« 米国 GAO 政府・社会に影響を与えるトレンド (2022.03.15) | Main | 米国 GAO ブロックチェーン:新たな技術がもたらす利点と課題 »

2022.03.29

米国 GAO 2022-2027の戦略計画 (2022.03.15)

こんにちは、丸山満彦です。

GAOが2027年までの4ヵ年戦略計画を立てていますね。。。その前提としてのトレンドペーパーは別の記事で...

議会から、政府の番人として、政府の課題についてしっかり監査をするための長期計画ということなので、ある意味連邦政府の長期的な課題、それは米国の長期的な課題が網羅されていると考えても良いのかもしれませんね。。。

当然に、インテリジェンス機関の連携の話(NSAを作ってみたものの、、、的な話)、サイバーセキュリティ(意外とやられているやん、、、的な話)も含まれていますね。。。

 

● U.S. Government Accountability Office

・2022.03.15 GAO 2022-2027 Strategic Plan: Goals and Objectives for Serving Congress and the Nation

 

GAO 2022-2027 Strategic Plan:Goals and Objectives for Serving Congress and the Nation GAO 2022-2027年戦略計画:議会と国家に奉仕するための目標と目的
Fast Facts 基本情報
We publish a strategic plan every 4 years to guide our work as we help lawmakers oversee federal operations and address the most important issues facing government and society. 連邦政府の運営を監督し、政府と社会が直面する最も重要な問題に取り組む議員を支援するため、私たちの仕事の指針となる戦略計画を4年ごとに発表しています。
Our strategic goals are intended to help: 私たちの戦略的目標は、以下を支援することを目的としています。
・Ensure the well-being and financial security of Americans ・アメリカ人の幸福と経済的安定を確保する
・Identify and address national security threats and challenges ・国家安全保障上の脅威と課題を特定し、それに対処する
・Transform the federal government ・連邦政府を変革する
・Maximize GAO's value as a leading practices federal agency ・リーディングプラクティスの連邦機関としてGAOの価値を最大化する。
The strategic plan includes 12 trend papers (factors affecting the future domestic and global context), and key efforts (our near-term priorities for informing Congress on important issues). 戦略プランには、12のトレンドペーパー(将来の国内およびグローバルな状況に影響を与える要因)と、キーエフォート(重要な問題について議会に情報を提供するための短期的な優先事項)が含まれています。
Highlights ハイライト
GAO's Strategic Plan Goals and Objectives form the foundation of the agency's strategic plan and lay out our long-term strategies to accomplish our goals. GAOの戦略計画の目標および目的は、GAOの戦略計画の基礎を形成し、目標達成のための長期戦略を打ち出しています。

 

・[PDF]  Full Report

20220328-161405

 

