米国 連邦政府CIO協議会 小規模省庁のCIOと幹部向けのハンドブックを発表 (2023.05.11)
こんにちは、丸山満彦です。
米国連邦政府CIO協議会が、小規模省庁のCIOと幹部向けのハンドブックを発表していますね。。。CIOハンドブックの補完資料的な位置付けです。。。小規模省庁向けではありますが、だれでも使えるということですね。。。
民間企業においても参考になることも多いと思います。
⚫︎ Chief Information Officers Council (CIO.GOV)
・2023.05.11 CIO Council Releases Handbook for Small Agency CIOs and Executives
CIO Council Releases Handbook for Small Agency CIOs and Executives | CIO協議会、小規模省庁のCIOと幹部向けのハンドブックを発表 |
By Chris Chilbert, Chief Information Officer, Consumer Financial Protection Bureau, Co-Chair of Small Agency CIO Council and Tony McDonald, CIO, OMB, Chief Information Officer, Office of Management and Budget, Co-Chair of Small Agency CIO Council | 小規模機関CIO協議会共同議長 消費者金融保護局最高情報責任者 クリス・チルバート、小規模機関CIO協議会共同議長 管理予算局最高情報責任者 トニー・マクドナルド 著 |
The Small Agency CIO Council published the Federal Small Agency CIO and IT Executive Handbook in partnership with GSA’s IT Modernization division. As co-chairs of the Small Agency CIO Council and having managed IT organizations within the context of small agencies, we recognized the importance of creating guidance specifically to meet the unique challenges faced by IT leaders in our small agency community. This handbook serves as a foundational guide to assist small agency IT Executives in carrying out their missions. | 小規模機関CIO協議会は、GSAのIT近代化部門と共同で「連邦小規模機関CIOおよびITエグゼクティブハンドブック」を発行した。小規模機関 CIO 評議会の共同議長として、また小規模機関の中で IT 組織を管理してきた私たちは、小規模機関コミュニティの IT リーダーが直面する独自の課題に対応するための指針を特に作成することの重要性を認識していた。 このハンドブックは、小規模機関のITエグゼクティブがその使命を遂行するのを支援するための基礎的なガイドとして機能する。 |
Small agencies often have unique organizational structures that do not follow the traditional staffing model for IT administration. For example, small agencies may not have a full suite of IT leadership roles or even a designated CIO. In some scenarios, executives may fulfill multiple roles in IT management while in others executives may have diverse backgrounds outside of the IT space. | 小規模な機関では、IT管理のための伝統的な人員配置モデルに従わない独自の組織構造を持つことがよくある。例えば、小規模な機関では、ITリーダーとしての役割一式や、指名されたCIOすら存在しない場合がある。あるシナリオでは、幹部がIT管理における複数の役割を果たすこともあれば、幹部がIT分野以外の多様な経歴を持つこともある。 |
Small agencies shoulder the same responsibilities as large agencies with respect to IT responsibilities and implementation. This handbook provides a general approach to the comprehensive management of an agency’s IT portfolio, including an overview of foundational elements and principles to establish and maintain reliable, secure, and effective IT operations and services. Due to the diverse nature of small agency staffing, the handbook uses the term IT Executive to refer to the individual at the agency with the primary responsibility for IT management and the standard duties of a federal Chief Information Officer (CIO). The ultimate responsibility for managing IT, data, and information security is with the agency head. | 小規模な機関は、ITの責任と実装に関して、大規模な機関と同じ責任を負うことになる。このハンドブックは、信頼性が高く、安全で、効果的なIT運用とサービスを確立し、維持するための基礎的な要素と原則の概要を含む、機関のITポートフォリオの包括的な管理に対する一般的なアプローチを提供する。小規模な機関の人員配置は多様であるため、本ハンドブックでは、IT 管理の主要な責任を負う機関の個人と、連邦最高情報責任者(CIO)の標準的な職務を指す用語として、IT Executive を使用している。IT、データ、情報セキュリティの管理に関する最終的な責任は、機関の長にある。 |
The Federal Small Agency CIO and IT Executive Handbook aims to: | 連邦小規模機関CIOおよびITエグゼクティブハンドブックの目的は、以下の通りである: |
・Provide IT Executives foundational information about their areas of responsibility in managing their IT portfolio. | ・ITエグゼクティブに、ITポートフォリオの管理における責任領域に関する基礎的な情報を提供する。 |
・Highlight laws, policies, tools, and initiatives related to federal IT to improve compliance and implementation. | ・連邦政府のITに関連する法律、政策、ツール、イニシアチブを強調し、コンプライアンスと実装を改善する。 |
・Provide decision-making guidance and recommendations for challenges specific to small agencies. | ・小規模な機関に特有の課題に対して、意思決定の指針や推奨事項を提供する。 |
