« 英国 人工知能にゲームをさせることからの学び | Main | 日米韓 首脳会談 キャンプ・デービッド原則 »

2023.08.21

米国 NIST 重要なハイテク産業における米国の競争力に関する報告書

こんにちは、丸山満彦です。

NISTが重要なハイテク産業における米国の競争力に関する報告書を公表していますね。。。

652ページあるので、少し読むのは骨が折れそうです。。。

 

NIST - ITL

・2023.08.17 NIST Delivers Report on American Competitiveness in Critical High-Tech Industries

NIST Delivers Report on American Competitiveness in Critical High-Tech Industries NIST、重要なハイテク産業における米国の競争力に関する報告書を提出
The National Institute of Standards and Technology (NIST) has delivered to the U.S. Congress a report on several technologies that are critical to the global competitiveness, economic growth and national security of the United States. The American COMPETE Act report analyzes economic impact, supply chain vulnerabilities, and policy recommendations for each of the following technologies: 国立標準技術研究所(NIST)は、米国の国際競争力、経済成長、国家安全保障に不可欠ないくつかの技術に関する報告書を米国議会に提出した。米国COMPETE法報告書は、以下の各技術について、経済的影響、サプライチェーンの脆弱性、政策提言を分析している:
・Artificial intelligence ・人工知能
・Internet of Things and Internet of Things in manufacturing ・IoTと製造業におけるIoT
・Quantum computing ・量子コンピューティング
・Blockchain technology ・ブロックチェーン技術
・New and advanced materials ・新素材と先端素材
・Unmanned delivery services ・無人配送サービス
・Additive manufacturing ・積層造形
In delivering this report, NIST has fulfilled a requirement of the American COMPETE Act of 2021, which directed the secretary of commerce, in coordination with the Federal Trade Commission and other agencies, to report on these technologies. The secretary of commerce assigned the task to NIST, which has existing research programs and deep expertise in these areas. この報告書を提出するにあたり、NISTは2021年米国COMPETE法の要件を満たした。同法は、連邦取引委員会およびその他の機関と連携し、これらの技術について報告するよう商務長官に指示した。商務長官は、これらの分野で既存の研究プログラムを持ち、深い専門知識を持つNISTにこの任務を割り当てた。
“This report provides a critical analysis of where we are and where we need to go with these technologies that are crucial to the future of our nation,” said Under Secretary of Commerce for Standards and Technology and NIST Director Laurie E. Locascio. “The strategies identified in this report will help us grow our economy, strengthen our competitiveness and build the skilled workforce we need to maintain our position of global technological leadership.” 標準技術担当商務次官兼NISTディレクターのローリー・E・ロカシオ氏は、次のように述べている。「この報告書は、わが国の将来にとって極めて重要なこれらの技術について、われわれが現在どの段階にあり、今後どのような方向に進むべきかについての重要な分析を提供するものである。この報告書で特定された戦略は、わが国の経済を成長させ、競争力を強化し、世界的な技術リーダーシップの地位を維持するために必要な熟練労働力を構築するのに役立つだろう。」
For each technology, the report includes a snapshot of current research activities, public-private partnerships and standards development activities, as well as a review of economic impacts, supply chain risks and workforce needs. The report is based on publicly available literature, input from relevant federal agencies, and interviews with experts in the public and private sectors. It also includes material submitted in response to a request for information that NIST published in the Federal Register in November 2022, titled “Study to Advance a More Productive Tech Economy. 各技術について、現在の研究活動、官民パートナーシップ、標準開発活動のスナップショット、経済的影響、サプライチェーンリスク、労働力ニーズのレビューが含まれている。報告書は、一般に公開されている文献、連邦政府関連機関からの情報、官民の専門家へのインタビューに基づいている。また、NISTが2022年11月に連邦官報に掲載した情報提供要請(「より生産性の高い技術経済を推進するための研究」)に応えて提出された資料も含まれている。
Some of the technology areas covered in this report, such as quantum computing, are still in the research phase. Others, such as additive manufacturing, are already integrated into many areas of the economy. However, several common themes emerged, including the importance of: 本報告で取り上げられている技術分野の中には、量子コンピューティングのようにまだ研究段階にあるものもある。また、積層造形のように、すでに経済の多くの分野に組み込まれているものもある。しかし、以下のようないくつかの共通テーマが浮かび上がった:
・Continued federal support for facilities with cutting-edge research infrastructure and instrumentation; ・最先端の研究インフラや機器を備えた施設に対する連邦政府の継続的支援;
・Public-private partnerships that accelerate the transition of technologies from lab to market; ・研究室から市場への技術移行を加速させる官民パートナーシップ;
・Standards developed through collaboration of government, industry and consumer and civil society organizations; and ・政府、産業界、消費者団体、市民団体の協力によって開発された標準。
・A ready and capable workforce. ・準備の整った有能な労働力
NIST produced this report with contracted support from the Institute for Defense Analyses Science and Technology Policy Institute. The Quantum Economic Development Consortium contributed to the report, and the FTC reviewed sections dealing with consumer protection and competition. More information about the report is available on the NIST website. NISTは、Institute for Defense Analyses Science and Technology Policy Instituteからの委託支援を受けて本報告書を作成した。量子経済開発コンソーシアムは報告書に貢献し、FTCは消費者保護と競争に関するセクションのレビューを行った。本報告書の詳細については、NISTのウェブサイトを参照されたい。

 

・[PDF]

20230821-65137

 

目次...

