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2022.09.27

米国 GAO 遠隔医療:監視を強化し、プロバイダーがプライバシーとセキュリティのリスクについて患者を教育するために必要な行動

こんにちは、丸山満彦です。

米国のGAOが遠隔医療に関して、「監視を強化し、プロバイダーがプライバシーとセキュリティのリスクについて患者を教育するために必要な行動」についての報告書を公表していますね。。。

● U.S. Government Accountability Office; GAO

・2022.09.26 Medicare Telehealth:Actions Needed to Strengthen Oversight and Help Providers Educate Patients on Privacy and Security Risks

 

Medicare Telehealth: Actions Needed to Strengthen Oversight and Help Providers Educate Patients on Privacy and Security Risks 遠隔医療:監視を強化し、プロバイダーがプライバシーとセキュリティのリスクについて患者を教育するために必要な行動
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Fast Facts  概要
To help patients access care during the pandemic, Medicare temporarily waived restrictions on telehealth—health care services delivered via phone or video. The use of telehealth services rose tenfold: 53 million telehealth visits in Apr.-Dec. 2020 vs. 5 million during the same period in 2019. パンデミック時に患者がケアにアクセスできるよう、メディケアは電話やビデオで提供される遠隔医療サービスに関する制限を一時的に免除した。遠隔医療サービスの利用は10倍に増え、2020年4月~12月の遠隔医療訪問は5,300万件で、2019年の同時期には500万件であった。
But Medicare hasn't comprehensively assessed the quality of care patients received, and lacks data on telehealth services delivered in patients' homes or via phone. Patients may also be unaware that their private health information could be overheard or inappropriately disclosed during their video appointment. しかし、メディケアは患者が受けたケアの質を包括的に評価しておらず、患者の自宅や電話で提供された遠隔医療サービスに関するデータが不足している。また、患者はビデオ予約中に自分の個人的な健康情報が盗み聞きされたり、不適切に開示される可能性があることを知らない可能性がある。
Our recommendations address these issues. 我々の提言は、これらの問題に対処するものである。
Highlights  ハイライト
What GAO Found GAOの発見事項
In response to the COVID-19 pandemic, the Department of Health and Human Services (HHS) temporarily waived certain Medicare restrictions on telehealth—the delivery of some services via audio-only or video technology. Use of telehealth services increased from about 5 million services pre-waiver (April to December 2019) to more than 53 million services post-waiver (April to December 2020). Total utilization of all Medicare services declined by about 14 percent post-waiver due to a 25 percent drop in in-person service use. GAO also found that, post-waiver, telehealth services increased across all provider specialties, and 5 percent of providers delivered over 40 percent of services. Urban providers delivered a greater percentage of their services via telehealth compared to rural providers; office visits and psychotherapy were the most common services. COVID-19の大流行を受けて、保健社会福祉省(HHS)は一時的に遠隔医療(音声のみあるいはビデオ技術による一部のサービスの提供)に関するメディケアの制限を免除した。遠隔医療サービスの利用は、免除前(2019年4月~12月)の約500万サービスから、免除後(2020年4月~12月)の5,300万サービス以上に増加した。対面サービスの利用が25%減少したため、メディケアの全サービスの利用総額は放棄後に約14%減少した。GAOはまた、権利放棄後、遠隔医療サービスはすべての医療機関の専門分野で増加し、5%の医療機関が40%以上のサービスを提供していることを明らかにした。都市部のプロバイダーは、地方のプロバイダーと比較して、遠隔医療経由でサービスを提供する割合が高く、診察と心理療法が最も一般的なサービスであった。
Telehealth and In-Person Utilization, by Month, April 2019–December 2020 遠隔医療と対面診療の利用状況(月別)、2019年4月~2020年12月
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The Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) within HHS took actions to monitor some program integrity risks related to the telehealth waivers. However, CMS lacks complete data on the use of audio-only technology and telehealth visits furnished in beneficiaries' homes. This is because there is no billing mechanism for providers to identify all instances of audio-only visits. Moreover, providers are not required to use available codes to identify visits furnished in beneficiaries' homes. Complete data are important, as the quality of these services may not be equivalent to that of in-person services. Also, CMS has not comprehensively assessed the quality of telehealth services delivered under the waivers and has no plans to do so, which is inconsistent with CMS' quality strategy. Without an assessment of the quality of telehealth services, CMS may not be able to fully ensure that services lead to improved health outcomes. HHS内のメディケア&メディケイドサービスセンター(CMS)は、遠隔医療免除に関連するいくつかのプログラムインテグリティ・リスクを監視するための行動をとった。しかし、CMSは、受益者の自宅で提供される音声のみの技術および遠隔医療訪問の使用に関する完全なデータを欠いている。これは、プロバイダが音声のみの訪問のすべての事例を識別するための請求メカニズムがないためである。さらに、プロバイダーは、受益者の自宅で提供された訪問を識別するために利用可能なコードを使用することを要求されない。これらのサービスの質は、対面式サービスと同等でない可能性があるため、完全なデータが重要である。また、CMSは免除措置の下で提供される遠隔医療サービスの質を包括的に評価しておらず、その計画もないが、これはCMSの品質戦略と矛盾している。遠隔医療サービスの質の評価が行われなければ、CMSはサービスが健康アウトカムの改善につながることを十分に保証できないかもしれない。
