米国 プライバシーを保護した上でデータ共有と分析を推進する国家戦略 ・デジタル資産研究開発のための国家目標 (2023.03.29)
こんにちは、丸山満彦です。
第2回民主主義サミットをうけて、ホワイトハウスから、2023.03.29に「民主主義のための技術の進歩」が公表されたわけですが、その際に「プライバシーを保護した上でデータ共有と分析を推進する国家戦略」と「デジタル資産研究開発のための国家目標」もホワイトハウスの科学技術政策局 (OSTP) [wikipedia] から公表されていたのですが、紹介するのを忘れていました。。。
前者はいわゆるPETsに関するものですよね。。。後者はFintech関係という感じですかね。。。
2023.03.29に「民主主義のための技術の進歩」の該当箇所(最後の部分)と国家戦略、国家目標...
⚫︎ White House
・2023.03.29 FACT SHEET: Advancing Technology for Democracy
FACT SHEET: Advancing Technology for Democracy | ファクトシート:民主主義のための技術の進歩 |
... | ... |
Key deliverables announced or highlighted at the second Summit for Democracy include: | 第2回サミット・フォー・デモクラシーで発表され、注目を集めた主な成果物は以下の通りである: |
・National Strategy to Advance Privacy-Preserving Data Sharing and Analytics. OSTP released a National Strategy to Advance Privacy-Preserving Data Sharing and Analytics, a roadmap for harnessing privacy-enhancing technologies, coupled with strong governance, to enable data sharing and analytics in a way that benefits individuals and society, while mitigating privacy risks and harms and upholding democratic principles. | ・プライバシーを保護するデータ共有と分析を推進する国家戦略。OSTPは、プライバシーのリスクと害を軽減し、民主主義の原則を守りながら、個人と社会に利益をもたらす方法でデータ共有と分析を可能にするために、強力なガバナンスと相まってプライバシー強化技術を活用するためのロードマップである「プライバシー保護データ共有と分析を促進する国家戦略」を発表した。 |
・National Objectives for Digital Assets Research and Development. OSTP also released a set of National Objectives for Digital Assets Research and Development, whichoutline its priorities for the responsible research and development (R&D) of digital assets. These objectives will help developers of digital assets better reinforce democratic principles and protect consumers by default. | ・デジタル資産の研究開発のための国家目標。 OSTPはまた、デジタル資産の責任ある研究開発(R&D)に対する優先順位を示した「デジタル資産の研究開発のための国家目標」を発表した。これらの目標は、デジタル資産の開発者が民主主義の原則をより強化し、デフォルトで消費者を保護するのに役立つ。 |
・Launch of Trustworthy and Responsible AI Resource Center for Risk Management. NIST announced a new Resource Center, which is designed as a one-stop-shop website for foundational content, technical documents, and toolkits to enable responsible use of AI. Government, industry, and academic stakeholders can access resources such as a repository for AI standards, measurement methods and metrics, and data sets. The website is designed to facilitate the implementation and international alignment with the AI Risk Management Framework. The Framework articulates the key building blocks of trustworthy AI and offers guidance for addressing them. | ・リスクマネジメントのための「信頼できる責任あるAIリソースセンター」の立ち上げ。NISTは、AIの責任ある利用を可能にするための基礎的なコンテンツ、技術文書、ツールキットをワンストップで提供するウェブサイトとして設計された、新しいリソースセンターを発表した。政府、産業界、学術界の関係者は、AI規格のリポジトリ、測定方法と測定基準、データセットなどのリソースにアクセスできます。このウェブサイトは、AIリスクマネジメントフレームワークの導入と国際的な整合性を促進するために設計されている。フレームワークは、信頼できるAIの主要な構成要素を明示し、それらに対処するためのガイダンスを提供している。 |
・International Grand Challenges on Democracy-Affirming Technologies. Announced at the first Summit, the United States and the United Kingdom carried out their joint Privacy Enhancing Technology Prize Challenges. IE University, in partnership with the U.S. Department of State, hosted the Tech4Democracy Global Entrepreneurship Challenge. The winners, selected from around the world, were featured at the second Summit. | ・民主主義を肯定する技術に関する国際的なグランドチャレンジ。 第1回サミットで発表された米国と英国は、共同でプライバシー強化技術賞のチャレンジを実施した。 IE大学は、米国国務省と共同で、Tech4Democracy Global Entrepreneurship Challengeを開催した。 世界中から選ばれた受賞者たちは、第2回サミットで紹介された。 |
まずは、PETsのほうから...