Table of Contents 目次
Artificial Intelligence 人工知能
1. Artificial Intelligence 1. 人工知能
1.1. Overview 1.1. 概要
1.1.1. Definition of “Artificial Intelligence” 1.1.1. 人工知能の定義
1.1.2. Industry Sectors and Public-Private Partnerships 1.1.2. 産業分野と官民パートナーシップ
1.1.3. Industry-Based Standards 1.1.3. 業界標準
1.1.4. Federal Government Standards and Regulations 1.1.4. 連邦政府の標準とガバナンス
1.1.5. Interagency Activities 1.1.5. 省庁間の活動
1.1.6. Federal Government Resources 1.1.6. 連邦政府のリソース
1.1.7. Risks to the AI Supply Chain and Marketplace 1.1.7. AIサプライチェーンと市場に対するリスク
1.1.8. Risks to the American Public’s Civil Rights, Civil Liberties, and Privacy 1.1.8. アメリカ国民の市民権、市民的自由、プライバシーに対するリスク
1.1.9. Risks to the National Security, Including Economic Security, of the United States 1.1.9. 米国の国家安全保障(経済安全保障を含む)に対するリスク
1.1.10. Other Emerging Risks and Long-term Trends 1.1.10. その他の新たなリスクと長期的傾向
1.1.11. Recommendations 1.1.11. 提言
1.2. Background 1.2. 背景
1.2.1. Purpose and Structure of This Chapter 1.2.1. 本章の目的と構成
1.2.2. Context on Artificial Intelligence Technologies 1.2.2. 人工知能技術の背景
1.3. Observations 1.3. 考察
1.3.1. Industry 1.3.1. 産業
1.3.1.1. Industry Sectors That Implement, Develop and Promote the Use of Artificial Intelligence. 1.3.1.1. 人工知能の実装、開発、利用を推進する産業部門。
1.3.1.2. Public-Private Partnerships Focused on Promoting the Adoption and Use of Artificial Intelligence 1.3.1.2. 人工知能の採用と利用の促進に焦点を当てた官民パートナーシップ
1.3.1.3. Industry-Based Bodies that Develop Technical Standards for Artificial Intelligence. 1.3.1.3. 人工知能の技術標準を策定する業界ベースの団体。
1.3.1.4. Sector Specific Industry Entities Pursuing Standards for AI Development 1.3.1.4. AI 開発の標準を追求する分野別事業体
1.3.1.5. Nonprofit Industry Entities and Coalitions Supporting Development of Standards and Practices for AI Deployment 1.3.1.5. AI 展開のための標準と実践の開発を支援する非営利の事業体および連合体
1.3.1.6. Status of SDO Standards Focused on AI 1.3.1.6. AIに焦点を当てたSDO標準の状況
1.3.1.7. Description of Ways that Entities or Industry Sectors Develop, Implement, and Promote the Use of Artificial Intelligence 1.3.1.7. 事業体または産業部門が人工知能を開発、実施、利用促進する方法の説明
1.3.2. Federal Agencies with Jurisdiction 1.3.2. 管轄の連邦政府機関
1.3.3. Interaction of Federal Agencies with Industry Sectors 1.3.3. 連邦機関と産業部門との相互関係
1.3.4. U.S. Federal Government Interagency Activities 1.3.4. 米国連邦政府の省庁間活動
1.3.4.1. National Science and Technology Council (NSTC) Groups 1.3.4.1. 国家科学技術会議(NSTC)グループ
1.3.4.2. Other Interagency Coordination Mechanisms through the Executive Office of the President  1.3.4.2. 大統領府を通じたその他の省庁間調整メカニズム 
1.3.4.3. Other Interagency Coordination Activities 1.3.4.3. その他の省庁間調整活動
1.3.5. Regulations, Guidelines, and Other Policies Implemented by Federal Agencies 1.3.5. 連邦政府機関が実施する規則、ガイドライン、その他の方針
1.3.5.1. Non-Federal Use of AI 1.3.5.1. 連邦政府以外によるAIの利用
1.3.5.2. Federal Use of and Efforts in AI 1.3.5.2. 連邦政府によるAIの利用と取り組み
1.3.5.3. International Coordination, Guidance, and Policies on AI 1.3.5.3. AIに関する国際的な調整、指導、政策
1.3.6. Federal Government Resources for Consumers and Small Businesses to Evaluate the Use of Artificial Intelligence 1.3.6. 消費者および中小企業が人工知能の利用を評価するための連邦政府リソース
1.4. marketplace and Supply Chain 1.4. 市場とサプライチェーン
1.4.1. Risks Posed to the Supply Chain and Marketplace 1.4.1. サプライチェーンと市場にもたらされるリスク
1.4.1.1. Supply Chain Risks 1.4.1.1. サプライチェーンのリスク
1.4.1.2. Marketplace Risks 1.4.1.2. マーケットプレイスのリスク
1.4.2. Risks to the American Public’s Privacy, Civil Rights, and Civil Liberties 1.4.2. アメリカ国民のプライバシー、市民権、市民的自由に対するリスク
1.4.3. Risks to the National Security, Including Economic Security, of the United States 1.4.3. 米国の経済的安全保障を含む国家安全保障に対するリスク
1.4.4. Emerging Risks and Long-Term Trends in the Marketplace and Supply Chain 1.4.4. 市場とサプライチェーンにおける新たなリスクと長期的傾向
1.5. References 1.5. 参考文献
Appendix A. Abbreviations 附属書A. 略語
Appendix B. ACA Specifications for This Study 附属書B. 本試験のACA仕様
Appendix C. North American Industrial Classification Systems (NAICS) Sectors 附属書C. 北米産業分類システム(NAICS)セクター
Internet of Things IoT
2. Internet of Things 2. IoT
2.1. Overview 2.1. 概要
2.1.1. Definition of the “Internet of Things” 2.1.1. 「IoT」の定義
2.1.2. IoT and IoT in Manufacturing 2.1.2. 製造業におけるIoTとIoT
2.1.3. Brief History of IoT 2.1.3. IoTの簡単な歴史
2.1.4. Organization of the Chapter 2.1.4. 本章の構成
2.2 Background 2.2 背景
2.2.1. Objectives and Scope 2.2.1. 目的と範囲
2.2.2. IoT Industry Sectors 2.2.2. IoT産業セクター
2.2.3. Non-Government Entities That Support IoT Adoption 2.2.3. IoT導入を支援する非政府事業体
2.2.4. U.S. Federal Government Support for IoT 2.2.4. IoTに対する米国連邦政府のサポート