・Serve as a consolidated knowledge base and a quick reference to access information and resources from GSA and other organizations. | ・統合された知識ベースとして、また GSA や他の組織からの情報やリソースにアクセスするためのクイックリファレンスとして機能する。 |
This handbook is designed to supplement the existing Federal CIO Handbook and other role-specific guidance documents. The handbook contains substantial contributions from the federal community and small agency representatives and leaders. Although targeted towards small Federal agencies, we feel the contents of this document can benefit anyone within the Federal IT community as well as state and local governments. We encourage you to take a look today! | このハンドブックは、既存の連邦政府CIOハンドブックおよびその他の役割別ガイダンス文書を補完するように設計されている。このハンドブックには、連邦政府コミュニティおよび小規模機関の代表者や指導者からの多大な貢献が含まれている。小規模な連邦政府機関を対象としているが、この文書の内容は、連邦政府ITコミュニティや州政府、地方政府の誰にとっても有益なものだと考えている。ぜひご覧ください! |
Sincerely, | 敬具 |
Chris Chilbert | クリス・チルバート |
Chief Information Officer | 最高情報責任者 |
Consumer Financial Protection Bureau | 消費者金融保護局 |
Tony McDonald, CIO, OMB | トニー・マクドナルド(OMB CIO) |
Chief Information Officer | チーフ・インフォメーション・オフィサー |
Office of Management and Budget | 行政管理予算局 |
・[PDF] Federal Small Agency CIO and IT Executive Handbook
目次...(レベル3まで...)
1 | Executive Summary | エグゼクティブサマリー |
2 | Document Objectives | 文書の目的 |
1 | Handbook Overview | ハンドブックの概要 |
2 | Audience | 想定読者 |
2 | Purpose | 目的 |
2 | Content | 内容 |
1 | Introduction | はじめに |
2 | Federal IT Management | 連邦政府のIT管理 |
2 | CIO Role | CIOの役割 |
2 | Small Agency IT Administration | 小規模機関のIT管理 |
1 | Leading and Managing Small Agency IT | 小規模機関のITの指導と管理 |
2 | Executive Leadership | エグゼクティブ・リーダーシップ |
3 | Responsibilities | 責任 |
3 | Skills and Capabilities | スキルおよび能力 |
3 | Keys to Success | 成功への鍵 |
3 | Context of Small Agency | 小規模エージェンシーのコンテキスト |
3 | Context of Your Agency | あなたの会社の状況 |
3 | Support and Resources | サポートとリソース |
2 | Executive Partners | エグゼクティブ・パートナー |
3 | Administrative Partners | 管理部門パートナー |
3 | Finance Partners | 財務パートナー |
3 | Human Resource (HR) Partners | 人的資源(HR)パートナー |
3 | Agency Customers | 省庁の顧客 |
1 | IT Management Approach | ITマネジメントの考え方 |
2 | Overview | 概要 |
2 | How to Get Started | 開始までの流れ |
3 | Step 1: Assess Current State of IT Portfolio | ステップ1:ITポートフォリオの現状を把握する |
3 | Step 2: Analyze Results and Identify Priorities | ステップ2:結果の分析および優先順位の特定 |
3 | Step 3: Develop Strategic and Annual Plans | ステップ3:戦略計画および年次計画の策定 |
3 | Step 4: Implement and Establish Initiatives and Activities | ステップ4: イニシアチブと活動の実施と確立 |
3 | Step 5: Evaluate and Monitor Progress Toward Objectives | ステップ5:目標に対する進捗の評価と監視 |
2 | Planning | プランニング |
3 | Overview | 概要 |
3 | Strategic Planning | 戦略的プランニング |
3 | Considerations | 検討事項 |
3 | IT Portfolio Essentials | ITポートフォリオエッセンシャル |
2 | Technical Components | テクニカルコンポーネント |
3 | Hardware | ハードウェア |
3 | Network Configuration and Management | ネットワークの構成と管理 |
3 | Telecommunications | 電気通信 |
3 | Data Center Operations and Optimization Management | データセンターの運用と最適化管理 |
3 | Cloud Operations and Optimization Management | クラウド運用と最適化管理 |
3 | Data Management | データ管理 |
3 | Cybersecurity | サイバーセキュリティ |
3 | CISA Programs and Resources | CISA プログラムとリソース |
3 | Software Application Development and Delivery | ソフトウェアアプリケーションの開発および配信 |
3 | Software Application Portfolio Management | ソフトウェア・アプリケーション・ポートフォリオ管理 |
3 | Shared Services | シェアードサービス |
2 | Resources for Executives | エグゼクティブのためのリソース |
3 | Organizational Components | 組織的な構成要素 |
2 | Procurement & Contracting | 調達と契約 |
3 | General Procurement | 一般調達 |
3 | IT Procurement | IT調達 |
3 | IT Workforce | ITワークフォース |
3 | Policies & Reporting Requirements | ポリシーと報告要件 |
3 | IT Governance | ITガバナンス |
3 | IT Accessibility (Section 508) | ITアクセシビリティ(第508条) |
3 | Project and Product Management | プロジェクトおよび製品管理 |
3 | Customer Service | 顧客サービス |
エグゼクティブサマリー...概要...