・[PDF] National Strategy to Advance Privacy-Preserving Data Sharing and Analytics
・[DOCX] 仮抄訳
Executive Summary | エグゼクティブサマリー |
Data are vital resources for solving society’s biggest problems. Today, significant amounts of data are accumulated every day—fueled by widespread data generation methods, new data collection technologies, faster means of communication, and more accessible cloud storage. Advances in computing have significantly reduced the cost of data analytics and artificial intelligence, making it even easier to use this data to derive valuable insights and enable new possibilities. However, this potential is often limited by legal, policy, technical, socioeconomic, and ethical challenges involved in sharing and analyzing sensitive information. These opportunities can only be fully realized if strong safeguards that protect privacy1—a fundamental right in democratic societies—underpin data sharing and analytics. | データは、社会の大きな問題を解決するための重要な資源である。今日、データの生成方法の普及、新しいデータ収集技術、より高速な通信手段、よりアクセスしやすいクラウドストレージによって、毎日大量のデータが蓄積されている。コンピュータの進歩により、データ解析や人工知能のコストが大幅に削減され、これらのデータを使って価値ある洞察を導き出し、新しい可能性を実現することがさらに容易になっている。しかし、このような可能性は、機密情報の共有や分析に関わる法律、政策、技術、社会経済、倫理の課題によって制限されることが多い。民主主義社会における基本的権利であるプライバシー1 を保護する強力なセーフガードが、データ共有と分析を支えてこそ、こうした機会を十分に実現することができる。 |
Privacy-preserving data sharing and analytics (PPDSA) methods and technologies can unlock the beneficial power of data analysis while protecting privacy. PPDSA solutions include methodological, technical, and sociotechnical approaches that employ privacy-enhancing technologies to derive value from, and enable an analysis of, data to drive innovation while also providing privacy and security. However, adoption of PPDSA technologies has been slow because of challenges related to inadequate understanding of privacy risks and harms, limited access to technical expertise, trust, transparency among participants with regard to data collection and use,2 uncertainty about legal compliance, financial cost, and the usability and technical maturity of solutions.3 | プライバシーを保護するデータ共有と分析(PPDSA)の手法と技術は、プライバシーを保護しながら、データ分析の有益な力を引き出すことができる。PPDSAソリューションには、プライバシーを強化する技術を採用し、プライバシーとセキュリティを確保しながら、イノベーションを促進するためにデータから価値を引き出し、データ分析を可能にする方法論、技術、社会技術的アプローチが含まれる。しかし、PPDSA技術の採用は、プライバシーのリスクや損害に関する不十分な理解、技術的専門知識への限られたアクセス、信頼、データの収集と使用に関する参加者の透明性、2 法令遵守に関する不確実性、財政コスト、ソリューションのユーザビリティと技術成熟度に関する課題から、遅々として進まない。 3 |
PPDSA technologies have enormous potential, but their benefit is tied to how they are developed and used. Existing confidentiality and privacy laws and policies provide important protections to individuals and communities, and attention is needed to determine how to uphold these protections through the use of PPDSA technologies and maintain commitments to equity, transparency, and accountability. Consideration of how individuals may control the collection, linking, and use of their data should also factor into the design and use of PPDSA technologies. | PPDSA 技術は非常に大きな可能性を持っているが、その恩恵は開発・使用方法と結びついている。既存の機密保持やプライバシーに関する法律や政策により、個人やコミュニティは重要な保護を受けている。PPDSA技術の使用を通じて、これらの保護を維持し、公平性、透明性、説明責任へのコミットメントを維持する方法を決定することに注意が必要である。個人が自分のデータの収集、リンク、利用をどのようにコントロールできるかを考慮することも、PPDSAテクノロジーの設計と利用に反映させるべきである。 |
Recognizing the untapped potential of PPDSA technologies, the White House Office of Science and Technology Policy (OSTP) initiated a national effort to advance PPDSA technologies. | PPDSA技術の未開拓の可能性を認識し、ホワイトハウスの科学技術政策室(OSTP)は、PPDSA技術を推進するための国家的取り組みを開始した。 |
