米国 教育省 人工知能 教育と学習の未来 洞察と提言 (2023.05.23)
こんにちは、丸山満彦です。
少し前のブログでも紹介しましたが、米国の教育省が「人工知能 教育と学習の未来 洞察と提言」を発表していますね。。。
⚫︎U.S. Department of Education
・2023.05.23 U.S. Department of Education Shares Insights and Recommendations for Artificial Intelligence
⚫︎Office of Educational Technology
・2023.05.23 [PDF] Artificial Intelligence and the Future of Teaching and Learning - Insights and Recommendations
・[DOCX] 仮訳
Table of Contents | 目次 |
Introduction | はじめに |
Rising Interest in AI in Education | 教育現場でのAIへの関心の高まり |
Three Reasons to Address AI in Education Now | 今、教育現場のAIに取り組むべき3つの理由 |
Toward Policies for AI in Education | 教育現場におけるAI活用の政策に向けて |
Building Ethical, Equitable Policies Together | 倫理的で公平な政策を共に構築するために |
Guiding Questions | 方向性を考えるための質問 |
Foundation 1: Center People (Parents, Educators, and Students) | 基本1:中心関係者(保護者、教育者、学生) |
Foundation 2: Advance Equity | 基本2:公平性を高める |
Foundation 3: Ensure Safety, Ethics, and Effectiveness | 基本3:安全性・倫理性・有効性の確保 |
Foundation 4: Promote Transparency | 基本4:透明性の促進 |
Overview of Document | 文書の概要 |
What is AI? | AIとは何か? |
Perspective: Human-Like Reasoning | 視点:人間らしい推論 |
Perspective: An Algorithm that Pursues a Goal | 視点:目標を追求するアルゴリズム |
Perspective: Intelligence Augmentation | 視点:拡張知能 |
Definition of “Model” | "モデル "の定義 |
Insight: AI Systems Enable New Forms of Interaction | 洞察:AIシステムが実現する新しい相互作用の形 |
Key Recommendation: Human in the Loop AI | 重要な提言:ヒューマンインザループAI |
Learning | 学習 |
Insight: AI Enables Adaptivity in Learning | 洞察:AIが可能にする学習における適応性 |
Intelligent Tutoring Systems: An Example of AI Models | インテリジェント・チューター・システム:AIモデルの一例 |
Important Directions for Expanding AI-Based Adaptivity | AIによる適応力を拡大するための重要な方向性 |
A Duality: Learning With and About AI | 二律背反:AIで学ぶ、AIについて学ぶ |
A Challenge: Systems Thinking About AI in Education | 課題:教育現場におけるAIのシステム思考 |
Open Questions About AI for Learning | 学習用AIに関するオープンな質問 |
Key Recommendation: Seek AI Models Aligned to a Vision for Learning | 重要な提言:学習ビジョンに沿ったAIモデルを求める |
Teaching | 教育 |
Always Center Educators in Instructional Loops | 常にセンター教育者を指導ループに |
Insight: Using AI to Improve Teaching Jobs | 洞察:AIを活用した教職の改善 |
Preparing and Supporting Teachers in Planning and Reflecting | プランニングとリフレクションを行う教師の準備と支援 |
Designing, Selecting, and Evaluating AI Tools | AIツールの設計・選択・評価 |
Challenge: Balancing Human and Computer Decision-Making | 課題:人間とコンピュータの意思決定のバランス |
Challenge: Making Teaching Jobs Easier While Avoiding Surveillance | 課題:監視を避けながら、教える仕事を楽にする。 |
Challenge: Responding to Students’ Strengths While Protecting Their Privacy | 課題:学生のプライバシーを守りながら学生の強みに応える |
Questions Worth Asking About AI for Teaching | 教えるためのAIについて聞く価値のある質問 |
Key Recommendation: Inspectable, Explainable, Overridable AI | 重要な提言:検査可能、説明可能、書き換え可能なAI |
Formative Assessment | 成長評価 |
Building on Best Practices | ベストプラクティスの構築 |
Implications for Teaching and Learning | 教育と学習への示唆 |
Insight: AI Can Enhance Feedback Loops | 洞察:AIはフィードバックループを強化できる |
An Example: Automated Essay Scoring | 例:小論文の自動採点 |
Key Opportunities for AI in Formative Assessment | 成長評価におけるAIの主な可能性 |
Key Recommendation: Harness Assessment Expertise to Reduce Bias | 重要な提言:バイアスを減らすために評価の専門知識を活用する |
Related Questions | 関連する質問 |
Research and Development | 研究開発 |
Insight: Research Can Strengthen the Role of Context in AI | 洞察:AIにおけるコンテキストの役割を強化できる研究 |
Attention to the Long Tail of Learner Variability | 学習者のばらつきのロングテールへの配慮 |
Partnership in Design-Based Research | デザインベーストリサーチのパートナーシップ |
Re-thinking Teacher Professional Development | 教師のプロフェッショナル・ディベロップメントを再考する |
Connecting with Public Policy | 公共政策とつながる |
Key Recommendation: Focus R&D on Addressing Context | 重要な提言:コンテキストへの対応に研究開発を集中させる |
Ongoing Questions for Researchers | 研究者のための継続的な質問 |
Desired National R&D Objectives | 望ましい国家研究開発目標 |
Recommendations | 提言 |
Insight: Aligning AI to Policy Objectives | 洞察:AIを政策目標に合致させる |
Calling Education Leaders to Action | 教育指導者の行動を呼び起こす |
Recommendation #1: Emphasize Humans in the Loop | 提言1:ループの中の人間を強調する |
Recommendation #2: Align AI Models to a Shared Vision for Education | 提言2:AIモデルを教育ビジョンの共有に整合させる |
Recommendation #3: Design Using Modern Learning Principles | 提言3:現代の学習原理を用いたデザイン |
Recommendation #4: Prioritize Strengthening Trust | 提言4:信頼関係の強化を優先する |
Recommendation #5: Inform and Involve Educators | 提言5:教育関係者への情報提供と関与 |
Recommendation #6: Focus R&D on Addressing Context and Enhancing Trust and Safety | 提言6:コンテキストへの対応と信頼性・安全性の向上に研究開発を集中させる。 |
Recommendation #7: Develop Education-Specific Guidelines and Guardrails | 提言7:教育に特化したガイドラインとガードレールの策定 |
Next Steps | 次のステップ |
Common Acronyms and Abbreviations | 一般的な頭字語・略語について |
Acknowledgements | 謝辞 |
References | 参考文献 |
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