Executive Summary | エグゼクティブサマリー |
Document Objectives | 文書の目的 |
This handbook was developed by the Small Agency Chief Information Officer Council (SACC) to meet a variety of needs expressed by Chief Information Officers (CIOs) and IT Executives of small agencies. According to the Office of Personnel Management (OPM), there are around 100 small agencies and about 50 of these agencies have fewer than 100 employees.[1] Compared to the 24 agencies named in the Chief Financial Officers (CFO) Act that comprise the CIO Council, these medium, small, and micro agencies have fewer personnel and financial resources to devote to information technology (IT). | このハンドブックは、小規模機関の最高情報責任者(CIO)およびITエグゼクティブが表明するさまざまなニーズに応えるために、小規模機関最高情報責任者会議(SACC)によって開発された。人事管理局(OPM)によると、小規模機関は約100あり、そのうち約50の機関は職員が100人未満である[1]。 CIO評議会を構成する最高財務責任者(CFO)法で名付けられた24機関と比較すると、これらの中・小規模・零細機関は情報技術(IT)に割ける人員や資金が少ないのが現状である。 |
This document is meant to provide agency IT Executives with a foundational understanding of responsibilities related to IT. It is designed to support agencies that do not have a full suite of IT leadership roles, such as agencies that don’t have a designated CIO, individuals fulfilling multiple roles in IT management, and executives with more limited technical and organizational experience. This document is also intended to serve as a resource to small agency executives who may not have subject-matter expertise across all technical or organizational components but play a leadership role in IT strategy, operations, security, and compliance. | この文書は、各省庁のIT担当役員に、ITに関する責任について基礎的な理解を深めてもらうことを目的としている。この文書は、CIOを任命していない機関、IT管理で複数の役割を果たす個人、技術的・組織的な経験が浅い幹部など、ITリーダーシップの役割が充実していない機関を支援するために作成されている。また、この文書は、すべての技術的または組織的な構成要素に関する専門知識を持たないが、IT戦略、運用、セキュリティ、およびコンプライアンスにおいて指導的な役割を果たしている小規模機関の幹部に対するリソースとして機能することを目的としている。 |
This handbook expands on the Federal CIO Handbook. We also have included responsibilities related to cybersecurity, data management, and privacy, highlighting and referencing handbooks for other IT Executives, including the Chief Information Security Officer (CISO) and Chief Data Officer (CDO). In addition, this document contains general information for executives who may be new to the Federal Government, including topics such as federal procurement and the budget cycle. Overall, this handbook is designed to be useful both to an executive with no Federal Government experience and to a seasoned federal employee. | このハンドブックは、「Federal CIO Handbook」を発展させたものである。また、サイバーセキュリティ、データ管理、プライバシーに関連する責任も盛り込み、最高情報セキュリティ責任者(CISO)や最高データ責任者(CDO)など、他のITエグゼクティブ向けのハンドブックにハイライトを当てたり、参照したりしている。さらに、本書は、連邦政府を初めて経験するエグゼクティブのために、連邦調達や予算サイクルなどのトピックを含む一般的な情報を含んでいる。全体として、このハンドブックは、連邦政府の経験がないエグゼクティブにも、経験豊富な連邦職員にも役立つように設計されている。 |
This handbook benefitted from substantial contributions and feedback from the federal community and small agency representatives and leaders. | このハンドブックは、連邦政府コミュニティや小規模機関の代表者、リーダーからの多大な貢献とフィードバックから生まれたものである。 |
Handbook Overview | ハンドブックの概要 |
Audience | 想定読者 |