2.2.5. U.S. Federal Government Engagement with Industry 2.2.5. 米国連邦政府と産業界とのガバナンス
2.2.6. Market Trends in IoT Use in Manufacturing 2.2.6. 製造業におけるIoT利用の市場動向
2.2.7. Risks Posed by IoT Technologies 2.2.7. IoT技術がもたらすリスク
2.3. Observations 2.3. 考察
2.3.1. Industry Sectors That Develop, Implement, and Promote the Use of the Internet of Things  2.3.1. IoTを開発、導入、利用促進する産業部門 
2.3.2. Public-Private Partnerships Focused on Promoting the Adoption and Use of the Internet of Things 2.3.2. IoTの採用と利用の促進に焦点を当てた官民パートナーシップ
2.3.3. Industry-Based Bodies That Develop Mandatory or Voluntary Standards for the Internet of Things 2.3.3. IoTに関する標準または自主基準を策定する業界団体
2.3.3.1. Industry Consortia and Associations. 2.3.3.1. 業界コンソーシアムおよび団体
2.3.3.2. Standards Development Organizations 2.3.3.2. 標準開発組織
2.3.3.3. Open-Source Foundations (OSF) 2.3.3.3. オープンソース財団(OSF)
2.3.3.4. Industry Alliances 2.3.3.4. 業界アライアンス
2.3.3.5. Cybersecurity Guidance Organizations 2.3.3.5. サイバーセキュリティ指導機関
2.3.4. Status of Industry-Based Mandatory or Voluntary Standards. 2.3.4. 業界ベースの標準または自主基準の状況
2.3.5. Description of the Ways Entities of Industry Sectors Develop, Implement, and Promote the Use of the Internet of Things 2.3.5. 産業分野の事業体がIoTの利用を開発、実施、促進する方法の説明
2.3.6. Federal Agencies with Jurisdiction. 2.3.6. 管轄権を有する連邦機関
2.3.6.1. Federal Agencies with Cross-Sector Jurisdiction over IoT 2.3.6.1. IoT を横断的に管轄する連邦政府機関
2.3.6.2. Federal Agencies with Cross-Sector Responsibilities under Recent Executive Orders 2.3.6.2. 最近の大統領令の下で、分野横断的な責任を有する連邦政府機関
2.3.6.3. Federal Agencies with Sector-Specific Jurisdiction over IoT 2.3.6.3. IoT に関して分野別管轄権を有する連邦政府機関
2.3.7. Interaction of Federal Agencies with Industry Sectors 2.3.7. 連邦政府と産業部門との相互関係
2.3.8. Interagency Activities. 2.3.8. 省庁間の活動
2.3.9. Regulations, Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Federal Agencies 2.3.9. 連邦政府機関が実施する規制、ガイドライン、標準規格、自主規格、その他の政策
2.3.9.1. Federal IoT Laws 2.3.9.1. 連邦IoT法
2.3.9.2. NIST Guidance 2.3.9.2. NIST ガイダンス
2.3.9.3. Guidance from Other Agencies 2.3.9.3. 他省庁からのガイダンス
2.3.10. Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Industry-Based Bodies 2.3.10. 業界団体が実施するガイドライン、標準規格、自主規格、その他の方針
2.3.11. Federal Government Resources for Consumers and Small Businesses to Evaluate the Use of Internet of Things 2.3.11. 消費者および中小企業がIoTの利用を評価するための連邦政府リソース
2.4. IoT Use in Manufacturing: Marketplace and Supply CHain 2.4. 製造業における IoT の利用: 市場とサプライチェーン
2.4.1. Market Overview 2.4.1. 市場の概要
2.4.2. Risks Posed to the Marketplace and Supply Chain 2.4.2. マーケットプレイスとサプライチェーンにもたらされるリスク
2.4.3. Risks to the National Security of the United States 2.4.3. 米国の国家安全保障に対するリスク
2.4.4. Harms to Rights, Opportunities, and Access to Critical Resources and Services 2.4.4. 権利、機会、重要な資源やサービスへのアクセスに対する損害
2.4.5. Emerging Risks and Long-Term Trends in the Marketplace and Supply Chain 2.4.5. 市場とサプライチェーンにおける新たなリスクと長期的傾向
2.5. Recommendations 2.5. 提言
References 参考文献
Appendix D. Abbreviations 附属書D. 略語
Appendix E. World of IoT 附属書E. IoTの世界
Appendix F. Additional Organizations Involved in IoT 附属書F. IoTに関わるその他の組織
Appendix G. Mandatory or Voluntary Standards Technology Design Considerations 附属書G. 標準または自主規格 技術設計上の考慮事項
Quantum Computing 量子コンピューティング
3. Quantum Computing 3. 量子コンピューティング
3.1. Overview 3.1. 概要
3.1.1. Industry Sectors and Public-Private Partnerships 3.1.1. 産業セクターと官民パートナーシップ
3.1.2. Industry-Based Standards 3.1.2. 業界ベースの標準
3.1.3. Federal Government Standards and Regulations 3.1.3. 連邦政府の標準とガバナンス
3.1.4. Interagency Coordination 3.1.4. 省庁間調整
3.1.5. Federal Government Resources 3.1.5. 連邦政府のリソース
3.1.6. Risks to the QC Supply Chain and Marketplace 3.1.6. QCサプライチェーンと市場に対するリスク
3.1.7. Risks to the National Security, Including Economic Security, of the United States 3.1.7. 米国の経済的安全保障を含む国家安全保障に対するリスク
3.1.8. Recommendations 3.1.8. 提言
3.2. Background 3.2. 背景
3.2.1. Introduction to Quantum Computing 3.2.1. 量子コンピューティング序文
3.2.1. QC Technologies Are in Early Stages of R&D 3.2.1. QC技術は研究開発の初期段階にある
3.2.2. Support for QC R&D 3.2.2. QC研究開発への支援
3.3. Observations 3.3. 考察
3.3.1. Industry Sectors That Develop, Implement, and Promote the Use of Quantum Computing 3.3.1. 量子コンピューティングを開発、実装、利用促進する産業部門
3.3.2. Public-Private Partnerships Focused on Promoting the Adoption and Use of Quantum Computing 3.3.2. 量子コンピューティングの導入と利用促進に注力する官民パートナーシップ
3.3.2.1. QED-C 3.3.2.1. QED-C
3.3.2.2. NIST Research Partnerships 3.3.2.2. NIST 研究パートナーシップ
3.3.2.2.1. JILA 3.3.2.2.1. JILA
