米国GAO 顔認識技術について連邦法執行機関はプライバシーやその他のリスクをより適切に評価する必要がある at 2021.06.03
こんにちは、丸山満彦です。
GAOのこの報告書を見逃していました。。。2021.06.03にGAOが顔認識技術について連邦法執行機関はプライバシーやその他のリスクをより適切に評価する必要があるという報告書を公表していました。。。
- 従業員がどのような非連邦システムを使用しているかを追跡する仕組みを導入し、
- これらのシステムを使用することのリスク評価する
という勧告をだしていますね。。。
● GAO
・2021.06.03 Facial Recognition Technology:Federal Law Enforcement Agencies Should Better Assess Privacy and Other Risks
Recommendations for Executive Action | エグゼクティブ・アクションの勧告事項 | ||
Agency Affected | Recommendation | 関係機関 | 勧告 |
Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives | 1. The Director of the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | アルコール・タバコ・火器・爆発物取締局 | 1. アルコール・タバコ・火器・爆発物局の局長は、捜査活動を支援するために従業員がどのような顔認識技術を搭載した非連邦システムを使用したかを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives | 2. The Director of the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | アルコール・タバコ・銃器・爆発物取締局 | 2. アルコール・タバコ・火器・爆発物局の局長は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや精度に関するリスクを含め、当該システムを使用することのリスクを評価すべきである。 |
Drug Enforcement Administration | 3. The Administrator for the Drug Enforcement Administration should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 麻薬取締局 | 3. 麻薬取締局長官は、捜査活動を支援するために従業員が使用する顔認識技術を備えた非連邦システムを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Drug Enforcement Administration | 4. The Administrator for the Drug Enforcement Administration should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 麻薬取締局 | 4. 麻薬取締局長官は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや正確性に関するリスクを含め、当該システムを使用することのリスクを評価すべきである。 |
Federal Bureau of Investigation | 5. The Director of the FBI should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 連邦捜査局 | 5. FBI長官は、顔認識技術を搭載した非連邦システムのうち、捜査活動を支援するために従業員が使用したものを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Federal Bureau of Investigation | 6. The Director of the FBI should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 連邦捜査局 | 6. FBI長官は、連邦政府以外のシステムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや精度に関するリスクを含め、当該システムを使用することによるリスクを評価すべきである。 |
United States Marshals Service | 7. The Director of the U.S. Marshals Service should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国連邦保安局 | 7. 米国連邦保安局の局長は、顔認識技術を備えた非連邦システムのうち、捜査活動を支援するために従業員が使用したものを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
United States Marshals Service | 8. The Director of the U.S. Marshals Service should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 米国連邦保安局 | 8. 米国連邦保安局の局長は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや正確性に関するリスクを含め、当該システムを使用するリスクを評価すべきである。 |
United States Customs and Border Protection | 9. The Commissioner of CBP should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国税関国境警備局 | 9. CBP長官は、捜査活動を支援するために従業員がどのような顔認識技術を備えた非連邦システムを使用しているかを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
United States Customs and Border Protection | 10. The Commissioner of CBP should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 米国税関国境警備局 | 10. CBP長官は、非連邦システムを追跡するメカニズムを実施した後、プライバシーや精度に関連するリスクを含めて、当該システムを使用するリスクを評価すべきである。 |
United States Secret Service | 11. The Director of the Secret Service should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国シークレットサービス | 11. シークレット・サービス長官は、顔認識技術を備えた非連邦システムのうち、捜査活動を支援するために従業員が使用したものを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
United States Secret Service | 12. The Director of the Secret Service should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 米国シークレットサービス | 12. シークレット・サービスの長官は、非連邦システムを追跡するメカニズムを実施した後、プライバシーや正確性に関するリスクを含めて、そのようなシステムを使用するリスクを評価すべきである。 |
United States Fish and Wildlife Service | 13. The Director of the U.S. Fish and Wildlife Service should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国魚類野生生物局 | 13. 米国魚類野生生物局の局長は、顔認識技術を備えた非連邦システムのうち、捜査活動を支援するために従業員が使用したものを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