This National Strategy to Advance Privacy-Preserving Data Sharing and Analytics (Strategy) lays out a path to advance PPDSA technologies to maximize their benefits in an equitable manner, promote trust, and mitigate risks. This Strategy takes great care to incorporate socioeconomic and technological contexts that are vital to responsible use of PPDSA technologies, including their impact on equity, fairness, and bias—and how they might introduce privacy harms, especially to disadvantaged groups. | この「プライバシーを保護するデータ共有と分析を推進する国家戦略」(Strategy)は、PPDSA技術を推進し、公平な方法でその利益を最大化し、信頼を促進し、リスクを軽減する道を示すものである。本戦略は、PPDSA技術の責任ある利用に不可欠な社会経済的、技術的背景を取り入れることに細心の注意を払い、公平、公正、偏見への影響、特に不利な立場にあるグループへのプライバシー侵害をもたらす可能性を含む。 |
This Strategy first sets out a vision for a future data ecosystem that incorporates PPDSA approaches: | 本戦略では、まず、PPDSAのアプローチを取り入れた将来のデータエコシステムのビジョンを示している: |
Privacy-preserving data sharing and analytics technologies help advance the well-being and prosperity of individuals and society, and promote science and innovation in a manner that affirms democratic values. | プライバシーを保護するデータ共有と分析技術は、個人と社会の幸福と繁栄を促進し、民主主義の価値を肯定する方法で科学とイノベーションを促進するのに役立つ。 |
This Strategy then lays out the following foundational guiding principles to achieve this vision: | そして、本戦略では、このビジョンを実現するための基本的な指針を以下のように定めている: |
• PPDSA technologies will be created and used in ways that protect privacy, civil rights, and civil liberties. | l PPDSAの技術は、プライバシー、市民権、市民的自由を保護する方法で作成、使用される。 |
• PPDSA technologies will be created and used in a manner that stimulates responsible scientific research and innovation, and enables individuals and society to benefit equitably from the value derived from data sharing and analytics. | l PPDSAの技術は、責任ある科学研究とイノベーションを刺激し、個人と社会がデータ共有と分析から得られる価値から公平に利益を得ることを可能にする方法で作成・使用される。 |
• PPDSA technologies will be trustworthy, and will be created and used in a manner that upholds accountability. | l PPDSAのテクノロジーは信頼に足るものであり、アカウンタビリティを維持する方法で作成・使用される。 |
• PPDSA technologies will be created and used to minimize the risk of harm to individuals and society arising from data sharing and analytics, with explicit consideration of impacts on underserved, marginalized, and vulnerable communities. | l PPDSAの技術は、データの共有や分析から生じる個人と社会への危害のリスクを最小化するために、十分なサービスを受けていない、疎外された、脆弱なコミュニティへの影響を明確に考慮しながら、作成・使用されることになる。 |
Based on the guiding principles, this Strategy identifies the following strategic priorities for the public and private sectors to progress toward the vision of a future data ecosystem that effectively incorporates PPDSA technologies: | 本戦略では、指導原則に基づき、PPDSA技術を効果的に取り入れた将来のデータエコシステムというビジョンに向けて、官民が取り組むべき戦略的優先課題を以下のように定めている: |
• Advance governance and responsible adoption through the establishment of a multi-partner steering group to help develop and maintain a healthy PPDSA ecosystem, greater clarity on the use of PPDSA technologies within the statutory and regulatory environments, and proactive risk mitigation measures. | l 健全なPPDSAエコシステムの開発と維持、法令や規制環境におけるPPDSA技術の使用に関する明確化、積極的なリスク軽減策を支援するためのマルチパートナー運営グループの設立を通じて、ガバナンスと責任ある採用を推進する。 |
• Elevate and promote foundational and use-inspired research through investments in multidisciplinary research that will advance practical deployment of PPDSA approach and exploratory research to develop the next generation of PPDSA technologies. | l PPDSAアプローチの実用化を進める学際的な研究や、次世代のPPDSA技術を開発するための探索的な研究への投資を通じて、基礎的な研究や用途を想定した研究を促進する。 |