3.3.2.2.2. JQI 3.3.2.2.2. JQI
3.3.2.3. National Science Foundation Partnerships 3.3.2.3. 全米科学財団パートナーシップ
3.3.2.3.1. Quantum Leap Challenge Institutes 3.3.2.3.1. 量子飛躍チャレンジ機構
3.3.2.3.2. Dear Colleague Letter for Cloud-Based Access to Quantum Computing Resources. 3.3.2.3.2. 量子コンピューティングリソースへのクラウドベースアクセスのための親愛なる同僚書簡
3.3.2.4. Department of Energy National Quantum Information Science Research Centers 3.3.2.4. エネルギー省国立量子情報科学研究センター
3.3.2.5. DoD QC Partnerships 3.3.2.5. 国防総省量子情報科学パートナーシップ
3.3.2.5.1. Innovare Advancement Center 3.3.2.5.1. イノベア・アドバンスメント・センター
3.3.2.5.2. DoD Quantum Technology Center 3.3.2.5.2. 国防総省量子技術センター
3.3.2.5.3. LPS Qubit Collaboratory 3.3.2.5.3. LPSキュービットコラボラトリー
3.3.2.6. National Q-12 Education Partnership 3.3.2.6. 全米Q-12教育パートナーシップ
3.3.2.7. QIS Public-Private Partnerships in Other Regions and Nations 3.3.2.7. 他地域・他国におけるQIS官民パートナーシップ
3.3.3. Industry-Based Bodies That Develop Mandatory or Voluntary Standards for Quantum Computing 3.3.3. 量子コンピューティングの標準規格を策定する業界団体
3.3.3.1. SDO Entities Developing QC Standards 3.3.3.1. QC 標準を策定する SDO 事業体
3.3.3.2. Informal or De Facto Standards 3.3.3.2. 非公式またはデファクト標準
3.3.3.3. Status of Industry-based Mandatory or Voluntary Standards 3.3.3.3. 業界ベースの標準または自主的標準の状況
3.3.4. Federal Agencies with Jurisdiction. 3.3.4. 管轄の連邦機関
3.3.5. Interaction of Federal Agencies with Industry Sectors 3.3.5. 連邦政府と産業部門との相互関係
3.3.6. Interagency Activities. 3.3.6. 省庁間の活動
3.3.7. Regulations, Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Federal Agencies 3.3.7. 連邦政府機関が実施する規制、ガイドライン、標準規格、自主規格、その他の政策
3.3.8. Federal Government Resources for Consumers and Small Businesses to Evaluate the Use of Quantum Computing 3.3.8. 消費者および中小企業が量子コンピューティングの利用を評価するための連邦政府リソース
3.4. Marketplace and Supply Chain Risks 3.4. 市場とサプライチェーンのリスク
3.5. Risks to U.S. National Security, Including Economic Security 3.5. 経済的安全保障を含む米国の国家安全保障に対するリスク
3.6. Recommendations 3.6. 提言
References 参考文献
Appendix H. Abbreviations 附属書H. 略語
Appendix I. American COMPETE ACT Quantum Computing Text 附属書 I.米国COMPETE ACT量子コンピューティングテキスト
Appendix J. Quantum Consortia 附属書J. 量子コンソーシアム
Appendix K. Quantum Computing Marketplace and Supply Chin Survey Results 附属書K. 量子コンピューティング市場とサプライチェーンに関する調査結果
Blockchain ブロックチェーン
4. Blockchain 4. ブロックチェーン
4.1. Overview 4.1. 概要
4.1.1. Definition of “Blockchain” and Related Concepts 4.1.1. ブロックチェーン」の定義と関連概念
4.1.2. Properties of Blockchain Technology 4.1.2. ブロックチェーン技術の特性
4.2. Background 4.2. 背景
4.2.1. Key Technologies That Underpin Blockchain Technology 4.2.1. ブロックチェーン技術を支える主要技術
4.2.1.1. Public-Key Cryptography 4.2.1.1. 公開鍵暗号
4.2.1.2. Cryptographic Hash Algorithms 4.2.1.2. 暗号ハッシュアルゴリズム
4.2.1.3. Distributed Systems 4.2.1.3. 分散システム
4.2.1.4. Consensus Mechanisms 4.2.1.4. 合意メカニズム
4.2.2. Services Provided by Blockchain Technology 4.2.2. ブロックチェーン技術が提供するサービス
4.2.3. Application Areas of Blockchain Technology 4.2.3. ブロックチェーン技術の応用分野
4.2.3.1. Cryptocurrency 4.2.3.1. 暗号通貨
4.2.3.2. U.S. Central Bank Digital Currency 4.2.3.2. 米国中央銀行のデジタル通貨
4.2.3.3. Decentralized Finance 4.2.3.3. 分散型金融
4.2.3.4. Transaction Data Management as Asset Management 4.2.3.4. 資産管理としての取引データ管理
4.2.3.5. Supply Chains 4.2.3.5. サプライチェーン
4.2.3.6. Auditing of Regulated Industries 4.2.3.6. 規制産業の監査
4.2.3.7. Provenance and Traceability of Natural Resources 4.2.3.7. 天然資源の証明とトレーサビリティ
4.2.3.8. Personal Data and Identity Management 4.2.3.8. 個人データとアイデンティティ管理
4.2.4. Key Risks, Challenges, and Uncertainty Related to Blockchain Technology 4.2.4. ブロックチェーン技術に関する主なリスク、課題、不確実性
4.3. Observations 4.3. 考察
4.3.1. Industry Sectors That Develop, Implement, and Promote the Use of Blockchain 4.3.1. ブロックチェーンの開発、導入、利用を推進する産業セクター
4.3.1.1. Public-Private Partnerships Focuses on Promoting the Adoption and Use of Blockchain 4.3.1.1. 官民パートナーシップはブロックチェーンの導入・利用促進に注力している
4.3.1.2. Industry-Based Bodies that Develop Voluntary Standards for Blockchain 4.3.1.2. ブロックチェーンの自主標準を策定する業界団体
4.3.1.3. Description of the Ways Entities or Industry Sectors Develop, Implement, and Promote the Use of Blockchain 4.3.1.3. 事業体や業界セクターがブロックチェーンの開発、導入、利用を促進する方法の説明
4.3.2. Federal Agency Roles 4.3.2. 連邦機関の役割
4.3.2.1. Cross-Cutting Blockchain Issues 4.3.2.1. 横断的なブロックチェーン問題
4.3.2.2. Existing or Emerging Blockchain Use Cases 4.3.2.2. 既存または新たなブロックチェーンユースケース
4.3.3. Interaction of Federal Agencies with Industry Sectors 4.3.3. 連邦政府機関と産業セクターとの相互作用
4.3.4. Interagency Activities. 4.3.4. 省庁間の活動