The Federal Small Agency Chief Information Officers and IT Executives Handbook is intended for executives responsible for IT in small agencies. In this handbook’s context, “small agency” refers to any Federal Civilian Executive Branch (FCEB) agency not included in the CIO Council.[2],[3] Instead, these agencies are members of the Small Agency Chief Information Officer Council (SACC). These agencies are not included in the Chief Financial Officers (CFO) Act of 1990 and are often referred to as non-CFO Act agencies. At times, certain oversight, regulations, or guidance may only apply to CFO Act agencies. Therefore, small, non-CFO Act agencies share some of the policy implications of their non-CFO Act status. However, this categorization of “small agency” includes around 100 agencies with a wide range of total agency staff, budget, and IT staff, and thus a wide range of resources are available for agency IT Executives. The Office of Personnel Management’s (OPM) Open Government Data Federal Agencies List categorizes agencies into three groups based on number of employees: more than 1,000 employees; 100-999 employees; less than 100 employees. There are around 50 agencies with less than 100 employees.[4] | Federal Small Agency Chief Information Officers and IT Executives Handbookは、小規模機関のIT担当役員を対象としている。本ハンドブックの文脈では、「小規模機関」とは、CIO協議会に含まれない連邦民間行政機関(FCEB)を指す[2], [3] 。その代わり、これらの機関は小規模機関最高情報責任者会議(SACC)のメンバーとなっている。これらの機関は1990年の最高財務責任者(CFO)法には含まれておらず、しばしば非CFO法機関と呼ばれることがある。時には、特定の監督、規制、またはガイダンスがCFO法の機関にのみ適用されることがある。したがって、小規模な非CFO法機関は、非CFO法機関であることの政策的意味合いを共有している。しかし、この「小規模機関」という分類には、機関職員、予算、ITスタッフの総数が幅広い約100の機関が含まれるため、機関のIT担当者が利用できるリソースは多岐にわたる。人事管理局(OPM)のOpen Government Data Federal Agencies Listでは、職員数に応じて、1,000人以上、100~999人、100人未満の3グループに分類している。従業員数100人未満の機関は50ほどある[4]。 |
This handbook was developed by the Small Agency Chief Information Officer Council (SACC) specifically to meet the needs expressed by IT executives of small agencies with limited staff and budget resources (typically fewer than 500 employees), but it may be used by any agency regardless of size. These types of small and micro agencies often have specific challenges and unique organizational structures that do not always follow the traditional staffing model for IT administration. In these agencies, there may not be a dedicated CIO role, the individual fulfilling CIO responsibilities may not have broad technical knowledge or federal experience, other IT staff may have multiple roles, and there may be a limited number of Subject Matter Experts (SME). Small agency executives responsible for an IT organization are constantly making decisions about how to allocate staff time. They must find creative ways to ensure all responsibilities are covered and decide whether or not to undertake tasks and activities based on staffing constraints. In addition to staffing, IT budgets for operations and innovation are much smaller than the CFO Act agencies, which often makes the scale of the agencies’ procurements and IT implementations quite different. Certain practices and approaches for both procurement and service delivery do not easily translate to small agencies, and small agencies may have a different amount of FAR-compliant funds (appropriated funds). In addition, federal requirements and guidance regarding IT for agencies are often broad, complex, and designed with a focus on implementation by CFO Act agencies. Small agencies often do not have the staff resources to monitor the policy landscape, review and digest new policies and regulations, and implement policies that were not designed with their scale and resources in mind. | このハンドブックは、小規模機関最高情報責任者会議(SACC)によって、特にスタッフや予算が限られている小規模機関(通常、職員500人未満)のIT幹部が表明するニーズに応えるために作成されたが、規模に関係なくどの機関でも使用することが可能である。