United States Fish and Wildlife Service | 14. The Director of the U.S. Fish and Wildlife Service should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 米国魚類野生生物局 | 14. 米国魚類野生生物局の局長は、非連邦システムを追跡するメカニズムを実施した後、プライバシーと精度に関連するリスクを含め、当該システムを使用することのリスクを評価すべきである。 |
United States Park Police | 15. The Chief of the U.S. Park Police should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国公園警察 | 15. 米国公園警察署長は、捜査活動を支援するために従業員が使用する顔認識技術を備えた非連邦システムを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
United States Park Police | 16. The Chief of the U.S. Park Police should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 米国公園警察 | 16. 米国公園警察署長は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや正確性に関するリスクを含め、そのようなシステムを使用することのリスクを評価すべきである。 |
Bureau of Diplomatic Security | 17. The Assistant Secretary of the Bureau of Diplomatic Security should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 外交安全保障局 | 17. 外交安全局次官補は、捜査活動を支援するために従業員がどのような顔認識技術を備えた非連邦システムを使用しているかを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Bureau of Diplomatic Security | 18. The Assistant Secretary of the Bureau of Diplomatic Security should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 外交安全保障局 | 18. 外交安全保障局次官補は、非連邦システムを追跡するメカニズムを実施した後、プライバシーや精度に関するリスクを含め、当該システムを使用することのリスクを評価すべきである。 |
Food and Drug Administration | 19. The Assistant Commissioner of the Food and Drug Administration's Office of Criminal Investigations should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 食品医薬品局 | 19. 食品医薬品局犯罪捜査部次長は、捜査活動を支援するために従業員がどのような顔認識技術を備えた非連邦システムを使用しているかを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Food and Drug Administration | 20. The Assistant Commissioner of the Food and Drug Administration's Office of Criminal Investigations should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 食品医薬品局 | 20. 食品医薬品局犯罪捜査部のアシスタント・コミッショナーは、連邦以外のシステムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや精度に関するリスクを含め、当該システムを使用することによるリスクを評価すべきである。 |
Internal Revenue Service | 21. The Chief of the Internal Revenue Service's Criminal Investigation Division should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国内国歳入庁 | 21. 内国歳入庁刑事調査部の部長は、顔認識技術を搭載した非連邦システムのうち、調査活動を支援するために職員が使用したものを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Internal Revenue Service | 22. The Chief of the Internal Revenue Service's Criminal Investigation Division should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 内国歳入庁 | 22. 内国歳入庁刑事調査課の課長は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや正確性に関するリスクを含め、当該システムを使用するリスクを評価すべきである。 |
Inspection Service | 23. The Chief Postal Inspector of the U.S. Postal Inspection Service should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 検査局 | 23. 米国郵便検査局のチーフ・ポスタル・インスペクターは、顔認識技術を備えた非連邦システムのうち、捜査活動を支援するために従業員が使用したものを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
Inspection Service | 24. The Chief Postal Inspector of the U.S. Postal Inspection Service should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 検査局 | 24. 米国郵便検査局の首席検査官は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや正確性に関するリスクを含め、当該システムを使用することによるリスクを評価すべきである。 |
United States Capitol Police | 25. The Chief of Police, U.S. Capitol Police, should implement a mechanism to track what non-federal systems with facial recognition technology are used by employees to support investigative activities. | 米国連邦議会議事堂警察 | 25. 米国連邦議会議事堂警察の警察署長は、捜査活動を支援するために従業員がどのような顔認識技術を備えた非連邦システムを使用しているかを追跡する仕組みを導入すべきである。 |
United States Capitol Police | 26. The Chief of Police, U.S. Capitol Police, should, after implementing a mechanism to track non-federal systems, assess the risks of using such systems, including privacy and accuracy-related risks. | 米国連邦議会議事堂警察 | 26. 米国連邦議会議事堂警察署長は、非連邦システムを追跡する仕組みを導入した後、プライバシーや精度に関するリスクを含め、当該システムを使用するリスクを評価すべきである。 |
« 中国 工業情報化部 意見募集 「サイバーセキュリティ産業の質の高い発展のための3カ年行動計画(2021-2023)」 | Main | 国際決済銀行 (BIS) ・国際通貨基金 (IMF) ・世界銀行 国際決済のための中央銀行デジタル通貨 (CBDC) に関するG20への報告書 »
Comments