4.3.5. Regulations, Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Federal Agencies 4.3.5. 連邦政府機関が実施する規制、ガイドライン、標準規格、自主規格、その他の政策
4.3.6. Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Industry-Based Bodies 4.3.6. 業界団体によって実施されるガイドライン、標準、自主基準、その他の方針
4.3.7. Federal Government Resources for Consumers and Small Businesses to Evaluate the Use of Blockchain 4.3.7. 消費者と中小企業がブロックチェーンの利用を評価するための連邦政府リソース
4.3.8. Building a Blockchain Workforce 4.3.8. ブロックチェーン人材の育成
4.4. Marketplace and Supply Chain 4.4. マーケットプレイスとサプライチェーン
4.4.1. Risks Posed to the Marketplace and Supply Chain 4.4.1. マーケットプレイスとサプライチェーンにもたらされるリスク
4.4.2. Risks to the National Security, including the Economic Security, of the United States   4.4.2. 米国の経済的安全保障を含む国家安全保障に対するリスク  
4.4.3. Emerging Risks and Long-Term Trends in the Marketplace and Supply Chain 4.4.3. 市場とサプライチェーンにおける新たなリスクと長期的傾向
4.5. Recommendations 4.5. 提言
References 参考文献
Appendix L. Abbreviations 附属書L 略語
New and Advanced Materials 新素材と先端素材
5. New and Advanced Materials 5. 新素材と先端材料
5.1. Overview 5.1. 概要
5.1.1. Definition of “New and Advanced Materials” 5.1.1. "新素材・先端材料 "の定義
5.1.2. Federal Prioritization of New and Advanced Materials 5.1.2. 新素材と先端材料の連邦優先順位
5.2. Background 5.2. 背景
5.3. Observations 5.3. 考察
5.3.1. Industry 5.3.1. 産業
5.3.1.1. NAMs in Industry 5.3.1.1. 業界におけるNAM
5.3.1.2. Industry Sectors that Develop, Implement, and Promote the Use of NAMs 5.3.1.2. NAMを開発、実施、利用促進する産業部門
5.3.1.3. Public-Private Partnerships Focused on Promoting the Adoption and Use of NAMs 5.3.1.3. NAM の採用と使用の促進に焦点を当てた官民パートナーシップ
5.3.1.4. Industry-Based Bodies that Develop Mandatory or Voluntary Standards for NAMs 5.3.1.4. NAMの標準または自主基準を策定する業界団体
5.3.1.5. Status of Industry-Based Mandatory or Voluntary Standards 5.3.1.5. 業界ベースの標準または自主的標準の状況
5.3.1.6. Description of the Ways Entities Develop, Implement, and Promote the Use of NAMs 5.3.1.6. 事業体がNAMを開発、実施、利用促進する方法の説明
5.3.2. Federal Agencies with Jurisdiction. 5.3.2. 所管連邦機関
5.3.3. Interaction of Federal Agencies with Industry Sectors 5.3.3. 連邦政府と産業部門との相互関係
5.3.3.1. Bureau of Industry and Security (BIS) 5.3.3.1. 産業安全保障局(BIS)
5.3.3.2. Department of Defense (DoD) 5.3.3.2. 国防総省(DoD)
5.3.3.3. Department of Energy (DOE) 5.3.3.3. エネルギー省(DOE)
5.3.3.4. Department of State (DOS) 5.3.3.4. 国務省(DOS)
5.3.3.5. Food and Drug Administration (FDA) 5.3.3.5. 食品医薬品局(FDA)
5.3.3.6. Federal Aviation Administration (FAA) 5.3.3.6. 連邦航空局(FAA)
5.3.3.7. National Aeronautics and Space Administration (NASA) 5.3.3.7. 米航空宇宙局(NASA)
5.3.3.8. National Institutes of Health (NIH) 5.3.3.8. 国立衛生研究所(NIH)
5.3.3.9. National Institute of Standards and Technology (NIST) 5.3.3.9. 国立標準技術研究所(NIST)
5.3.3.10. National Science Foundation (NSF) 5.3.3.10. 全米科学財団(NSF)
5.3.3.11. Nuclear Regulatory Commission (NRC) 5.3.3.11. 原子力規制委員会(NRC)
5.3.3.12. U.S. Geological Survey (USGS) 5.3.3.12. 米国地質調査所(USGS)
5.3.4. U.S. Federal Government Interagency Activities 5.3.4. 米国連邦政府の省庁間活動
5.3.4.1. The Materials Genome Initiative (MGI) 5.3.4.1. マテリアル・ゲノム・イニシアティブ(MGI)
5.3.4.2. The National Nanotechnology Initiative (NNI) 5.3.4.2. 国家ナノテクノロジー推進計画(NNI)
5.3.4.3. The National Quantum Initiative (NQI) 5.3.4.3. 国家量子イニシアチブ(NQI)
5.3.4.4. Other Federal Interagency Efforts 5.3.4.4. その他の連邦省庁間の取り組み
5.3.5. Regulations, Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Federal Agencies 5.3.5. 連邦政府機関が実施する規制、ガイドライン、標準規格、自主規格、その他の政策
5.3.5.1. BIS 5.3.5.1. BIS
5.3.5.2. DoD 5.3.5.2. 国防総省
5.3.5.3. DOE 5.3.5.3. DOE
5.3.5.4. DOS 5.3.5.4. DOS
5.3.5.5. EPA 5.3.5.5. EPA
5.3.5.6. FAA 5.3.5.6. 連邦航空局
5.3.5.7. FDA 5.3.5.7. FDA
5.3.5.8. NASA 5.3.5.8. NASA
5.3.5.9. NIH 5.3.5.9. NIH
5.3.5.10. NSF 5.3.5.10. NSF
5.3.6. Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Industry-Based Bodies 5.3.6. 業界団体が実施するガイドライン、標準規格、自主規格、その他の方針
5.3.6.1. ASTM 5.3.6.1. ASTM
5.3.6.2. IEEE 5.3.6.2. IEEE
5.3.6.3. VAMAS 5.3.6.3. VAMAS
5.3.6.4. Manufacturing USA Institutes 5.3.6.4. 米国製造機構
5.3.7. Federal Government Resources for Consumers and Small Businesses to Evaluate the Use of NAMs 5.3.7. 消費者および中小企業がNAMの使用を評価するための連邦政府リソース
5.3.7.1. Documents, Data, and Informational Resources 5.3.7.1. 文書、データ、情報資源
5.3.7.2. Department of Energy National Laboratory User Facilities 5.3.7.2. エネルギー省国立研究所ユーザー施設
5.3.7.3. National Science Foundation Materials Research Science and Engineering Centers (MRSECs) 5.3.7.3. 全米科学財団材料研究科学工学センター(MRSECs)
5.3.7.4. NSF National Nanotechnology Coordinated Infrastructure 5.3.7.4. NSF ナショナル・ナノテクノロジー連携基盤
5.3.7.5. NSF Science and Technology Centers (STCs) 5.3.7.5. NSF 科学技術センター(STC)
