Information Environment:Opportunities and Threats to DOD's National Security Mission |
情報環境:DODの国家安全保障ミッションに対する機会および脅威 |
GAO-22-104714 |
GAO-22-104714 |
Fast Facts |
概要 |
To offset U.S. conventional warfighting advantages, opponents try to use the information environment, including information technology and social media. Actions can range from trying to plant malware in weapons to spreading disinformation on social media. |
米国の通常戦の優位性を相殺するために、敵対勢力はITやソーシャルメディアなどの情報環境を利用しようとする。その行動は、兵器にマルウェアを仕掛けるものから、ソーシャルメディア上での偽情報の拡散に至るまで、多岐にわたる。 |
This report describes DOD's use and protection of the information environment. We profile 6 areas—such as threats and emerging technologies—and offer questions for further oversight. For example, DOD components identified threats like collecting intelligence, influencing decision-making, degrading electromagnetic spectrum capabilities, and cyberattacks. |
本報告書は、DODの情報環境の利用と保護について記述している。脅威や新技術など6つの分野を取り上げ、さらなる監視のための質問を提示する。例えば、DODの構成要素は、情報収集、意思決定への影響、電磁波スペクトル能力の低下、サイバー攻撃などの脅威を特定した。 |
Information Environment Threats |
情報環境の脅威 |
|
Highlights |
ハイライト |
What GAO Found |
GAOの発見事項 |
Given the ubiquitous nature of the information environment, both DOD and adversaries can conduct operations and activities in the information environment from anywhere in the world. Additionally, with DOD capabilities dependent on IT and the electromagnetic spectrum (EMS), its ability to conduct operations and activities in any of the physical domains (land, maritime, air, and space) is reliant on protecting the information environment. Based on a review of DOD strategies, questionnaires, interviews, and guidance documents, GAO found: |
情報環境のユビキタス性を考えると、DODも敵対者も世界のどこからでも情報環境での作戦や活動を行うことができる。さらに、DODの能力がITと電磁スペクトル(EMS)に依存しているため、物理的領域(陸、海、空、宇宙)のいずれでも作戦や活動を行う能力は、情報環境の保護に依存している。DODの戦略、アンケート、インタビュー、ガイダンス文書のレビューに基づき、GAOは以下のことを明らかにした。 |
Ubiquitous and Malign Information. The fusion of ubiquitous information and technology has granted individuals, organizations, and nation-states the ability to target the cognitive foundations of individuals—beliefs, emotions, and experiences—for purposes either benign or malign. The proliferation of ubiquitous information, misinformation, disinformation, and malinformation has prompted defense experts to begin examining the concept of cognitive security. |
ユビキタス情報と有害情報。 ユビキタス情報とテクノロジーの融合は、個人、組織、国家に、個人の認知的基盤-信念、感情、経験-を良性または悪性の目的のために標的とする能力を与えている。ユビキタス情報、誤情報、偽情報、悪意ある情報の急増は、防衛専門家に認知的安全保障の概念の検討を促した。 |
Relationship between Misinformation, Disinformation, and Malinformation |
誤情報、偽情報、悪意ある情報の関係 |
|
DOD Missions and Functions. Technology, the EMS, and the sharing of data are integral to accomplishing DOD's missions in the information environment. DOD components consistently identified the conduct of military operations, communications, command and control decision-making, and others, as missions and functions affected by the information environment. |
DODの任務と機能 技術、EMS、データの共有は、情報環境におけるDODの任務達成に不可欠である。DODの各部門は一貫して、軍事作戦の実施、通信、指揮統制の意思決定、その他を、情報環境の影響を受ける任務と機能として挙げている。 |
Threat Actors. National and DOD strategies recognize that nation-states—such as China, Russia, Iran, and North Korea—have demonstrated that they are threat actors in the information environment, employing malicious cyber, EMS, and influence activities against DOD interests. Additionally, nonstate actors—such as insider threats, foreign terrorists, transnational criminal organizations, and others—pose a threat to DOD personnel at home and abroad. |
脅威の主体。 国家と国防省の戦略は、中国、ロシア、イラン、北朝鮮のような国家が、国防省の利益に対して悪意のあるサイバー、EMS、影響力活動を採用し、情報環境における脅威行為者であることを示してきたと認識している。さらに、非国家主体-内部脅威、外国人テロリスト、多国籍犯罪組織、その他-は国内外の国防総省職員に脅威を与えている。 |
Threat Actions. DOD components highlighted a variety of cyberspace threats, information or intelligence collection threats, influence threats, and EMS threats that adversely affect DOD personnel and capabilities (see figure below). |
脅威の行動 DOD の構成要素は DOD の人員と能力に悪影響を与える様々なサイバースペースの脅威、情報または情報収集の脅威、影響の脅威、EMS の脅威を強調した(下図を参照)。 |