In March 2020, HHS's Office for Civil Rights (OCR) announced that it would not impose penalties against providers for noncompliance with privacy and security requirements in connection with the good faith provision of telehealth during the COVID-19 public health emergency. OCR encouraged covered providers to notify patients of potential privacy and security risks. However, it did not advise providers of specific language to use or give direction to help them explain these risks to their patients. Providing such information to providers could help ensure that patients understand potential effects on their protected health information in light of the privacy and security risks associated with telehealth technology. 2020年3月、HHSの公民権局(OCR)は、COVID-19公衆衛生緊急時の誠意ある遠隔医療提供に関連して、プライバシーおよびセキュリティ要件の不遵守に対してプロバイダーに対する罰則を課さないことを発表した。OCRは、対象となるプロバイダーに対し、潜在的なプライバシーとセキュリティのリスクについて患者に通知するよう奨励した。しかし、プロバイダーがこれらのリスクを患者に説明するのを助けるために、使用すべき特定の言語をアドバイスしたり、指示を与えることはなかった。プロバイダーにそのような情報を提供することは、患者が遠隔医療技術に関連するプライバシーとセキュリティのリスクに照らして、保護された健康情報への潜在的な影響を理解することを確実にするのに役立つ可能性がある。
Why GAO Did This Study GAOがこの調査を行った理由
By law, Medicare pays for telehealth services under limited circumstances—such as only in certain (mostly rural) geographic locations. The waivers and other flexibilities that HHS issued in March 2020 (including under its own regulatory authority) have allowed services to be safely delivered and received during the pandemic. There is stakeholder interest in making these changes permanent. GAO and others have noted that extending them may increase spending and pose new risks of fraud, waste, and abuse. 法律では、メディケアは特定の(主に地方の)地理的な場所だけといった限られた状況下で遠隔医療サービスに支払っている。HHSが2020年3月に発行した免除措置やその他の柔軟性(独自の規制権限に基づくものも含む)により、パンデミックの間もサービスを安全に提供・受信することができた。これらの変更を恒久化することに利害関係者の関心が集まっている。GAOなどは、これらの延長は支出を増やし、不正・無駄・濫用の新たなリスクをもたらす可能性があると指摘している。
GAO was asked to review telehealth services under the waivers. This report describes, among other issues, (1) the utilization of telehealth services, (2) CMS efforts to identify and monitor risks posed by Medicare telehealth waivers, and (3) a change OCR made to its enforcement of regulations governing patients' protected health information during the COVID-19 public health emergency. GAOは、免除措置の下での遠隔医療サービスを検討するよう依頼された。本報告書は、特に、(1)遠隔医療サービスの利用、(2)メディケア遠隔医療免除がもたらすリスクを特定し監視するCMSの取り組み、(3)COVID-19公衆衛生緊急時に患者の保護医療情報を管理する規制の施行にOCRが行った変更について記述している。
GAO analyzed Medicare claims data from 2019 through 2020 (the most recently available data at the time); reviewed federal statutes, CMS documents (including its assessment of risks posed by telehealth waivers), and OCR guidance; and interviewed agency officials. GAOは、2019年から2020年までのメディケア請求データ(当時入手可能な最新のデータ)を分析し、連邦法、CMS文書(遠隔医療放棄がもたらすリスクの評価を含む)、およびOCRガイダンスを検討し、政府機関職員にインタビューした。
Recommendations 勧告
GAO is making three recommendations for CMS to strengthen its telehealth oversight, and one for OCR to provide additional direction to providers to explain privacy and security risks to patients. HHS neither agreed nor disagreed with the three CMS recommendations and concurred with the OCR recommendation. GAOは、CMSに対して遠隔医療の監視を強化するよう3つの勧告を、OCRに対して患者にプライバシーとセキュリティのリスクを説明するようプロバイダーに追加の指示を提供するよう1つの勧告を行っている。HHSはCMSの3つの勧告に同意も反対もせず、OCRの勧告に同意した。
Recommendations for Executive Action 行政措置に関する勧告
Agency Affected 影響を受ける機関
Centers for Medicare & Medicaid Services メディケア&メディケイドサービスセンター
The Administrator of CMS should develop an additional billing modifier or clarify its guidance regarding billing of audio-only office visits to allow the agency to fully track these visits. (Recommendation 1) CMS長官は、音声のみの診察の請求に関する追加の請求修飾子を開発するか、またはガイダンスを明確にして、これらの診察を完全に追跡できるようにすべきである。(勧告1)
The Administrator of CMS should require providers to use available site of service codes to indicate when Medicare telehealth services are delivered to beneficiaries in their homes. (Recommendation 2) CMS長官は、メディケアの遠隔医療サービスが受益者の自宅で提供される場合に、利用可能なサービス部位コードを使用するようプロバイダに要求すべきである。(提言2)。
The Administrator of CMS should comprehensively assess the quality of Medicare services, including audio-only services, delivered using telehealth during the public health emergency. Such an assessment could include leveraging evidence from related efforts led by other HHS agencies. (Recommendation 3) CMS長官は、公衆衛生上の緊急事態の間、遠隔医療を使用して提供された音声のみのサービスを含むメディケアサービスの質を包括的に評価するべきである。そのような評価には、他のHHS機関が主導する関連する取り組みからの証拠の活用を含むことができる。(勧告3)
Office for Civil Rights for the Department of Education 教育省市民権局
OCR should provide additional education, outreach, or other assistance to providers to help them explain the privacy and security risks to patients in plain language when using video telehealth platforms to provide telehealth services. (Recommendation 4) OCRは、ビデオ遠隔医療プラットフォームを使用して遠隔医療サービスを提供する際に、プライバシーとセキュリティのリスクを患者に分かりやすく説明できるよう、プロバイダーに追加の教育、アウトリーチ、その他の支援を提供する必要がある。(推奨事項4)
When we confirm what actions the agency has taken in response to this recommendation, we will provide updated information. この勧告に対して同省がどのような行動をとったか確認できた場合、最新の情報を提供する。