目次。。。

STRATEGIC FRAMEWORK  戦略的枠組み 
ABOUT THIS PLAN 本計画について
ABBREVIATIONS List of Abbreviations ABBREVIATIONS 略語のリスト
LETTER FROM THE COMPTROLLER GENERAL Gene L. Dodaro Gene L. Dodaro 検査院長からの手紙
GAO FACTS AND FIGURES Who we are and what we do GAOの事実と姿;私たちは何者か、何をしているか
GAO ORGANIZATION Our reporting structure GAOの組織:我々の報告構造
GOAL 1: Address Current and Emerging Challenges to the Well-Being and Financial Security of the American People 目標1:米国民の福利と経済的安定に対する現在および将来の課題に対処する。
1.1 Programs and Financing to Serve the Health Needs of an Aging and Diverse Population 1.1 高齢化と多様化する人々の健康ニーズに対応するためのプログラムと資金調達
1.2 Lifelong Learning to Enhance U.S. Competitiveness 1.2 米国の競争力強化に向けた生涯学習
1.3 Benefits and Protections for Workers, Families, and Children  1.3 労働者、家族、子供への給付と保護 
1.4 Financial Security and Well-Being of an Aging Population 1.4 高齢化社会における経済的安定と福利厚生
1.5 Fair, Responsive, and Effective System of Justice  1.5 公正、迅速、かつ効果的な司法制度 
1.6 Housing Finance and Viable Communities 1.6 住宅金融と活力ある地域社会
1.7 A Stable Financial System and Sufficient Consumer Protection 1.7 安定した金融制度と十分な消費者保護
1.8 Responsible and Sustainable Stewardship of Natural Resources and the Environment  1.8 天然資源と環境の責任ある持続可能な管理 
1.9 A Viable, Safe, Secure, and Accessible National Physical Infrastructure 1.9 活発で、安全、安心、かつアクセスしやすい国家物理基盤
1.10 Efforts to Fulfill the Federal Government’s Responsibilities to Tribes, Their Members, and Individual Descendants 1.10 部族、その構成員、個々の子孫に対する連邦政府の責任を果たすための努力
GOAL 2: Help the Congress Respond to Changing Security Threats and the Challenges of Global Interdependence 目標2:安全保障上の脅威の変化とグローバルな相互依存の課題への議会の対応を支援する
2.1 Protect and Secure the Homeland from Threats and Disasters  2.1 脅威と災害から国土を保護し、安全を確保する。
2.2 Effectively and Efficiently Utilize Resources for Military Capabilities and Readiness  2.2 軍事力と即応性のための資源を効果的かつ効率的に活用する。
2.3 Advance and Protect U.S. Foreign Policy and International Economic Interests 2.3 米国の外交政策と国際経済的利益の推進と保護
2.4 Improve the Intelligence Community’s Management and Integration to Enhance Intelligence Activities  2.4 情報コミュニティの管理と統合を改善し、諜報活動を強化する。
2.5 Ensure the Cybersecurity of the Nation 2.5 国家のサイバーセキュリティの確保
GOAL 3: Help Transform the Federal Government to Address National Challenges 目標3:国家的課題に対処するための連邦政府の変革に貢献する 
3.1 Analyze the Government’s Fiscal Condition and Opportunities to Strengthen Management of Federal Finances 3.1 政府の財政状態と連邦財政の管理強化のための機会を分析する。
3.2 Support Government Accountability by Identifying Fraud, Waste, and Abuse, and Needed Improvements in Internal Controls 3.2 不正、無駄、濫用、内部統制の改善の必要性を特定し、政府の説明責任をサポートする。
3.3 Support Congressional Oversight of Crosscutting Issues, Major Management Challenges, and Program Risks 3.3 横断的な問題、主要な経営課題、プログラムのリスクに関する議会の監視を支援する。
3.4 Support Congressional Knowledge, Understanding, and Oversight of Science and Technology Issues 3.4 科学技術問題に対する議会の知識、理解、監視を支援する。
GOAL 4 : Maximize the Value of the GAO by Enabling Quality, Timely Service to the Congress and by Being a Leading Practice Federal Agency 目標4:高品質でタイムリーな議会サービスを可能にし、リーディングプラクティス連邦機関となることで、GAOの価値を最大化する。
 4.1 Empower GAO’s Diverse Workforce to Continue to Excel in Mission Delivery through Strategic Talent Management  4.1 戦略的人材管理を通じて、GAOの多様な人材が任務遂行において引き続き卓越した能力を発揮できるようにする。
 4.2 Refine GAO’s Processes to Deliver High Quality Results and Products, and Promote Knowledge Sharing, Government Standards, and Strategic Solutions 4.2 GAOのプロセスを洗練させ、質の高い結果と製品を提供し、知識の共有、政府基準、戦略的解決を促進する。
4.3 Provide Modern Integrated Tools and Systems in a Secure, Collaborative, and Flexible Environment 4.3 安全で協力的かつ柔軟な環境における最新の統合ツールおよびシステムの提供
GAO TEAMS Guide to GAO Teams GAO TEAMS:GAOチームへのガイド
ADDITIONAL INFORMATION Image Sources, Obtaining Copies of GAO Reports 追加情報:画像ソース、GAOレポートのコピー
COMMUNICATING WITH GAO GAO Contact Information GAOとのコミュニケーション:GAOの連絡先

 

特にサイバーに関係するところとして、「目標2:安全保障上の脅威の変化とグローバルな相互依存の課題への議会の対応を支援する」について深掘りを...