5.3.7.6. NIST and NSF Center for High Resolution Neutron Scattering (CHRNS) 5.3.7.6. NIST および NSF 高分解能中性子散乱センター(CHRNS)
5.3.7.7. NIST Center for Nanoscale Science and Technology (CNST) 5.3.7.7. NISTナノスケール科学技術センター(CNST)
5.3.7.8. Department of Defense-Supported Facilities 5.3.7.8. 国防総省支援施設
5.3.7.9. Computational Materials Science Centers (CMSCs) and the Network for Computational Nanotechnology 5.3.7.9. 計算材料科学センター(CMSC)と計算ナノテクノロジー・ネットワーク
5.4. Marketplace and Supply Chain 5.4. 市場とサプライチェーン
5.4.1. Risks to the NAMs Supply Chain and Marketplace 5.4.1. NAMs のサプライチェーンとマーケットプレイスに対するリスク
5.4.1.1. Critical Minerals 5.4.1.1. 重要鉱物
5.4.2. Risks by Materials Category 5.4.2. カテゴリー別のリスク
5.4.2.1. Supply Chain Risks 5.4.2.1. サプライチェーンリスク
5.4.2.2. Marketplace Risks 5.4.2.2. 市場リスク
5.4.3. Risks to the National Security, Including Economic Security, of the United States 5.4.3. 米国の経済的安全保障を含む国家安全保障に対するリスク
5.4.3.1. Critical Minerals 5.4.3.1. 重要鉱物
5.4.3.2. International Efforts 5.4.3.2. 国際的な取り組み
5.4.4. Emerging Risks and Long-Term Trends in the Marketplace and Supply Chain 5.4.4. 市場とサプライチェーンにおける新たなリスクと長期的傾向
5.4.4.1. Supply Chain Evolution and Sustainability 5.4.4.1. サプライチェーンの進化と持続可能性
5.4.4.2. NAMs Workforce Development 5.4.4.2. NAMの労働力開発
5.5. Recommendations 5.5. 提言
References 参考文献
Appendix M. Abbreviations 附属書 M. 略語
Appendix N. NAMs and ACA Technologies 附属書N NAMとACA技術
N.1. Additive Manufacturing N.1. 付加製造
N.2. Artificial Intelligence / Machine Learning (AI/ML) N.2. 人工知能/機械学習(AI/ML)
N.3. Internet of Things (IoT) N.3. IoT(IoT)
N.4. Blockchain N.4. ブロックチェーン
N.5. Quantum Computing N.5. 量子コンピューティング
N.6. Unmanned Delivery Services  N.6. 無人配送サービス 
Unmanned Delivery Services 無人配送サービス
6. Unmanned Delivery Services 6. 無人配送サービス
6.1. Overview 6.1. 概要
6.1.1. Definition of “Unmanned Delivery Services” 6.1.1. "無人配送サービス "の定義
6.2. Approach 6.2. アプローチ
6.2.1. Approach 6.2.1. アプローチ
6.2.1.1. Aerial UDS 6.2.1.1. 空中UDS
6.2.1.2. Ground UDS 6.2.1.2. 地上UDS
6.3. Observations 6.3. 考察
6.3.1. Industry Sectors That Develop, Build, Implement, and Use UDS 6.3.1. UDSを開発、構築、導入、使用する産業部門
6.3.2. Current Uses of UDS 6.3.2. UDSの現在の用途
6.3.3. Future Applications of UDS 6.3.3. UDSの将来の用途
6.3.4. Challenges to Development of UDS 6.3.4. UDS開発への課題
6.3.4.1. Challenges for Aerial UDS 6.3.4.1. 空中UDSの課題
6.3.4.2. Challenges for Ground UDS 6.3.4.2. 地上UDSの課題
6.3.5. Challenges to Adoption of UDS 6.3.5. UDS導入の課題
6.3.5.1. UDS-specific Infrastructure and Logistics 6.3.5.1. UDS特有のインフラとロジスティクス
6.3.5.2. Test Methods and Standards to Assess Safety and Security 6.3.5.2. 安全性とセキュリティを評価する試験方法と標準
6.3.5.3. Harms to People, and Associated Harms to Trust 6.3.5.3. 人への危害、およびそれに伴う信頼への危害
6.3.5.4. Regulatory Frameworks that Affect UDS Operations 6.3.5.4. UDSの運用に影響を与える規制の枠組み
6.3.6. Safety Risks Associated with the Adoption of UDS 6.3.6. UDSの採用に伴う安全リスク
6.3.6.1. In the Air 6.3.6.1. 航空
6.3.6.2. On the Road 6.3.6.2. 路上
6.3.7. Effect of UDS on Traffic Safety and Congestion 6.3.7. 交通安全と渋滞に対するUDSの効果
6.3.7.1. Air 6.3.7.1. 航空
6.3.7.2. Ground 6.3.7.2. 地上
6.3.8. United States Development and Manufacture of Software, Technology, Infrastructure for UDS 6.3.8. 米国 UDS用ソフトウェア、技術、インフラの開発・製造
6.3.8.1. Air 6.3.8.1. 航空
6.3.8.2. Ground 6.3.8.2. 地上
6.3.9. Effects of UDS on the Workforce 6.3.9. UDSの労働力への影響
6.3.9.1. Potential Job Losses 6.3.9.1. 潜在的な雇用喪失
6.3.9.2. Potential Job Creation 6.3.9.2. 潜在的な雇用創出
6.3.9.3. Potential Changes to Existing Jobs 6.3.9.3. 既存雇用の潜在的変化
6.3.9.4. Potential Effects on Job Quality 6.3.9.4. 雇用の質に対する潜在的影響
6.3.10. Federal Activity Related to UDS 6.3.10. UDSに関連する連邦政府の活動
6.3.10.1. Federal Agencies with Jurisdiction 6.3.10.1. 管轄連邦政府機関
6.3.10.2. Interagency Activities – Research and Development 6.3.10.2. 省庁間活動-研究開発
6.3.10.3. Interagency Activities - Federal Coordination and Informal Collaboration 6.3.10.3. 省庁間活動-連邦政府の調整と非公式の協力
6.3.10.4. Other Federal Activities 6.3.10.4. その他の連邦活動
6.4. Marketplace and Supply Chain 6.4. 市場とサプライチェーン
6.4.1. Risks Posed to the Marketplace and Supply Chain 6.4.1. 市場とサプライチェーンにもたらされるリスク
6.4.2. Risks to the National Security, Including Economic Security, of the United States 6.4.2. 米国の経済的安全保障を含む国家安全保障に対するリスク
6.4.3. Emerging Risks and Long-term Trends in the Marketplace and Supply Chain 6.4.3. 市場とサプライチェーンにおける新たなリスクと長期的傾向
6.5. Recommendation 6.5. 提言
References 参考文献
Additive Manufacturing & Three-Dimensional Printing 積層造形と三次元印刷
7. Additive Manufacturing & Three-Dimensional Printing 7. 積層造形と三次元印刷