このような小規模・零細の機関には、特有の課題があり、IT管理のための従来の人員配置モデルに必ずしも従わない独自の組織構造があることが多い。これらの機関では、専任のCIOが存在せず、CIOの責任を果たす人物が幅広い技術的知識や連邦政府での経験を持たない場合もあり、他のITスタッフが複数の役割を持ち、主題専門家(SME)の数が限られている場合がある。IT組織の責任者である小規模機関の幹部は、スタッフの時間をどのように配分するかについて常に決断を迫られている。すべての責任を確実に果たすための創造的な方法を見つけ、スタッフの制約に基づいてタスクや活動を行うかどうかを決定しなければなりません。人員配置に加え、運用と革新のためのIT予算はCFO法の機関よりはるかに少ないため、機関の調達とIT導入の規模が大きく異なることがよくある。調達とサービス提供の両方に関する特定の慣行やアプローチは、小規模な機関には容易に適用されず、小規模な機関ではFAR準拠の資金(充当資金)の量も異なる場合がある。さらに、連邦政府機関のITに関する要件やガイダンスは、広範かつ複雑で、CFO法の機関による実装に重点を置いて設計されていることが多い。小規模な機関では、政策の動向を監視し、新しい政策や規制を検討・消化し、その規模やリソースを考慮して設計されていない政策を実施するためのスタッフリソースがないことが多い。 |
Due to the varied nature of executive staffing in small agencies, we primarily use the term IT Executive, instead of CIO, in this handbook to refer to the highest-ranking individual with responsibility for IT operations and strategy. As a result, the IT Executive may have more responsibilities than a typical CIO. For example, the IT Executive may also be responsible for cybersecurity or data management. | 小規模な機関では幹部の配置が多様であるため、本ハンドブックでは、IT運用と戦略に責任を持つ最高位の個人を指す言葉として、主にCIOではなくITエグゼクティブという言葉を使用している。その結果、ITエグゼクティブは一般的なCIOよりも多くの責任を負う可能性がある。例えば、ITエグゼクティブは、サイバーセキュリティやデータ管理にも責任を持つことがある。 |
This resource would be targeted for Small Agency CIOs, CISOs, Deputy CIOs, Deputy CISOs, CDOs, agency heads, and other senior leaders within the organization. While the handbook has been written with small agencies in mind, large agencies (i.e., CFO Act agencies) may still find relevant content since overlap exists between small and large agency needs, considerations, and practices. | この資料は、小規模機関のCIO、CISO、副CIO、副CISO、CDO、機関長、および組織内のその他の上級指導者を対象としている。本ハンドブックは小規模機関を念頭に置いて作成されているが、小規模機関と大規模機関のニーズ、考慮事項、および実践には重複があるため、大規模機関(CFO法の機関など)でも関連コンテンツが見つかる可能性がある。 |
Purpose | 目的 |
The handbook is intended to supplement existing resources, including the foundational, rolespecific guidance contained in the CIO Handbook, CISO Handbook, and CDO Playbook. | このハンドブックは、CIOハンドブック、CISOハンドブック、CDOプレイブックに含まれる基本的で役割に特化したガイダンスなど、既存のリソースを補完することを目的としている。 |
To address the small agency challenges noted above, the Federal Small Agency Chief Information Officers and IT Executives Handbook aims to: | 上記の小規模機関の課題に対処するため、「連邦小規模機関最高情報責任者および IT エグゼクティブハンドブック」の目的は以下の通りである: |
● Give small agency IT Executives foundational information about their areas of responsibility in managing their IT portfolio. | ・小規模機関の IT 担当役員に、IT ポートフォリオの管理における責任領域に関する基本的な情報を提供する。 |
● Highlight laws, policies, tools, and initiatives related to federal IT to improve compliance and implementation. | ・連邦政府ITに関連する法律、政策、ツール、イニシアチブを強調し、コンプライアンスと実装を改善する。 |
● Provide decision-making guidance and recommendations for challenges specific to small agencies. | ・小規模機関特有の課題に対して、意思決定の指針や推奨事項を提供する。 |
● Serve as a consolidated knowledge base and a quick reference to access information and resources from GSA and other organizations. | ・GSA や他の組織からの情報やリソースにアクセスするための統合知識ベースおよびクイックリファレンスとして機能する。 |