GOAL 2: Help the Congress Respond to Changing Security Threats and the Challenges of Global Interdependence 目標2:安全保障上の脅威の変化とグローバルな相互依存の課題への議会の対応を支援する
STRATEGIC OBJECTIVE 2.1: Protect and Secure the Homeland from Threats and Disasters 戦略目標 2.1:脅威と災害から国土を保護し、安全を確保する
The United States faces increasingly complex threats and challenges to securing the homeland. The DHS Secretary said in 2021 that racial, ethnic, religious, and ideologically motivated domestic violent extremism poses the most lethal and persistent terrorism-related threat to the homeland. The FBI has noted that terrorist threats to the homeland have expanded from predominantly externally-directed plots to attacks carried out both by homegrown violent extremists, including some inspired by foreign terror organizations, and by self-radicalized domestic terrorists. This rise in domestic terrorism has been accelerated by foreign governments’ use of cyber capabilities to aggravate social and racial tensions. Further, threats from non-U.S. actors, such as China, Russia, North Korea, and Iran continue to evolve. In addition, concerns remain that ISIS and al Qaeda both have branches and affiliates in Afghanistan and other foreign locations that will require counterterrorism vigilance, as both groups are intent on attacking U.S. interests in the region and overseas. Foreign governments use cyber capabilities to aggravate social, racial, and ethnic tensions in the United States, undermine trust in authorities, and target assets and infrastructure.  米国は、ますます複雑化する脅威と、国土の安全確保という課題に直面しています。DHS長官は2021年、人種、民族、宗教、イデオロギーを動機とする国内の暴力的過激派が、最も致命的かつ持続的なテロ関連の脅威を国土にもたらすと述べた。FBIは、国土に対するテロの脅威が、主に外部から指示される陰謀から、外国のテロ組織に触発されたものを含むホームグロウン暴力的過激派と自己急進化した国内テロリストの両方によって行われる攻撃へと拡大していることを指摘しています。このような国内テロの増加は、外国政府がサイバー機能を利用して社会的・人種的緊張を悪化させることによって加速しています。さらに、中国、ロシア、北朝鮮、イランなど米国以外の主体による脅威も進化し続けています。さらに、ISISとアルカイダがともにアフガニスタンやその他の海外に支部や関連団体を持つという懸念も残っており、この地域や海外における米国の利益を攻撃する意図があるため、テロ対策への警戒が必要です。外国政府は、米国内の社会的、人種的、民族的緊張を悪化させ、当局への信頼を損ない、資産やインフラを標的にするためにサイバー機能を使用しています。
Flows of both legitimate and illicit travel and trade to the United States continue to challenge efforts to effectively secure U.S. borders. Ongoing physical and technological threats to the transportation network and critical infrastructure sectors underscore the need for effective, risk-based security programs. Continuing to secure seaports and incoming cargo, as well as performing rescue missions in severe conditions, is critical to protecting the maritime environment.  米国への合法的および非合法的な旅行や貿易の流れは、米国の国境を効果的に保護する努力に挑戦し続けています。輸送ネットワークと重要インフラ部門に対する物理的・技術的脅威が続いていることから、リスクに応じた効果的なセキュリティ・プログラムの必要性が浮き彫りになっています。海港と入港貨物の安全確保を継続し、厳しい状況下で救助活動を行うことは、海洋環境の保護に不可欠です。
Disasters, including hurricanes, floods, and wildfires, are increasing in severity due to the effects of climate change. The COVID-19 pandemic shows the catastrophic impacts of biological threats to the security of the homeland. An increase in these disasters, alongside potential terrorist and other attacks, pose serious challenges to federal agencies that must respond to and help recovery efforts from such events. ハリケーン、洪水、山火事などの災害は、気候変動の影響により深刻さを増しています。COVID-19のパンデミックは、生物学的脅威が国土の安全保障に壊滅的な影響を及ぼすことを示しています。これらの災害の増加は、潜在的なテロやその他の攻撃と並んで、そのような事象に対応し、復興努力を支援しなければならない連邦機関に深刻な課題を突きつけています。