• Accelerate translation to practice through pilot implementations, development of consensus technical standards, and creation of user-focused tools, decision aids, and testbeds. | l パイロット実施、コンセンサス技術標準の開発、ユーザー重視のツール、意思決定支援ツール、テストベッドの作成を通じて、実践への移行を加速させる。 |
• Build expertise and promote training and education through concerted efforts to expand PPDSA expertise across the public and private sector and foster privacy education opportunities from K-12 through higher education, with particular attention to capacity building in underserved communities. | l PPDSAの専門知識を官民問わず拡大し、幼稚園から高等教育までのプライバシー教育の機会を促進するための協調的な取り組みを通じて、専門知識を構築し、トレーニングと教育を促進する。特に、十分なサービスを受けていないコミュニティにおける能力開発に注目する。 |
• Foster international collaboration on PPDSA through promotion of partnerships and an international policy environment that furthers the development and adoption of PPDSA technologies and supports common values while protecting national and economic security. | l PPDSA技術の開発と採用を促進し、国家と経済の安全を守りながら共通の価値をサポートするパートナーシップと国際的な政策環境の促進を通じて、PPDSAに関する国際協力を促進する。 |
PPDSA technologies have the potential to catalyze American innovation and creativity by facilitating data sharing and analytics while protecting sensitive information and individuals’ privacy. Leveraging data at scale holds the power to drive transformative innovation to address climate change, financial crime, public health, human trafficking, social equity, and other challenges, yet it also holds the potential to violate privacy and undercut the fundamental rights of individuals and communities. PPDSA technologies, coupled with strong governance, can play a critical role in protecting democratic values and mitigating privacy risks and harms while enabling data sharing and analytics that will contribute to improvements in the quality of life of the American people. This Strategy serves as a roadmap for both the public and private sectors to responsibly harness the potential of PPDSA technologies and move together toward the vision that anchors this Strategy. | PPDSAの技術は、機密情報や個人のプライバシーを保護しながら、データの共有や分析を促進することで、米国のイノベーションと創造性を触媒する可能性を秘めている。大規模なデータの活用は、気候変動、金融犯罪、公衆衛生、人身売買、社会的公正などの課題に対処するための変革的イノベーションを推進する力を持ちますが、同時にプライバシーを侵害し、個人とコミュニティの基本的権利を損なう可能性も持っている。PPDSA 技術は、強力なガバナンスと相まって、民主主義の価値を保護し、プライバシーのリスクと害を軽減すると同時に、米国民の生活の質の向上に貢献するデータ共有と分析を可能にする重要な役割を果たすことができる。本戦略は、官民両セクターが責任を持ってPPDSAテクノロジーの可能性を活用し、本戦略の中核をなすビジョンに向けて共に歩むためのロードマップとなる。 |
OSTP, in partnership with the National Economic Council, will focus and coordinate Federal activities to advance the priorities put forward in this Strategy. | OSTPは、国家経済会議と連携して、この戦略で提示された優先事項を推進するための連邦政府の活動に焦点を当て、調整することになる。 |
次に、デジタル資産研究開発のための国家目標
・[PDF] NATIONAL OBJECTIVES FOR DIGITAL ASSETS RESEARCH AND DEVELOPMENT
Introduction | はじめに |
The United States is committed to maintaining U.S. leadership in the responsible research and development (R&D) of digital assets that reinforces democratic values. This document lays out national objectives for R&D related to digital assets, as defined in President Biden’s Executive Order (E.O.) on Ensuring the Responsible Development of Digital Assets.[1] This includes R&D on techniques and technology that supports digital assets, such as blockchain and other distributed ledger technology (DLT), applied R&D for digital assets both inside and outside of the financial ecosystem, and translational R&D to pilot, prototype, and deploy digital assets technologies.[2] | 米国は、民主主義の価値を強化するデジタル資産の責任ある研究開発(R&D)において、米国のリーダーシップを維持することを約束する。この文書は、バイデン大統領の「デジタル資産の責任ある開発の確保に関する大統領令(E.O.)」[1]で定義された、デジタル資産に関する研究開発の国家目標を示している。 これには、ブロックチェーンやその他の分散台帳技術(DLT)などデジタル資産を支える技術やテクノロジーに関する研究開発、金融エコシステムの内外でデジタル資産に関する応用研究開発、デジタル資産技術のパイロット、試作、展開のための翻訳研究開発[2]を含む。 |