Content | 内容 |
The Federal Small Agency Chief Information Officers and IT Executives Handbook has a modular design with three main sections that can stand alone. They are: | 連邦小規模機関最高情報責任者および IT エグゼクティブハンドブックは、3 つの主要セクションを独立させたモジュール設計になっている。それらは以下の通りである: |
● Leadership and Management Considerations: Provides leadership and management considerations and practices for small agency CIOs and IT Executives with a focus on executive leadership, portfolio assessment, and planning. | ・リーダーシップと管理に関する考慮事項: リーダーシップと管理に関する考察:小規模機関の CIO と IT エグゼクティブのためのリーダーシップと管理に関する考察と実践を、エグゼクティブのリーダーシップ、ポートフォリオの評価、および計画に焦点をあてて提供する。 |
● Technical Components: Reviews IT components and associated IT capabilities needed for small agencies to meet business needs and statutory and regulatory requirements. | ・技術的な構成要素: 技術的要素:小規模機関がビジネスニーズや法令・規制上の要件を満たすために必要なITコンポーネントと関連するIT能力について検討する。 |
● Organizational Components: Reviews the organizational components, from procurement to customer service, that overlay the technical components to help small agencies establish, maintain, and control their IT environments. | ・組織的な構成要素 組織的要素:小規模な機関がIT環境を構築、維持、管理するために、技術的要素の上に重なる調達から顧客サービスまでの組織的要素をレビューする。 |
The content of any section can be read in any order or be used as a reference for relevant technical or organizational information. Those with less federal or IT experience may prefer to proceed through the handbook sequentially for an overview of major areas of responsibility and resources for support. | どのセクションの内容も、どの順番で読んでも、関連する技術的または組織的な情報の参照として使用することができます。連邦政府またはITの経験が浅い人は、ハンドブックを順次読み進めると、主要な責任分野とサポートのためのリソースの概要を知ることができます。 |
Within each section, information about a specific topic includes: | 各セクションの中で、特定のトピックに関する情報は以下の通りである: |
● Overview and key details about the topic’s technical and organizational areas of responsibility. | ・そのトピックの技術的および組織的な責任範囲に関する概要と主要な詳細。 |
● Management and leadership considerations. | ・マネジメントとリーダーシップに関する考慮事項 |
● Unique challenges and benefits of small agencies. | ・小規模機関特有の課題と利点。 |
● Resources, including tools, publications, training, and government and professional organizations. | ・ツール、出版物、トレーニング、政府機関や専門機関など、リソース。 |
○ There are countless (fee and non-fee) resources across the Federal Government that can be utilized by small agencies to maximize their efficiency and effectiveness. The information in this handbook may be used as a starting point for small agencies to research and find these resources. | 小規模機関が効率と効果を最大化するために利用できる(有料・非料金の)リソースは、連邦政府全体に無数に存在する。本ハンドブックに記載されている情報は、小規模機関がこれらのリソースを調査し、見つけるための出発点として使用することができる。 |
[1] U.S. Office of Personnel Management. Federal Agencies List. Open Government. OPM.gov. https://www.opm.gov/about-us/open-government/Data/Apps/Agencies/
[2] All federal agencies not designated by EO13011 to be members of the "large" CIO Council are eligible for membership in the Small Agency CIO Council. https://www.sac.gov/committees/cio/
[3] Exec. Order No. 13011. (July 16, 1996) Federal Information Technology. Office of the Chief Information Officer.
https://nodis3.gsfc.nasa.gov/displayEO.cfm?id=EO_13011
[4] U.S. Office of Personnel Management. Federal Agencies List. Open Government. OPM.gov. https://www.opm.gov/about-us/open-government/Data/Apps/Agencies/
CIOハンドブック...