GAO’s work will help the Congress and key agency stakeholders assess efforts to protect against and respond to threats and disasters, and to prioritize and allocate resources for homeland security. GAOの作業は、議会と主要機関の関係者が脅威や災害から守り、対応するための努力を評価し、国土安全保障のための資源に優先順位をつけ、配分するのに役立つ。
PERFORMANCE GOALS パフォーマンス目標
2.1.1: Assess federal homeland security management, resources, acquisitions, and stakeholder coordination  2.1.1: 連邦政府の国土安全保障の管理、資源、買収、利害関係者の調整を評価する。
2.1.2: Assess efforts to strengthen border security and address immigration enforcement and services issues  2.1.2: 国境警備の強化、移民法の施行とサービスの問題への取り組みについて評価する。
2.1.3: Assess efforts to strengthen the sharing of terrorism and other threat-related information 2.1.3 テロ等脅威関連情報共有の強化に向けた取組を評価する。
2.1.4: Assess efforts to strengthen security in all transportation modes  2.1.4: すべての輸送手段におけるセキュリティ強化のための取り組みを評価する。
2.1.5: Assess U.S. national emergency preparedness and response capabilities and efforts to strengthen the nation’s resilience against future disasters 2.1.5: 米国の緊急事態への準備と対応能力、および将来の災害に対する国家の回復力を強化するための取り組みを評価する。
2.1.6: Assess the efficiency, cost, and management of catastrophic insurance and disaster loan programs, including how climate change and the equitable distribution of resources are taken into consideration 2.1.6: 大災害保険と災害融資プログラムの効率、コスト、管理(気候変動と資源の衡平な配分がどのように考慮されているかを含む)を評価する。
2.1.7: Assess efforts to strengthen the protection of the nation’s critical infrastructure to ensure its security and resilience 2.1.7: 国の重要インフラの安全性と回復力を確保するための保護強化の取り組みを評価する。
2.1.8: Analyze the implementation and results of federal efforts to prevent, deter, investigate, and prosecute domestic and international terrorism and other threats to the homeland 2.1.8: 国内・国際テロおよび国土に対するその他の脅威を防止、抑止、調査、訴追するための連邦政府の取り組みの実施と結果を分析する。
STRATEGIC OBJECTIVE 2.2: Effectively and Efficiently Utilize Resources for Military Capabilities and Readiness 戦略目標 2.2:軍事的能力と即応性のための資源を効果的かつ効率的に活用する
The Department of Defense (DOD) faces multiple challenges while trying to remain ready to meet a broad array of threats. The re-emergence of great power strategic competition among nations; rebuilding readiness to prepare for conflicts with peer and near-peer adversaries; mitigating existing kinetic threats along with cyber, information-related, and other emerging threats; expanding space operations; and controlling costs collectively complicate DOD’s planning for the future. DOD faces difficult decisions related to how to address these complex and evolving threats. 国防総省(DOD)は、広範な脅威に対応するための備えを維持しようとする一方で、複数の課題に直面しています。国家間の大国戦略競争の再燃、同業者や近親者の敵との紛争に備えるための準備態勢の再構築、サイバー、情報関連、その他の新興脅威とともに既存の運動学的脅威の緩和、宇宙活動の拡大、コストの抑制が、DODの将来計画を複雑にしています。DODはこれらの複雑で進化する脅威にどのように対処するかに関連した難しい決断に直面しています。
GAO’s work will help the Congress, DOD, and relevant divisions of the Department of Energy (DOE) address these challenges and improve the efficiency and effectiveness of operations in areas such as personnel and enterprise management, acquisition, contracting, defense industrial base management, military structure and operations, strategic warfare, and the nuclear security enterprise. GAOの作業は、議会、DOD、およびエネルギー省(DOE)の関連部門がこれらの課題に取り組み、人事・企業管理、買収、契約、防衛産業基盤管理、軍事構造・作戦、戦略戦争、核セキュリティ企業などの分野における業務の効率と有効性を改善することに役立つでしょう。