These national objectives are the first step in crafting a National Digital Assets R&D Agenda, as called for in the report titled “Technical Evaluation for a U.S. Central Bank Digital Currency (CBDC) System,” which was published by the White House Office of Science and Technology Policy (OSTP) in response to the President’s E.O.[3] These national objectives will be expanded upon in the forthcoming final R&D agenda to advance foundational, applied, and translational R&D related to digital assets. | これらの国家目標は、大統領に応じて米国科学技術政策局(OSTP)が発表した「米国中央銀行デジタル通貨(CBDC)システムのための技術評価」と題する報告書で求められている、国家デジタル資産研究開発アジェンダを作成する最初のステップとなる[3]。これらの国家目標は、デジタル資産に関する基礎、応用、翻訳研究開発を推進すべく、近々発表する最終研究開発アジェンダでさらに発展させることになる。 |
The National Digital Assets R&D Agenda is being developed by a Fast-Track Action Committee (FTAC) under the National Science and Technology Council’s Networking and Information Technology Research and Development Subcommittee. Launched in October 2022, the FTAC developed these national objectives with input from experts in the field from across government, academia, industry, civil society, and the public. Engagement activities included the following: | 国家デジタル資産研究開発アジェンダは、国家科学技術会議のネットワーク・情報技術研究開発小委員会の下にあるファストトラック行動委員会(FTAC)によって作成されている。2022年10月に発足したFTACは、政府、学界、産業界、市民社会、一般市民の各分野の専門家からの意見を取り入れ、これらの国家目標を策定しました。エンゲージメント活動には、以下のようなものがあった: |
• A request for information[4] that was issued on January 26, 2023, and garnered over 100 responses from the public. | ・2023年1月26日に発行された情報提供要請[4]は、一般市民から100以上の回答を得た。 |
• Discussions with Federal agencies on their priorities for Digital Assets R&D. | ・デジタルアセットの研究開発における優先順位について,連邦機関または省庁と議論した。 |
• Informational presentations from a range of researchers, developers, and practitioners from government, academia, industry, and civil society. | ・政府,学術界,産業界,市民社会からの様々な研究者,開発者,実務者による情報提供のプレゼンテーション。 |
National Objectives | 国家目標 |
The Federal Government will support collaborative disciplinary and interdisciplinary R&D of digital asset technologies in line with these strategic objectives: | 連邦政府は、これらの戦略目標に沿って、デジタル資産技術の学問的・学際的な共同研究開発を支援する: |
Accelerate R&D on fundamental techniques and technologies for digital assets | デジタル資産に関する基礎的な技術・技能の研究開発を加速させる。 |
Federal R&D in digital assets should prioritize improving foundational methods, techniques, and technologies that support digital assets, such as DLT, identity, and cryptographic primitives, to improve the utility of digital assets across a range of domains that have different needs and constraints. R&D should ensure that key technical objectives (e.g., security, privacy, resilience, sustainability) can be manifested in real-world applications, as appropriate. R&D should make DLT and related technologies more resilient and sustainable, and advance assessments and mitigation of environmental impacts including understanding how DLT and related technologies may influence the trajectory of clean energy system development. Additionally, applied R&D should be prioritized for a range of potential real-world applications. R&D should help support the development of U.S. and international standards that support these technological advancements. | デジタル資産に関する連邦政府の研究開発は、異なるニーズと制約を持つ様々な領域におけるデジタル資産の有用性を向上させるために、DLT、ID、暗号プリミティブなどのデジタル資産を支える基礎的な手法、技術、テクノロジーの改善を優先させるべきである。研究開発は、主要な技術目標(例:セキュリティ、プライバシー、レジリエンス、持続可能性)が、適宜、実世界のアプリケーションで明示されることを保証すべきである。研究開発は、DLTと関連技術をよりレジリエントで持続可能なものにし、DLTと関連技術がクリーンエネルギーシステム開発の軌道にどのように影響するかを理解することを含め、環境への影響の評価と軽減を進めるべきである。さらに、応用研究開発は、潜在的な実世界での応用範囲のために優先されるべきである。研究開発は、これらの技術的進歩をサポートする米国および国際的な標準の開発をサポートするのに役立つはずである。 |