7.1. Overview 7.1. 概要
7.1.1. Definition of “Additive Manufacturing” 7.1.1. "積層造形 "の定義
7.2. Background 7.2. 背景
7.3. Observations 7.3. 考察
7.3.1. Industry Sectors that Implement and Promote the Use of AM 7.3.1. AMを導入・推進する産業部門
7.3.2. Cross-Sectoral AM 7.3.2. 部門を超えたAM
7.3.2.1. AM Public-Private Partnerships and Consortia (Cross-Sectoral) 7.3.2.1. AMの官民パートナーシップとコンソーシアム(分野横断的)
7.3.2.2. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Cross-Sectoral) 7.3.2.2. AM 標準団体と業界ベースの標準の現状(分野横断的)
7.3.2.3. Status of Industry-Based Mandatory or Voluntary Standards (Cross-Sectoral) 7.3.2.3. 業界ベースの標準または自主的標準の状況(分野横断的)
7.3.3. Aerospace 7.3.3. 航空宇宙
7.3.3.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Aerospace) 7.3.3.1. AMの開発、実施、推進(航空宇宙分野)
7.3.3.2. AM Public-Private Partnerships and Consortia (Aerospace) 7.3.3.2. AMの官民パートナーシップとコンソーシアム(航空宇宙分野)
7.3.3.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards(Aerospace) 7.3.3.3. AM標準団体と業界ベースの標準の現状(航空宇宙分野)
7.3.4. Automotive 7.3.4. 自動車
7.3.4.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Automotive) 7.3.4.1. AMの開発、実施、促進(自動車)
7.3.4.2. AM Public-Private Partnerships (Automotive) 7.3.4.2. AM官民パートナーシップ(自動車)
7.3.4.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Automotive) 7.3.4.3. 自動車業界標準化団体と業界標準化の現状(自動車業界)
7.3.5. Biomedicine 7.3.5. バイオ医薬
7.3.5.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Biomedicine) 7.3.5.1. AMの開発、実施、促進(生物医学)
7.3.5.2. AM Public-Private Partnerships (Biomedicine) 7.3.5.2. AM官民パートナーシップ(生物医学)
7.3.5.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Biomedicine) 7.3.5.3. AM標準団体と業界ベースの標準の現状(生物医学)
7.3.6. Consumer Products 7.3.6. 消費者製品
7.3.6.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Consumer Products) 7.3.6.1. AMの開発、実施、促進(消費者製品)
7.3.6.2. AM Public-Private Partnerships (Consumer Products) 7.3.6.2. AM官民パートナーシップ(消費者製品)
7.3.6.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Consumer Products) 7.3.6.3. AM標準団体と業界ベースの標準の現状(消費者製品)
7.3.7. Energy 7.3.7. エネルギー
7.3.7.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Energy) 7.3.7.1. AMの開発、実施、促進(エネルギー)
7.3.7.2. AM Public-Private Partnerships (Energy) 7.3.7.2. AM官民パートナーシップ(エネルギー)
7.3.7.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Energy) 7.3.7.3. AM標準団体と業界ベースの標準の現状(エネルギー)
7.3.8. Printed Electronics 7.3.8. プリンテッドエレクトロニクス
7.3.8.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Printed Electronics) 7.3.8.1. AMの開発、実施、促進(プリンテッドエレクトロニクス)
7.3.8.2. AM Public-Private Partnerships (Printed Electronics) 7.3.8.2. AMの官民パートナーシップ(プリンテッドエレクトロニクス)
7.3.8.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Printed Electronics) 7.3.8.3. AM 標準団体と業界ベースの標準の現状(プリンテッドエレクトロニクス)
7.3.9. Construction 7.3.9. 建設
7.3.9.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Construction) 7.3.9.1. AMの開発、実施、促進(建設)
7.3.9.2. AM Public-Private Partnerships (Construction) 7.3.9.2. AM官民パートナーシップ(建設)
7.3.9.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Construction) 7.3.9.3. AM標準団体と業界ベースの標準の現状(建設業)
7.3.10. Heavy Equipment 7.3.10. 重機
7.3.10.1. Development, Implementation, and Promotion of AM (Heavy Equipment) 7.3.10.1. AMの開発、実施、促進(重機)
7.3.10.2. AM Public-Private Partnerships (Heavy Equipment) 7.3.10.2. AM の官民パートナーシップ(重機)
7.3.10.3. AM Standards Bodies and Current State of Industry-Based Standards (Heavy Equipment) 7.3.10.3. AM標準団体と業界ベースの標準の現状(重機)
7.4. Federal Agencies with Jurisdiction 7.4. 管轄の連邦政府機関
7.4.1. Aerospace 7.4.1. 航空宇宙
7.4.2. Automotive 7.4.2. 自動車
7.4.3. Biomedicine 7.4.3. バイオ医薬
7.4.4. Consumer Products 7.4.4. 消費者製品
7.4.5. Energy 7.4.5. エネルギー
7.4.6. Printed Electronics 7.4.6. プリンテッドエレクトロニクス
7.4.7. Construction 7.4.7. 建設
7.4.8. Heavy Equipment 7.4.8. 重機
7.5.Interaction of Federal Agencies with Industry Sectors 7.5.連邦政府と産業部門との相互関係
7.5.1. National Institute of Standards and Technology (NIST) 7.5.1. 国立標準技術研究所(NIST)
7.5.2. Food and Drug Administration (FDA) 7.5.2. 食品医薬品局(FDA)
7.5.3. Department of Defense (DoD) 7.5.3. 国防総省(DoD)
7.5.4. Federal Aviation Administration (FAA) 7.5.4. 連邦航空局(FAA)
7.5.5. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) 7.5.5. 国家道路交通安全局(NHTSA)
7.5.6. Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA) 7.5.6. 連邦自動車運送安全局(FMCSA)
7.5.7. Centers for Disease Control (CDC) 7.5.7. 疾病対策センター(CDC)
7.5.8. National Aeronautics and Space Administration (NASA) 7.5.8. アメリカ航空宇宙局(NASA)
7.5.9. Department of Energy (DOE) 7.5.9. エネルギー省(DOE)
7.5.10. National Science Foundation (NSF) 7.5.10. 全米科学財団(NSF)