PERFORMANCE GOALS パフォーマンス目標
2.2.1: Assess DOD’s ability to meet operational demands while rebuilding readiness and preparing for future missions 2.2.1: 即応態勢を立て直し、将来の任務に備える一方で、DODが作戦上の要求に応じる能力を評価する。
2.2.2: Assess DOD’s efforts to prepare for and respond to cyber, space, and informationrelated threats and operations 2.2.2: サイバー、宇宙、情報関連の脅威と作戦に備え、対応するためのDODの取り組みを評価する。
2.2.3: Assess DOD’s human capital management to ensure a high-quality diverse total workforce of military personnel, federal civilians, and contractors 2.2.3: 軍人、連邦政府職員、請負業者の質の高い多様な労働力を確保するためのDODの人的資本管理を評価する。
2.2.4: Assess the ability of DOD’s weapon systems science and technology, research and development, and acquisition programs to deliver effective, sustainable, survivable, and affordable solutions to the warfighter in a timely manner 2.2.4: DOD の兵器システム科学技術、研究開発、取得プログラムの能力を評価し、効果的で持続可能、生存可能、かつ手頃な価格のソリューションをタイムリーに軍人に提供する。
2.2.5: Assess DOD’s progress in improving contract management 2.2.5: 契約管理の改善に関するDODの進捗を評価する。
2.2.6: Assess DOD’s progress in improving the maintenance and sustainment of weapon systems throughout their life cycle and other logistics functions and activities 2.2.6: 兵器システムのライフサイクルを通じての保守・維持、その他のロジスティクス機能・活動の改善に関するDODの進捗を評価する。
2.2.7: Assess DOD’s management of the defense support infrastructure 2.2.7: 防衛支援インフラに対するDODの管理を評価する。
2.2.8: Assess efforts of DOE’s National Nuclear Security Administration (NNSA) and DOD to maintain and modernize the nuclear security enterprise, nuclear force structure, and associated weapon systems 2.2.8: DOE の国家核安全保障局(NNSA)と DOD による核セキュリティ事業、核戦力構造、 および関連兵器システムの維持と近代化に関する取り組みを評価する。
2.2.9: Assess DOD’s business operations efforts to adapt to and leverage organizational structures and management processes to maximize efficiencies and performance 2.2.9: 効率性とパフォーマンスを最大化するために、組織構造と管理プロセスに適応し活用するDODの事業運営努力を評価する。
2.2.10: Assess DOD’s preparedness to counter weapons of mass destruction and current and emerging technological or unconventional threats and capabilities 2.2.10: 大量破壊兵器及び現在及び将来の技術的又は非従来型の脅威と能力に対するDODの備えを評価する。
STRATEGIC OBJECTIVE 2.3: Advance and Protect U.S. Foreign Policy and International Economic Interests 戦略目標 2.3:米国の外交政策と国際経済的利益の推進と保護
To advance national interests and values abroad through global engagement in an ever-changing international environment, U.S. foreign policy in recent years has focused on providing more sustainable and equitable foreign assistance, countering an array of security threats, addressing various humanitarian crises, including those caused by climate change, and navigating changes in global trade. 変化し続ける国際環境の中で、グローバルな関与を通じて国益と価値を海外に高めるため、近年の米国の外交政策は、より持続可能で公平な海外援助の提供、一連の安全保障上の脅威への対処、気候変動によるものを含む様々な人道的危機への対処、世界貿易の変化への対応に重点を置いてきました。
GAO’s work will continue to inform the Congress of U.S. efforts to execute security assistance to help counter threats to the nation and overseas partners; execute U.S. bilateral and multilateral foreign assistance programs that are sustainable and equitable for recipients; execute programs to advance U.S. trade interests and assess the overall effect of COVID-19 on U.S. trade and U.S. government agencies; manage foreign affairs functions and efforts to build a more diverse workforce; and assess the effects of a global supplier base, foreign investment, and the sufficiency of critical resources to protect the nation.  GAOの活動は、国家と海外パートナーへの脅威に対抗するための安全保障支援の実施、受給者にとって持続可能で公平な米国の二国間および多国間対外援助プログラムの実施、米国を前進させるプログラムの実施に関する米国の努力を引き続き議会に報告するものです。米国の貿易利益を促進するプログラムを実行し、米国貿易と米国政府機関に対するCOVID-19の全体的な影響を評価する。外交機能とより多様な労働力を構築する努力を管理し、グローバルなサプライヤー基盤、海外投資、国家を保護するための重要資源の充足が及ぼす影響を評価する。