Advance R&D that emphasizes security, privacy, and resilience of digital assets | デジタル資産のセキュリティ、プライバシー、レジリエンスに重点を置いた研究開発を推進する。 |
Federal R&D in digital assets should prioritize advancing security, privacy, and resilience, as well as transparency, interoperability, and trustworthiness. For example, digital assets R&D should help strengthen the ability to ensure the cybersecurity and privacy of financial and other sensitive data that are collected, used, transferred, and maintained within the digital asset ecosystem, while also advancing important objectives such as anti-money laundering, combating the financing of terrorism, financial stability, the protection of human rights, and promoting consumer and investor protection and market integrity. R&D should also support advances that can improve the cost, efficiency, privacy, speed, and safety of payments and other financial products and services. R&D should emphasize tools and techniques for verifiably secure and trustworthy transactions, to improve services while protecting consumers and investors from fraud, victimization, privacy violations, and other misconduct. R&D should prioritize discovering new tools and governance approaches that increase transparency and accountability in digital assets, such as making digital assets safer and more understandable for consumers, investors, businesses, and the public. R&D should place special emphasis on improving privacy protections and guarantees. | デジタル資産における連邦政府の研究開発は、セキュリティ、プライバシー、レジリエンス、および透明性、相互運用性、信頼性の向上を優先させるべきである。 例えば、デジタル資産の研究開発は、デジタル資産のエコシステム内で収集、使用、転送、維持される金融データやその他の機密データのサイバーセキュリティとプライバシーを確保する能力の強化を支援し、同時にマネーロンダリング防止、テロ資金対策、金融安定、人権保護、消費者と投資家の保護と市場の完全性の促進といった重要な目的を推進する必要がある。研究開発では、決済やその他の金融商品・サービスのコスト、効率、プライバシー、スピード、安全性を向上させることができる進歩も支援する必要がある。研究開発では、消費者と投資家を詐欺、被害、プライバシー侵害、その他の不正行為から保護しながらサービスを向上させるために、検証可能な安全で信頼できる取引のためのツールや技術を重視すべきである。研究開発では、消費者、投資家、企業、一般市民にとってデジタル資産をより安全で分かりやすいものにするなど、デジタル資産の透明性と説明責任を高める新しいツールやガバナンスアプローチを発見することを優先させるべきである。研究開発は、プライバシー保護と保証の改善に特に重点を置くべきである。 |
Cultivate R&D to support a potential U.S. Central Bank Digital Currency | 米国中央銀行のデジタル通貨の可能性をサポートするための研究開発を育成する。 |
Federal R&D in digital assets should prioritize fundamental and translational R&D that would be useful in the assessment, design, implementation, and deployment of a potential U.S. CBDC,[5] including techniques and technologies that advances the Administration’s Policy Objectives for a U.S. CBDC System.[6] R&D should explore innovative and secure architectural approaches and models of issuance, integration of secure hardware, support for interoperability, the programmability of transactions, and incorporation of diverse transactional modalities including offline transactions and governance structures. R&D should emphasize embedding privacy-enhancing and interpretability features, and support models and methodologies that could enable a potential U.S. CBDC system to be scalable, useable, resilient, adaptable, equitable, and environmentally sustainable. | デジタル資産に関する連邦政府の研究開発は、米国CBDCシステムの評価、設計、実装、展開に有用な基礎的・応用的研究開発を優先すべきであり、米国CBDCシステムに関する政権の政策目標を前進させる技術やテクノロジーを含む[5]。研究開発は、革新的で安全なアーキテクチャーのアプローチと発行モデル、安全なハードウェアの統合、相互運用性のサポート、取引のプログラマビリティ、オフライン取引とガバナンス構造を含む多様な取引形態の取り込みについて探求するべきである。研究開発は、プライバシーを強化し、解釈可能な機能を組み込むことを重視し、米国の潜在的なCBDCシステムが拡張可能で、使用可能で、弾力性があり、適応可能で、公平で、環境的に持続可能であることを可能にし得るモデルや方法論を支援する必要がある。 |