Institutional Challenges. National and DOD strategies and documents identify a number of institutional challenges that DOD must address. The challenges include a lack of leadership emphasis, lack of resources, the implications of new technologies, and dated processes. DOD components identified personnel, funding, IT, organization, and training as the most important institutional challenges they face related to the information environment. |
制度的な課題。 国家と国防総省の戦略や文書は、国防総省が対処しなければならない多くの制度的課題を明らかにしている。その課題とは、指導者の強調不足、資源の不足、新技術の影響、そして時代遅れのプロセスなどである。DODの構成要素は、情報環境に関連して直面する最も重要な組織的課題として、人材、資金、IT、組織、およびトレーニングを挙げている。 |
Emerging Technologies. DOD components identified a variety of technologies that may present either opportunities for or threats to DOD in the information environment: artificial intelligence and machine learning, quantum computing, social media platforms, and bots. Additionally, relevant reports and subject matter experts have identified extended reality, fifth-generation wireless telecommunications, and the Internet of Things as technologies that could have either positive benefits or negative consequences for DOD. |
新たなテクノロジー DODの構成要素は、情報環境においてDODに機会または脅威を与える可能性のある様々な技術を特定した:人工知能と機械学習、量子コンピューティング、ソーシャルメディアプラットフォーム、およびボット。さらに、関連するレポートや主題専門家は、拡張現実、第5世代無線通信、およびモノのインターネットを、DODにプラスの利益またはマイナスの結果のいずれかをもたらす可能性のある技術として認識している。 |
Past and Planned DOD Actions. Achieving and sustaining an advantage requires DOD to undertake and plan actions across multiple areas, including doctrine, organization, and training. For example, DOD elevated the concept of "information" and has been revising its doctrine publications to reflect the fundamental nature of information in joint operations. |
過去および計画されたDODの行動。 優位性を達成し維持するためには、DOD は教義、組織、訓練を含む複数の領域で行動を起こし、計画することが必要である。例えば、DODは「情報」の概念を高め、統合作戦における情報の基本的な性質を反映するために、教義書の改訂を進めている。 |
Threat Actions in the Information Environment |
情報環境における脅威の行動 |
|
Why GAO Did This Study |
GAOがこの調査を行った理由 |
Today's information environment poses new and complex challenges for national security as the world has shifted from an industrial age to an information age. Advances in information technology, wireless communications, and social media have increased the speed and range of information, diffused power over information, and shifted socio-cultural norms. The United States' competitors and adversaries are taking advantage of these advances and the subsequent effects in the information environment to offset the U.S.'s conventional warfighting advantages. |
今日の情報環境は、世界が工業化時代から情報化時代へと移行したため、国家安全保障に新たな複雑な課題を突きつけている。情報技術、無線通信、ソーシャルメディアの進歩は、情報の速度と範囲を拡大し、情報に対する力を拡散させ、社会文化的規範を変化させた。米国の競争相手や敵対勢力は、これらの進歩とそれに伴う情報環境の影響を利用し、米国の通常戦の優位性を相殺しようとしている。 |
The Department of Defense (DOD) defines the information environment as the aggregate of individuals, organizations, and systems that collect, process, disseminate, or act on information— consisting of physical, informational, and cognitive dimensions, as shown in the figure below. |
国防総省(DOD)は、情報環境を、情報を収集、処理、普及、行動する個人、組織、システムの集合体として定義しており、下図に示すように、物理的、情報的、認知的側面から構成されている。 |
Three Dimensions of the Information Environment |
情報環境の3つの次元 |
|
To illustrate and better inform Congress and DOD officials, this report describes DOD's use and protection of the information environment through the following six key elements—ubiquitous and malign information, effects on DOD's mission, threat actors, threat actions, institutional challenges, and emerging technologies that can enable or adversely affect DOD's missions. This report also describes DOD actions taken and planned to use and protect the information environment. |
議会とDOD職員に説明し、より良く伝えるために、この報告書はDODの情報環境の利用と保護を次の6つの主要要素-偏在する悪意ある情報、DODの任務への影響、脅威の行為者、制度的課題、DODの任務に有効または悪影響を与える新技術-を通じて説明する。本報告書はまた、情報環境を利用し保護するためにとられたDODの行動と計画についても記述している。 |
To prepare this report, among other things, GAO administered questionnaires to 25 DOD organizations involved in the information environment. GAO staff also interviewed officials and subject matter experts; reviewed 35 documents on strategy, policy, doctrine, and other guidance from DOD and other federal agencies; and reviewed studies and other documents. |
この報告書を作成するために、GAOは特に、情報環境に関与する25のDOD組織にアンケートを実施した。また、GAOスタッフは関係者や主題専門家にインタビューを行い、DODや他の連邦機関の戦略、政策、ドクトリン、その他のガイダンスに関する35の文書を検討し、研究およびその他の文書も検討した。 |
Comments