PERFORMANCE GOALS パフォーマンス目標
2.3.1: Analyze the implementation and results of U.S. and international efforts to counter threats to the United States and its foreign partners’ national security 2.3.1: 米国および外国のパートナーの国家安全保障に対する脅威 に対抗するための米国および国際的な取り組みの実施と結果について分析することができる。
2.3.2: Analyze the implementation and management of U.S. bilateral and multilateral foreign assistance and efforts to make it more efficient, effective, and sustainable and ensure it promotes greater diversity, equity, and inclusion 2.3.2: 米国の二国間および多国間対外援助の実施と管理、およびそれをより効率的、効果的、持続可能にし、より多様性、公平性、包括性を促進するための努力を分析する。
2.3.3: Analyze how international trade programs serve U.S. interests and how the United States can influence the world economy 2.3.3: 国際貿易プログラムがどのように米国の利益に貢献するか、また米国がどのように世界経 済に影響を与えることができるかを分析することができる。
2.3.4: Assess the management and effectiveness of U.S. diplomatic efforts and membership in multilateral organizations 2.3.4: 米国の外交努力および多国間組織への加盟の管理および効果を評価する。
2.3.5: Assess efforts to manage the effects of foreign investment and a global supplier base on U.S. national interests 2.3.5: 海外投資とグローバルな供給者基盤が米国の国益に及ぼす影響を管理するための努力を評価する。
STRATEGIC OBJECTIVE 2.4: Improve the Intelligence Community’s Management and Integration to Enhance Intelligence Activities 戦略目標 2.4:情報コミュニティの管理と統合を改善し、諜報活動を強化する。
A variety of intelligence organizations—comprised of 18 elements that work independently and collaboratively— are responsible for gathering, analyzing, and producing intelligence necessary to conduct foreign relations and national security activities, according to their established foreign or domestic focus. They include intelligence components of the five military services within the Department of Defense, the Department of State Bureau of Intelligence and Research, the Department of Homeland Security Office of Intelligence and Analysis, the Federal Bureau of Investigation, and the Office of the Director of National Intelligence (ODNI). As the national security environment evolves, the U.S. Intelligence Community (IC) faces an increasing number of challenges to be successful. To address these challenges, ODNI, which heads the IC, works to ensure that standards, processes, and tools across the community are standardized and efficient. 様々な情報機関(独立して、あるいは協力して活動する18の要素から構成)は、外交や国家安全保障の活動を行うために必要な情報の収集、分析、作成に責任を負っており、その重点は外交あるいは国内と定めています。国防総省の5つの軍部、国務省情報調査局、国土安全保障省情報分析局、連邦捜査局、国家情報長官事務所(ODNI)の情報部門が含まれます。国家安全保障環境の進化に伴い、米国情報コミュニティ (IC) は成功するためにますます多くの課題に直面しています。これらの課題に対処するため、ICを統括するODNIは、コミュニティ全体の標準、プロセス、およびツールが標準化され、効率的であることを保証するために活動しています。
GAO’s work will help the Congress to improve how the IC manages infrastructure, builds a capable and diverse workforce, and supports the military and other government operations. GAOの作業は、情報コミュニティがインフラを管理し、有能で多様な労働力を構築し、軍や他の政府の活動を支援する方法を改善するために、議会を支援することになります。
PERFORMANCE GOALS パフォーマンス目標