Support R&D to advance equity and fairness in the development and use of digital assets | デジタル資産の開発と利用における公平性と公正性を向上させるための研究開発を支援する。 |
Federal R&D in digital assets should prioritize work, especially sociotechnical R&D, that could advance equity, including by expanding access to and usability of safe and beneficial uses of digital assets. R&D to expand access should include protections to not place greater risk (e.g., via predatory inclusion) on underserved and historically marginalized communities, including people of color; rural communities; individuals without the resources to maintain expensive devices or reliable Internet access; and individuals with cognitive, motor, or sensory impairments or disabilities. Through the development of educational materials, usability studies, and support for different communities, or through other design features of digital assets, R&D should ensure that systems do not create new inequities – including technological barriers to use. R&D should be prioritized to understand and mitigate the negative or unintended economic, social, and environmental impacts of creating and maintaining digital assets, even for communities that may not explicitly be users of the technology but are nevertheless impacted. | デジタル資産に関する連邦政府の研究開発は、デジタル資産の安全で有益な利用方法へのアクセスや使い勝手を拡大することを含め、公平性を高めることができる作業、特に社会技術的な研究開発を優先すべきである。アクセスを拡大するための研究開発には、有色人種、農村地域、高価なデバイスや信頼できるインターネットアクセスを維持する資源を持たない個人、認知、運動、感覚の障害や障害を持つ個人など、十分なサービスを受けておらず歴史的に疎外されてきたコミュニティに大きなリスク(例えば、捕食的包摂を通じて)を与えないための保護が含まれていなければなりません。教育資料の開発、ユーザビリティの調査、様々なコミュニティへの支援、あるいはデジタル資産のその他の設計上の特徴を通じて、研究開発は、システムが利用に対する技術的障壁を含む新たな不公平を生み出さないことを保証すべきである。デジタル資産の作成と維持がもたらす経済的、社会的、環境的な負の影響、あるいは意図しない影響を理解し、緩和するために、研究開発を優先すべきです。 |
[1] [web] | [1] [web] |
[2] The Federal Reserve is already doing significant experimentation on CBDC systems and is leading a broad program rooted in the fundamental nature of a CBDC as a liability of the central bank. | [2] 連邦準備制度はすでにCBDCシステムに関する重要な実験を行っており、中央銀行の負債としてのCBDCの基本的な性質に根ざした幅広いプログラムを主導している。 |
[3] Technical Evaluation for a U.S. Central Bank Digital Currency System. (Sep. 2022). Office of Science and Technology Policy. [PDF] | [3] 米国の中央銀行デジタル通貨システムのための技術評価。(Sep. 2022). 米国科学技術政策局. [PDF] |
[4] Request for Information: Digital Assets Research and Development. Office of Science and Technology Policy. Federal Register Notice. [web] | [4] 情報提供のお願い: デジタルアセット研究開発. 米国科学技術政策局(Office of Science and Technology Policy)。連邦官報告示。 [web] |
[5] The National Objectives for Digital Assets R&D do not make any assessments or recommendations about whether a U.S. CBDC should be pursued, nor do they intend to suggest any design choices for a potential U.S. CBDC system. | [5] デジタル資産研究開発のための国家目標は、米国の CBDC を追求すべきかどうかについての評価や勧告を行うものではなく、また、米国の潜在的な CBDC システムの設計上の選択肢を示唆するものでもない。 |
[6] [PDF] | [6][PDF] |
⚫︎ まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記
・2023.04.04 米国 ファクトシート:「民主主義のための技術の進歩」と「バイデン-ハリス政権の国内外における民主主義の再生への揺るぎないコミットメント」 (2023.03.29)
こちらも...
・2023.04.05 米国 政府による監視技術の使用に関する指導原則 権威主義的な政権に対抗するための民主主義を肯定する検閲防止技術を推進するための米国政府官民の呼びかけ (2023.03.30)
・2023.04.04 米国 商用スパイウェアの拡散と悪用に対抗するための取り組みに関する共同声明 (2023.03.30)
・2023.03.29 米国 国家安全保障に危険を及ぼす商用スパイウェアの米国政府による使用禁止に関する大統領令
« 金融庁 「財務報告に係る内部統制の評価及び監査の基準並びに財務報告に係る内部統制の評価及び監査に関する実施基準の改訂について(意見書)」の公表について | Main | 米国 GAO 意見募集 監査基準書 (イエローブック)2023年版 ドラフト (2023.01.30) »
Comments