米国 MITRE インテリジェンスのこれから:監視技術は現代生活の中に浸透している – インテリジェンス・コミュニティは対応しなければならない
こんにちは、丸山満彦です。
アドテックに代表される、顧客にカスタマイズした提案ができるように、顧客に関する情報を収集し、分析できるようにする技術(例えば、Facebookなど)が世の中に普及していますが、敵対的な国の情報機関は、このような情報を使った諜報活動を容易にすることができますよね。。。という、MITREによる話です。。。
● MITRE - News & Insights
Surveillance Technologies Are Imbedded into the Fabric of Modern Life–The Intelligence Community Must Respond | 監視技術は現代生活の中に浸透している – インテリジェンス・コミュニティは対応しなければならない |
Today’s advertising technology, generating vast amounts of data that includes our identity, locations, and connections, has immense intelligence potential but also poses a threat from adversaries. The Intelligence Community can help develop countermeasures. | 今日の広告テクノロジーは、私たちのアイデンティティ、位置、接続を含む膨大な量のデータを生成し、膨大なインテリジェンスの可能性を秘めているが、同時に敵対者からの脅威も引き起こす。インテリジェンス・コミュニティは、その対策に貢献することができる。 |
As we interact with our phones, websites, and the digital ecosystem, ubiquitous surveillance generates vast amounts of commercial data that creates enduring records of our identity, locations, and connections. This commercial surveillance data is collected, repackaged, and sold in a vast and largely unregulated commercial market and is readily available for purchase by companies around the world and by our adversaries. Despite its omnipresent nature, many national policymakers still do not fully appreciate the overarching national security considerations of commercial surveillance technology that continuously collects personal information, ostensibly to better tune advertising. | 私たちが携帯電話やウェブサイト、デジタル・エコシステムを利用する際、ユビキタス監視によって膨大な量の商業データが生成され、私たちのアイデンティティ、場所、接続に関する永続的な記録が作成されます。この商業的監視データは、膨大でほとんど規制されていない商業市場で収集、再パッケージ化、販売されており、世界中の企業や敵対者が容易に購入できるようになっています。その遍在性にもかかわらず、多くの国家政策立案者は、表向きは広告をよりよく調整するために個人情報を継続的に収集する商業的監視技術の包括的な国家安全保障への配慮をまだ十分に理解していない。 |
The intelligence potential of this Advertising Technology or “AdTech” data is immense, and America's adversaries are leveraging commercial AdTech data to enhance their asymmetric capabilities. The IC is uniquely positioned to both have exquisite insights into adversarial capabilities and threats, as well as a detailed understanding of how the advanced analysis of how these data sets can yield actionable insights. The IC should take action to understand and enumerate where in the ecosystem is there more risk and where effective countermeasures could strengthen defense and enhance security. | このアドテクノロジー(AdTech)データによる諜報活動の可能性は計り知れず、アメリカの敵は商業アドテクデータを活用して非対称能力を高めている。ICは、敵対的な能力と脅威に関する精緻な洞察と、これらのデータセットの高度な分析が実用的な洞察をもたらす方法に関する詳細な理解の両方を持つユニークな立場にある。 ICは、エコシステムのどこにリスクがあり、どこに効果的な対策があれば防衛を強化し、セキュリティを向上できるかを理解し、列挙するための行動を取るべきである。 |
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