users with Task Force Lima Subject Matter Experts to field immediate questions and concerns on LLMs and generative AI (Within 14 Days);  ・LLM と生成的 AI に関する緊急の質問と懸念に対応するため、国防総省のユーザーをタスクフォース・リマ の主題専門家につなぐリーチバック・メカニズムを構築する(14 日以内); 
· Interim public affairs and strategic messaging guidance (Within 45 days);  ・広報と戦略的メッセージングの暫定ガイダンス(45 日以内); 
· International engagement plan (Within 60 days);  ・国際的な関与計画(60日以内); 
· Interagency engagement plan (Within 60 days);  ・省庁間の関与計画(60日以内); 
· Provide interim guidance to DoD on the current risks, challenges, and best practices for the use of LLMs and generative AI (Within 45 days);  ・LLMと生成的AIの使用に関する現在のリスク、課題、ベストプラクティスに関する暫定ガイダンスを国防総省に提供する(45日以内); 
· Inventory ofcurrent/planned LLM and generative AI efforts across DoD (FY24 Q1);  ・国防総省全体におけるLLMと生成的AIの取り組みの現状/計画の棚卸し(FY24 Q1); 
· Metrics for LLM and generative AI performance assessment and workflow impacts (FY24 Ql);  ・LLMと生成的AIの性能評価とワークフローへの影響の指標(FY24 Ql); 
· Engagement and messaging strategy for LLM and generative AI Industry Developers (FY24 Ql);  ・LLMと生成的AIの業界開発者に対する関与とメッセージ戦略(FY24 Ql); 
· DoD environment for rapid LLM and generative AI experimentation and iteration (FY24 Q2) ;  ・LLMと生成的AIの迅速な実験と反復のための国防総省環境(FY24 Q2); 
· Assessment and recommendations of LLM and generative AI use cases (FY24 Q2);  ・LLMと生成的AIのユースケースの評価と推奨(FY24 Q2); 
· Guardrails/policies for responsible implementation and use (FY24 Q2);  ・責任ある実装と利用のためのガードレール/ポリシー(FY24 Q2)
· Security and countermeasure assessment and recommendations for generative AI (FY24 Q2);  ・生成的AIのセキュリティと対策に関する評価と提言(FY24 Q2); 
· Recommended prioritized investments and requirements for DoD development and fielding of LLM and generative AI capabilities, to include enabling scaffolding (FY24 Q3);  ・LLM及び生成的AI能力の国防総省による開発及び実戦配備のための優先順位付けされた投資及び要件を提言し、これを可能にする足場を含める(FY24 Q3); 
· Plan for LLM/generative AI governance and oversight (FY24 Q3); and,  ・LLM/生成的AIのガバナンスと監督に関する計画(FY24 Q3)、 
· List o f key topics and issues for use in training (FY24 Q3).  ・訓練で使用するための主要トピックと課題のリスト(FY24 Q3)。
Leadership: The CDAO, through its Algorithmic Warfare Directorate, will chair Task Force Lima リーダーシップ: CDAO は、そのアルゴリズム戦争部門を通じて、タスクフォース・リマの議長を務める。
· Organization: Task Force Lima will be composed of representatives and data leads from across OSD and DoD Components as described in the Memo (TAB A), with participation from the Intelligence Community and interagency partners as appropriate.  ・組織 タスクフォース・リマは、メモ(TAB A)に記載されているように、OSD および国防総省の各部門の代表者お よびデータリードで構成され、必要に応じて情報コミュニティおよび省庁間パートナーの参加も得る。
· Working Groups may be created as required, and in compliance with Department and Federal regulations, to support focus on specific mission areas such as strategy, intelligence, operations, planning, logistics, business processes, and other areas.  ・戦略、情報、作戦、計画、後方支援、ビジネス・プロセス、その他の分野など、特定の任務分野に焦点を当てるため、必要に応じ、また国防総省および連邦の規則に従って、作業部会を設けることができる。