2.4.1: Analyze the IC’s business operations and efforts to integrate and leverage organizational structures and management processes to maximize efficiencies and performance 2.4.1: 情報コミュニティの事業運営を分析し、効率とパフォーマンスを最大化するために組織構造と管理プロセスを統合し、活用するための取り組みを行う。
2.4.2: Assess the IC’s acquisition and management programs and processes 2.4.2: 情報コミュニティの取得・管理プログラム及びプロセスを評価する。
2.4.3: Evaluate the IC’s planning and efforts that support military operations, diplomatic activities, and other government activities 2.4.3: 軍事活動、外交活動、その他の政府活動を支援する情報コミュニティの計画や取り組みを評価する。
STRATEGIC OBJECTIVE 2.5: Ensure the Cybersecurity of the Nation 戦略目標 2.5:国家のサイバーセキュリティの確保
Federal agencies and our nation’s critical infrastructures— such as energy, transportation systems, communications, and financial services—are dependent on technology systems to carry out operations and to process, maintain, and report essential information. These systems are inherently vulnerable to cyberattacks. For example, they are highly complex and dynamic, which increases the difficulty in identifying, managing, and protecting their numerous operating systems, applications, and devices.  連邦政府機関やエネルギー、交通システム、通信、金融サービスといった国家の重要なインフラは、業務を遂行し、重要な情報を処理、維持、報告するためのテクノロジー・システムに依存しています。これらのシステムは、本質的にサイバー攻撃に対して脆弱です。例えば、これらのシステムは非常に複雑かつ動的であるため、多数のオペレーティングシステム、アプリケーション、デバイスを特定し、管理し、保護することが困難になっています。
Compounding these vulnerabilities, systems and networks used by federal agencies and the nation’s critical infrastructure are often interconnected with other internal and external systems and networks, including the internet. With this greater connectivity, threat actors are increasingly willing and capable of conducting a cyberattack on agencies and on critical infrastructure that could be disruptive and destructive. さらに、連邦政府機関や国の重要なインフラで使用されるシステムやネットワークは、インターネットを含む他の内外のシステムやネットワークと相互接続していることが多く、これらの脆弱性はさらに深刻なものとなっています。このように接続性が高まったことで、脅威者は、破壊的な被害をもたらす可能性のあるサイバー攻撃を、政府機関や重要インフラに対して行う意思と能力をますます高めています。
GAO’s work will help the Congress assess efforts to address the major cybersecurity challenges facing the nation, which include establishing and implementing a comprehensive national cybersecurity strategy, securing federal agency and critical infrastructure systems from cyberattacks, and protecting privacy and sensitive data. GAOの作業は、包括的な国家サイバーセキュリティ戦略の確立と実施、連邦機関および重要インフラシステムのサイバー攻撃からの保護、プライバシーと機密データの保護など、国が直面するサイバーセキュリティの主要課題に取り組む努力を議会が評価するのに役立つと思われる。
PERFORMANCE GOALS パフォーマンス目標
2.5.1: Assess efforts to establish a comprehensive national and global cybersecurity strategy and perform effective oversight 2.5.1: 国家的・世界的な包括的サイバーセキュリティ戦略の確立に向けた取り組みを評価し、効果的な監督を行う。
2.5.2: Assess efforts to secure federal systems and information 2.5.2: 連邦政府のシステムおよび情報の安全確保に向けた取り組みを評価する。
2.5.3: Assess efforts to protect the nation’s critical infrastructure from cyber threats and timely respond to incidents 2.5.3: 国の重要インフラをサイバー脅威から守り、インシデントにタイムリーに対応するための取り組みを評価する。
2.5.4: Assess efforts to protect privacy and sensitive data 2.5.4: プライバシーと機密データの保護に関する取り組みを評価する。

 


 

まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記

・2022.03.29 米国 GAO 政府・社会に影響を与えるトレンド (2022.03.15)

 

 

|

« 米国 GAO 政府・社会に影響を与えるトレンド (2022.03.15) | Main | 米国 GAO ブロックチェーン:新たな技術がもたらす利点と課題 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



« 米国 GAO 政府・社会に影響を与えるトレンド (2022.03.15) | Main | 米国 GAO ブロックチェーン:新たな技術がもたらす利点と課題 »