 

・[PDF] Highlights Page

20220927-43707

 

・[PDF] Full Report

20220927-43722

 

Letter レター
Background 背景
Utilization of and Spending on Telehealth Services Increased Under Waivers; Services Were Concentrated Among 5 Percent of Providers and Beneficiaries 遠隔医療サービスの利用と支出は免除の下で増加したが、サービスは5%のプロバイダーと受益者に集中した
CMS Identifies and Monitors Some Program Integrity Risks but Lacks Complete Data about Telehealth Delivery and Has Not Assessed Care Quality CMSはいくつかのプログラム・インテグリティ・リスクを特定し監視しているが、テレヘルスの提供に関する完全なデータがなく、ケアの質も評価していない
Patients May Be Unaware that OCR’s March 2020 Telehealth Policy May Not Protect Patient Privacy OCRの2020年3月のテレヘルスポリシーが患者のプライバシーを保護しない可能性があることを、患者は知らない可能性がある
Stakeholders Believe Telehealth Waivers Enabled Access but Noted Limitations; Most Support Extension 関係者は遠隔医療免除によってアクセスが可能になったと信じているが、限界も指摘しており、ほとんどの関係者は延長を支持している
Conclusions 結論
Recommendations for Executive Action 行政措置への提言
Agency Comments and Our Evaluation 政府機関のコメントと我々の評価
Appendix I Objectives, Scope, and Methodology 附属書 I 目的、範囲、および方法論
Appendix II Additional Information on Telehealth Utilization 附属書 II 遠隔医療利用についての追加情報
Appendix III Overview of Health Insurance Portability and Accountability Act of 1996 Privacy, Security, Enforcement, and Breach Notification Rules 附属書 III 1996年医療保険の相互運用性と説明責任に関する法律のプライバシー、セキュリティ、施行、および侵害通知規則の概要
Appendix IV Comments from the Department of Health and Human Services 附属書 IV 保健福祉省からのコメント
Appendix V GAO Contact and Staff Acknowledgments 附属書 V GAOの連絡先とスタッフへの謝辞

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