· All members of Task Force Lima or its working groups must be full-time or permanent part- time Federal civilian officers or employees, or active duty members ofthe Armed Forces.  ・タスクフォース・リマまたはその作業部会の全メンバーは、常勤または非常勤の連邦文官、職員、または現役の軍属でなければならない。
Termination: The CDAO is delegated the authority to terminate Task Force Lima in writing and cancel the Deputy Secretary ofDefense memorandum that established it. 終了: CDAO には、タスクフォース・リマを文書で終了させ、タスクフォース・リマを設置した国防副長官の覚書を取り消す権限が委譲されている。
[1] Deputy Secretary of Defense memorandum, "Full Operating Capability of the Chief Digital and Artificial Intelligence Officer," June 8, 2022, found at [web] [1] 国防副長官覚書、「最高デジタル・人工知能責任者の完全運用能力」、2022年6月8日、[web]
[2] US DoD Responsible Artificial Intelligence Strategy and Implementation Pathway, June 2022, found at [web] and [pdf] [2] 米国防総省の責任ある人工知能戦略と導入の道筋, June 2022, at [web] and [pdf]
Attachment 2 添付2
OcoAo  OcoAo 
Chief Digital & Artificial Intelligence Office  チーフ・デジタル&人工知能事務局
9010 DEFENSE PENTAGON, ROOM 3A268  国防総省ペンタゴン9010、ルーム3A268 
WASHINGTON, D.C. 20301-1600  ワシントン D.C. 20301-1600 
Generative Artificial Intelligence Coordination and Governance Plan  生成的人工知能の調整とガバナンス計画 
Generative artificial intelligence (AI) capabilities such as Large-Language Models (LLMs) are growing in popularity, capability, and impact around the globe. These capabilities are trained on massive datasets to generate content to a level of detail and semantic coherence that mimics human authorship. These capabilities unlock new opportunities, just as they pose significant new and enduring risks. Within this rapidly evolving space, it will be critical to coordinate experimentation, findings, guidance, and messaging across the Department. The Chief Digital and Artificial Intelligence Officer (CDAO) Council will serve as the focal point for Department of Defense (DoD)-wide coordination and synchronization of generative AI related materiel and non-materiel issues. The Council will guide and prioritize the activities of Task Force Lima and disseminate Task Force findings related to technical integration and use. Recognizing the rapid innovation in foundational and multi-modal models, the CDAO Council's oversight, as well as experiments organized by Task Force Lima, will maintain a broad technical approach in their evaluation of generative AI capabilities and applications. It will not focus exclusively on LLMs.  大規模言語モデル(LLM)などの生成的人工知能(AI)能力は、世界中で人気、能力、影響力を増している。これらの能力は、膨大なデータセットで訓練され、人間の作者を模倣した詳細で意味的な一貫性のあるレベルのコンテンツを生成する。このような能力は、新たなリスクをもたらすと同時に、新たなチャンスをももたらす。この急速に進化する領域では、実験、調査結果、ガイダンス、メッセージングを省全体で調整することが重要になる。デジタル・人工知能最高責任者(CDAO)評議会は、国防総省(DoD)全体の生成的AI関連の資材および非資材問題の調整と同期の中心的な役割を果たす。協議会は、タスクフォース・リマの活動を指導し、優先順位を付け、技術的統合と使用に関連するタスクフォースの調査結果を普及させる。基礎モデルとマルチモーダルモデルにおける急速な技術革新を認識し、CDAO評議会の監督とタスクフォース・リマによって組織された実験は、生成的AIの能力と応用の評価において幅広い技術的アプローチを維持する。LLMだけに焦点を当てることはない。