7.5.11. Nuclear Regulatory Commission (NRC) 7.5.11. 原子力規制委員会(NRC)
7.5.12. Environmental Protection Agency (EPA) 7.5.12. 環境保護庁(EPA)
7.5.13. Consumer Products Safety Commission (CPSC) 7.5.13. 消費者製品安全委員会(CPSC)
7.5.14. Bureau of Industry and Security (BIS) 7.5.14. 産業安全保障局(BIS)
7.5.15. Department of Veterans Affairs (VA) 7.5.15. 退役軍人省(VA)
7.6. Interagency Activities 7.6. 省庁間活動
7.6.1. Informal Interagency Activities 7.6.1. 非公式な省庁間活動
7.6.2. Formal Interagency Activities 7.6.2. 正式な省庁間活動
7.6.2.1. Interagency Writing Team on Performance and Reliability of Advanced Manufactured Parts (IWT-PRAM) 7.6.2.1. 先進製造部品の性能と信頼性に関する省庁間執筆チーム(IWT-PRAM)
7.6.2.2. 4D Bio3 7.6.2.2. 4Dバイオ3
7.6.2.3. Materials Genome Initiative 7.6.2.3. 材料ゲノム・イニシアティブ
7.6.2.4. Joint Metal Additive Database Definition (JMADD) 7.6.2.4. 共同金属添加物データベース定義(JMADD)
7.6.2.5. Formal Collaborations at NRC 7.6.2.5. NRC における正式な共同研究
7.6.2.6. Joint Incentive Fund Between VA and DoD 7.6.2.6. VA と国防総省の共同奨励基金
7.6.2.7. Memorandum of Understanding: Streamlining Emerging Technology Medical Device Development Through Regulatory Tools 7.6.2.7. 覚書 規制ツールによる新技術医療機器開発の合理化
7.7. Regulations, Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies Implemented by Federal Agencies 7.7. 連邦政府機関が実施する規制、ガイドライン、標準規格、任意規格、その他の政策
7.8. Guidelines, Mandatory Standards, Voluntary Standards, and Other Policies implemented by industry-Based Bodies 7.8. 業界団体により実施されるガイドライン、標準規格、自主規格、その他の政策
7.9. Federal Government Resources for Small Businesses to Evaluate the Use of Additive Manufacturing 7.9. 付加製造の使用を評価するための中小企業向け連邦政府リソース
7.9.1. Small Business Innovation Research (SBIR) and Small Business Technology Transfer (STTR) 7.9.1. 小規模企業技術革新研究(SBIR)および小規模企業技術移転(STTR)
7.9.2. Manufacturing USA Institutes 7.9.2. Manufacturing USA 機構
7.9.2.1. America Makes 7.9.2.1. アメリカ・メイクス
7.9.2.2. BioFabUSA 7.9.2.2. バイオファブUSA
7.9.2.3. Institute for Advanced Composites Manufacturing Innovation (IACMI) 7.9.2.3. 先進複合材料製造イノベーション機構(IACMI)
7.9.2.4. LIFT. 7.9.2.4. LIFT.
7.9.2.5. MxD (Manufacturing x Digital) 7.9.2.5. MxD(マニュファクチャリング×デジタル)
7.9.2.6. National Institute for Innovation in Manufacturing Biopharmaceuticals (NIIMBL 7.9.2.6. バイオ医薬品製造支援機構(NIIMBL
7.9.3. Manufacturing Extension Partnership (MEP) 7.9.3. マニュファクチャリング・エクステンション・パートナーシップ(MEP)
7.9.4. Additive Manufacturing Materials Database (AMMD) 7.9.4. 積層造形材料データベース(AMMD)
7.9.5. Government-Supported User Facilities 7.9.5. 政府支援ユーザー施設
7.10. Marketplace and Supply Chain 7.10. マーケットプレイスとサプライチェーン
7.10.1. Risks Posed to the Marketplace and Supply Chain 7.10.1. 市場およびサプライチェーンにもたらされるリスク
7.10.2. AM Systems Supply Chain 7.10.2. AMシステムのサプライチェーン
7.10.2.1. Industrial AM Systems 7.10.2.1. 産業用AMシステム
7.10.2.2. Desktop AM Systems 7.10.2.2. 卓上型AMシステム
7.10.3. AM Materials Supply Chain 7.10.3. AM材料のサプライチェーン
7.10.3.1. Polymers 7.10.3.1. ポリマー
7.10.3.2. Metals 7.10.3.2. 金属
7.11. Marketplace 7.11. 市場
7.11.1. Intellectual Property Issues and Considerations for AM 7.11.1. AMにおける知的財産の問題と考察
7.11.1.1. Options for Protecting AM IP 7.11.1.1. AMの知的財産を防御するための選択肢
7.12. Risks to the National Security, Including Economic Security, of the United States 7.12. 米国の国家安全保障(経済安全保障を含む)に対するリスク
7.12.1. Economic Threats 7.12.1. 経済的脅威
7.12.2. Defense and Homeland Security Impacts and Risks 7.12.2. 国防と国土安全保障への影響とリスク
7.12.3. Export Controls 7.12.3. 輸出規制
7.13. Emerging Risks to and Long-tem Trends in the Marketplace and Supply Chin of Additive Manufacturing 7.13. 付加製造の市場とサプライチェーンにおける新たなリスクと長期的傾向
7.14. Recommendations 7.14. 提言
7.14.1. Ensure that AM is Fully Integrated into the Modern Digital Manufacturing Environment 7.14.1. AM が現代のデジタル製造環境に完全に統合されるようにする
7.14.2. Identify and Mitigate Vulnerabilities in the Supply Chain of AM Feedstock 7.14.2. AM原料のサプライチェーンにおける脆弱性を識別し、低減する。
7.14.3. Coordinate and Support Investment in AM Research and Development Across the Federal Government 7.14.3. 連邦政府全体でAM研究開発への投資を調整・支援する。
7.14.4. Support the Expansion of AM by Manufacturers Across Industrial Sectors and the Adoption of AM by Small Businesses and Manufacturers 7.14.4. 産業部門を超えた製造業者によるAMの拡大と、中小企業および製造業者によるAMの採用を支援する。
7.14.5. Expand Technical Training and Workforce Development in AM 7.14.5. AMの技術訓練と労働力開発を拡大する。
References 参考文献
Appendix P. Abbreviations 附属書P. 略語

 

 

|

« 英国 人工知能にゲームをさせることからの学び | Main | 日米韓 首脳会談 キャンプ・デービッド原則 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« 英国 人工知能にゲームをさせることからの学び | Main | 日米韓 首脳会談 キャンプ・デービッド原則 »