- Executive Summary
- CIO Role at a Glance
- 1. CIO Responsibilities
- 2. IT Laws
- 3. Other Authorities
- 4. Key Stakeholders
- 5. Key Organizations
- 6. Policies & Initiatives
- 7. Reporting
- 8. Reporting Calendar
- 9. Additional Resources
・[PDF] CIO Handbook
Executive Summary | エグゼクティブサマリー |
As a business executive, the Chief Information Officer (CIO) challenges executive leadership to think strategically about digital disruptions that are forcing business models to change and technology’s role in mission delivery. As a technology leader, the CIO enables and rapidly scales the agency’s digital business ecosystem while concurrently ensuring digital security. The CIO drives transformation, manages innovation, develops talent, enables the use of data, and takes advantage of evolving technologies. | 最高情報責任者(CIO)は、ビジネスエグゼクティブとして、ビジネスモデルの変革を迫るデジタルディスラプションと、ミッションデリバリーにおけるテクノロジーの役割について戦略的に考えるよう、エグゼクティブリーダーに求めている。CIOは、テクノロジーリーダーとして、デジタルセキュリティの確保と同時に、省庁のデジタルビジネスエコシステムを実現し、迅速に拡張する。CIOは、変革を推進し、イノベーションを管理し、人材を育成し、データの活用を可能にし、進化するテクノロジーを活用する。 |
The Federal Chief Information Officers Handbook is provided for newly designated CIOs, Deputy CIOs, agency heads and other senior leaders during transition to both understand the role of the CIO and the CIO Council. | 連邦最高情報責任者ハンドブックは、新たに指名されたCIO、副CIO、省庁長、その他の移行中の上級指導者が、CIOとCIO評議会の役割をともに理解するために提供されるものである。 |
This handbook aims to give CIOs important information needed to be a technology leader at their respective agency. It is designed to be useful both to an executive with no Federal Government experience and to a seasoned Federal employee familiar with the nuances of the public sector. At its core, the handbook is a collection of resources that illuminate the many facets of the Federal IT landscape and the related issues and opportunities of Federal management. | このハンドブックは、CIOが各機関のテクノロジーリーダーになるために必要な重要な情報を提供することを目的としている。連邦政府での経験がないエグゼクティブにも、公共部門のニュアンスに精通したベテラン連邦職員にも役立つように設計されている。このハンドブックの核心は、連邦政府のIT環境とそれに関連する連邦管理の問題や機会の多くの面を照らし出すリソースのコレクションである。 |
Document Objectives: | 文書の目的 |
Educate and inform new and existing CIOs about their roles and responsibilities. | 新規および既存のCIOに、その役割と責任について教育し、情報を提供する。 |
Highlight laws, policies, tools, and initiatives that can assist CIOs and their staff as they develop or improve their organization’s IT portfolio. | CIOとそのスタッフが組織のITポートフォリオを開発または改善する際に役立つ法律、政策、ツール、イニシアチブを紹介する。 |
Streamline agency processes and improve reporting to oversight entities. | 省庁のプロセスを合理化し、監督機関への報告を改善する。 |
Enable improved decision-making by leading and facilitating communication and collaboration within agencies and government wide. | 政府機関内および政府全体におけるコミュニケーションとコラボレーションを主導・促進することで、より良い意思決定を可能にする。 |
The handbook: | ハンドブック |
Reviews the statutory responsibilities that define the CIO’s mandate in eight responsibility areas, the corresponding Laws and Executive Orders, and any applicable implementation guidance issued by the Office of Management and Budget (OMB) and other government-wide organizations; | 8つの責任分野におけるCIOの任務を定義する法的責任、対応する法律および行政命令、ならびに行政管理予算局(OMB)および他の政府全体組織が発行した該当する実施ガイダンスをレビューする; |
Describes, in detail, the applicable laws relevant to the CIO’s role, other authorities, key stakeholders that CIOs should meet in their first month, and key organizations and their role in Federal IT; | CIOの役割に関連する適用法、その他の権限、CIOが最初の1ヶ月で会うべき主要な関係者、連邦ITにおける主要な組織とその役割について詳しく説明している; |
Outlines government-wide IT policies and initiatives, summarizes the many kinds of reporting activities the CIO must conduct to keep their agency accountable to government-wide authorities, and provides a reporting calendar with the most up-to-date reporting activities available. | 政府全体のITポリシーとイニシアチブを概説し、政府全体の権限に対する説明責任を果たすためにCIOが実施しなければならないさまざまな種類の報告活動をまとめ、最新の報告活動を掲載した報告カレンダーを提供している。 |
The handbook concludes with a list of additional Federal IT resources and where to find them. As a whole, this handbook is meant to provide CIOs with a foundational understanding of their role. The tools, initiatives, policies, and links to more detailed information make the handbook an effective reference document regardless of the reader’s familiarity with Federal IT. | ハンドブックの最後には、その他の連邦ITリソースとその所在のリストが掲載されている。全体として、このハンドブックは、CIO がその役割について基礎的な理解を得ることを目的としている。ツール、イニシアチブ、ポリシー、およびより詳細な情報へのリンクにより、読者が連邦ITに精通しているかどうかにかかわらず、ハンドブックは効果的な参考資料となる。 |
Comments