Operating under the CDAO Council, the Responsible AI (RAJ) Working Council will serve as the 0-6 level forum to coordinate across OSD and DoD components. Task Force Lima will brief the RAI Working Council on.plans and results from generative AI-related experiments. The Task Force will also leverage the Working Council to solicit and prioritize requirements, seeking to address common enterprise gaps and risks. Informed by Task Force activities and led by the Principal Staff Assistant (PSA) with primary responsibility, the Working Council will regularly synchronize across the range of issues outlined below. Deliverables related to these topics will be released periodically, as prioritized by the responsible PSA.  CDAO評議会の下で運営される責任あるAI(RAJ)作業評議会は、OSDと国防総省の各部門を横断的に調整する0~6レベルのフォーラムとして機能する。タスクフォース・リマは、生成的AI関連実験の計画と結果について、RAI作業評議会に説明する。タスクフォースはまた、作業協議会を活用して、エンタープライズ共通のギャップやリスクに対処するための要件を募集し、優先順位をつける。タスクフォースの活動から情報を得て、主担当の首席補佐官(PSA)が率いる作業協議会は、以下に概説する様々な問題に対して定期的に同期をとる。これらのトピックに関連する成果物は、担当の PSA が優先順位を決定し、定期的に発表される。
Guidance Development  ガイダンスの開発 
• Responsible use and integration guidance (CDAO) ・責任ある利用と統合ガイダンス(CDAO)
• Privacy, civil liberties, and transparency implications (OATSD(PCLT)) ・プライバシー、市民的自由、透明性に関するガイダンス(OATSD(PCLT)
• Responsible use guidance regarding information & operational security (OUSD(I&S)) ・情報及び運用セキュリティに関する責任ある使用ガイダンス(OUSD(I&S)
• Cybersecurity guidance related to implementation and use of generated code (DoD CIO) ・生成されたコードの実装と使用に関するサイバーセキュリティガイダンス(DoD CIO)
Research Best Practices  研究のベストプラクティス 
• Prioritization of research gaps, advancing trusted & resilient capabilities (OUSD(R&E)) ・研究ギャップの優先順位付け、信頼されたレジリエンス能力の向上(OUSD(R&E)
• Standardized requirements and contract language (OUSD(A&S)) ・要件と契約言語の標準化(OUSD(A&S)
• Sharing of lessons-learned from the Intelligence Community (CDAO) ・情報コミュニティから学んだ教訓の共有(CDAO)
Legal Implications and Policy Development  法的影響と政策展開 
•  Legal implications, including, e.g., intellectual property and information law (DoD OGC)  ・知的財産権や情報法などの法的影響(DoD OGC)
• Interagency and international policy on development, technical implementation, use, and other relevant guidance on LLMs and generative AL (OUSD(P) in coordination with CDAO)  ・LLMおよび生成的ALに関する開発、技術的実施、使用、その他の関連ガイダンスに関する省庁間および国際的な政策(CDAOと連携したOUSD(P) 
• Strategic Messaging (OUSD(P))  ・戦略的メッセージング(OUSD(P) 
Inventory Development & Scaling  インベントリの開発とスケーリング 
• DoD-wide generative AI project inventory (CDAO)  ・国防総省全体の生成的AIプロジェクト目録(CDAO)
• Guidance on prioritization of appropriate LLM use cases and applications (CDAO)  ・適切なLLMユースケースとアプリケーションの優先順位付けに関するガイダンス(CDAO)
• Recommendations for scalable technical implementation (CDAO)  ・スケーラブルな技術的実装のための提言(CDAO)
Communication and Outreach  コミュニケーションと対外関与
• External engagement strategy, including public affairs guidance (OSD(PA))  ・コミュニケーション・ガイダンスを含む対外的関与戦略(OSD(PA) 
• Department-wide talent and workforce development (OUSD(P&R)) ・国防総省全体の人材と労働力の開発(OUSD(P&R))

 

 

・CDAO のブログ...

AI in Defense - DoD’s Artificial Intelligence Blog

・ 2023.08.10 The CDAO Is at the Helm of the DoD’s New Generative AI Task Force

The CDAO Is at the Helm of the DoD’s New Generative AI Task Force CDAOは国防総省の新しい生成的AIタスクフォースの指揮を執る
The Department of Defense (DoD) has established Task Force Lima, a Department-wide initiative to examine generative artificial intelligence (AI) and develop recommendations on how to use these powerful tools in a responsible manner. At the direction of Deputy Secretary of Defense Dr. Kathleen Hicks, Task Force Lima will develop, evaluate, recommend, and monitor the implementation of generative AI capabilities across the DoD to ensure the department is ready to implement, adopt, and appropriately protect against generative AI technologies, such as large language models (LLMs). With AI at the forefront of tech advancements and public discourse, the DoD will enhance its operations in areas such as warfighting, business affairs, health, readiness, and policy with the implementation of generative AI. Task Force Lima will assess, synchronize, and employ generative AI capabilities across the Department, ensuring the military remains at the forefront of cutting-edge technological advancements while safeguarding national security. U.S. Navy Capt. M. Xavier Lugo, Task Force Lima mission commander and member of the CDAO’s Algorithmic Warfare Directorate, is leading a team comprised of OSD Principal Staff Assistants, Joint Staff, the Services, other DoD agencies, and the Intelligence Community. Industry and academia will also participate, serving as subject matter experts. “The Services and Combatant Commands are actively seeking to leverage the benefits and manage the risks of generative AI capabilities and LLMs across multiple mission areas, including intelligence, operational planning, programmatic and business processes,” says Capt. Lugo. “By prioritizing efforts, reducing duplication, and providing enabling AI scaffolding, Task Force Lima will be able to shape the effective and responsible implementation of LLMs throughout the DoD.” Task Force Lima is actively accepting and encouraging use case submissions from across the DoD and the federal government. Authorized personnel can create an account to access the task force portal for more information and submit prospective use cases here.  国防総省(DoD)は、生成的人工知能(AI)を検討し、これらの強力なツールを責任ある方法で使用する方法に関する提言を作成するための国防総省全体のイニシアチブであるタスクフォース・リマを設立した。キャスリーン・ヒックス国防副長官の指示のもと、タスクフォース・リマは国防総省全体で生成的AI能力の開発、評価、推奨、監視を行い、国防総省が大規模言語モデル(LLM)などの生成的AI技術を導入、採用し、適切に防御できるようにする。AIが技術の進歩や世論の最前線にある中、国防総省は生成的AIを導入することで、戦闘、業務、健康、即応性、政策などの分野での業務を強化する。タスクフォース・リマは、国防総省全体で生成的AI能力を評価し、同期させ、採用することで、国家安全保障を守りつつ、軍が最先端技術の進歩の最前線にとどまることを確実にする。タスクフォース・リマ・ミッションの司令官であり、CDAOのアルゴリズム戦争部門に所属するM・ザビエル・ルゴ米海軍少佐は、OSD主席補佐官、統合幕僚監部、軍、他の国防総省機関、情報コミュニティで構成されるチームを率いている。また、産業界と学界も主題専門家として参加する。「サービスや戦闘司令部は、情報、作戦計画、プログラム、ビジネス・プロセスなど、複数のミッション分野で生成的AI能力やLLMのメリットを活用し、リスクをマネジメントすることを積極的に模索している。「努力の優先順位をつけ、重複を減らし、AIの足場を可能にするプロバイダを提供することで、タスクフォース・リマは、国防総省全体でLLMの効果的かつ責任ある導入を形作ることができるだろう。タスクフォース・リマは、国防総省および連邦政府全体からのユースケースの提出を積極的に受け入れ、奨励している。タスクフォース・リマは、国防総省および連邦政府全体からのユースケースの提出を積極的に受け入れ、奨励している。

(https://www.trmc.osd.mil/wiki/x/EZEKDg)

 

 

|

« 総務省 「ICTサイバーセキュリティ総合対策2023」(案)に対する意見募集の結果及び「ICTサイバーセキュリティ総合対策2023」の公表 | Main | 中国 国家サイバースペース管理局 企業に関わるネットワーク侵害情報の通報を受理・処理するための実施規範 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« 総務省 「ICTサイバーセキュリティ総合対策2023」(案)に対する意見募集の結果及び「ICTサイバーセキュリティ総合対策2023」の公表 | Main | 中国 国家サイバースペース管理局 企業に関わるネットワーク侵害情報の通報を受理・処理するための実施規範 »