U.S. FBI & CISA 国内テロリズムに関する戦略的情報評価とデータ
こんにちは、丸山満彦です。
FBI & CISAが国内テロリズムに関する戦略的情報評価とデータに関する報告書を公開していますね。。。こういう分析をしていると、ヘイトクライム等の犯罪の重要性(単に人権問題に閉じるのではなく、国益の問題としての重要性)も理解できるのかも知れませんね。。。)
● CISA
・2021.05.14 LONG AWAITED DHS & DOJ DOMESTIC TERRORISM DATA REPORT FINALLY RELEASED
● FBI
・2021.05.14 Strategic Intelligence Assessment and Data on Domestic Terrorism
As required by the National Defense Authorization Act, the FBI and Department of Homeland Security, in consultation with the Director of National Intelligence, have produced this strategic intelligence assessment on domestic terrorism, which includes a discussion of activities, certain data on domestic terrorism matters, and recommendations.
・[PDF] Strategic Intelligence Assessment and Data on Domestic Terrorism
目次です。。。
I. Overview of Reporting Requirement | I. 報告要件の概要 |
II. Executive Summary | II. エグゼクティブ・サマリー |
III. Introduction | III. はじめに |
IV. Strategic Intelligence Assessment | IV. 戦略的情報評価 |
Strategic Intelligence Assessment for 2017 | 2017年の戦略的インテリジェンス・アセスメント |
Strategic Intelligence Assessment for 2018 | 2018年の戦略的情報評価 |
Strategic Intelligence Assessment for 2019 | 2019年の戦略的情報評価 |
V. Discussion and Comparison of Investigative Activities | V. 調査活動の議論と比較 |
Criteria for Opening, Managing, and Closing DT and IT Investigations | 国内テロリズムおよび国外テロリズムに関する調査を開始、管理、終了するための基準 |
Standards and Procedures for Reviewing, Prioritizing, and Mitigating DT and IT Threats | 国内テロリズムおよび国外テロリズムの脅威を検討、優先順位付け、軽減するための基準と手順 |
Planning, Development, Production, Analysis, and Evaluation of Intelligence and Intelligence Products Relating to DT and IT | 国内テロリズムおよび国外テロリズムに関連する情報および情報製品の計画、開発、生産、分析、および評価 |
Sharing of Information Relating to DT and IT | 国内テロリズムおよび国外テロリズムに関連する情報の共有 |
Criteria and Methodology to Identify or Assign Terrorism Classifications to FBI DT Investigations | FBIのDT捜査にテロリズムの分類を特定または割り当てるための基準と方法論 |
Compliance with Privacy, Civil Rights, and Civil Liberties Policies and Protections | プライバシー、公民権、市民的自由に関する方針と保護の遵守 |
Training or Resources Provided to Federal, State, Local, and Tribal Law Enforcement Agencies | 連邦、州、地方、部族の法執行機関に提供されるトレーニングまたはリソース |
VI. FBI Data on Domestic Terrorism | VI. 国内テロリズムに関するFBIデータ |
Completed or Attempted DT Incidents in the United States | 米国内で発生したテロ事件の件数および未遂件数 |
Identification and Number of Each FBI DT Investigation | 各FBI DT調査の識別と番号 |
Identification of FBI DT Assessments and Investigations as a Result of a Hate Crime | ヘイトクライムの結果としてのFBIのDT評価および調査の特定 |
Number of Federal Charges with a DT Nexus | 国内テロリズムに関連する連邦法違反の件数 |
Referrals of DT Incidents to the FBI | 国内テロリズム事件のFBIへの照会件数 |
DT Intelligence Products | 国内テロリズムインテリジェンス情報 |
Number of Staff Working DT Matters | 国内テオリズム問題を扱うスタッフの数 |
VII. Recommendations | VII. 推奨事項 |
Appendix | 附属書 |
FBI-Designated Significant Domestic Terrorism Incidents in the United States from | 米国で発生したFBI指定の重大な国内テロ事件の概要 |
IV. Strategic Intelligence Assessment(戦略的情報評価)のここで仮訳...
iV. Strategic Intelligence Assessment | iV. 戦略的情報評価 |
The Act calls for a strategic intelligence assessment of DT in the United States during 2017, 2018, and 2019. | 同法では、2017年、2018年、2019年の3年間、米国内の国内テロリズム(DT)に関する戦略的なインテリジェンス評価を行うことが求められています。 |
Since 2017, while the FBI successfully investigated and disrupted DVE activities, plots, and threats, and the FBI and DHS continued to provide strategic warnings and analysis of the heightened DVE threat, DVE lone offenders acting independently and without direction from specific groups have been the primary actor in DT lethal attacks. The FBI and DHS assessed lone offenders would continue to be the primary actor in these attacks, and would continue to pose significant mitigation challenges due to their capacity for independent radicalization and mobilization and preference for easily accessible weapons. The FBI and DHS assessed multiple factors, including perceptions of or responses to political and social conditions and law enforcement and government overreach, would also almost certainly continue to contribute to DVE radicalization, target selection, and mobilization in violation of federal, state, and local law and hate crime5 statutes. | 2017年以降、FBIは米国内暴力過激派(DVE)の活動、陰謀、脅威の調査と破壊に成功し、FBIとDHSは米国内暴力過激派の脅威の高まりについて戦略的な警告と分析を提供し続けてきたが、特定のグループからの指示を受けずに独立して行動する米国内暴力過激派の単独犯が国内テロリズムの致死的攻撃の主要な行為者となっている。FBIとDHSは、単独犯が今後もこれらの攻撃の主役であり続けるだろうと評価しています。単独犯は、独立して過激化・動員する能力があり、簡単に手に入る武器を好むため、緩和策を講じる上で大きな課題となります。また、FBIとDHSは、政治的・社会的状況に対する認識や対応、法執行機関や政府の行き過ぎた対応などの複数の要因が、連邦法、州法、地方法、ヘイトクライム法5に違反する米国内暴力過激派の過激化、標的選定、動員の原因となることはほぼ確実であると評価しています。 |
Strategic Intelligence Assessment for 2017 | 2017年の戦略的情報評価 |
In 2017, DVEs remained a persistent source of violence, with Racially or Ethnically Motivated Violent Extremists (RMVEs)6 advocating for the superiority of the white race and Anti- Government or Anti-Authority Violent Extremists (AGAAVEs) – primarily Anarchist Violent Extremists (AVEs),7 Militia Violent Extremists (MVEs),8 and Sovereign Citizen Violent Extremists (SCVEs)9 – presenting the greatest threats of violence. RMVEs were the primary sources of lethal and significant violence, with lone offenders conducting lethal attacks against targets of opportunity, using non-complex tactics and accessible weapons. The FBI and DHS assessed broad drivers of domestic violent extremism, including perceptions of or responses to government activity, and social, political, and economic conditions, continued to feed a consistent level of domestic violent extremism, although trends within individual extremist movements remained dynamic. | 2017年、米国内暴力過激派は引き続き暴力の根源であり、白人の優位性を主張する人種的・民族的動機の暴力的過激派(RMVE)6と、反政府・反権威の暴力的過激派(AGAAVE)-主に無政府暴力的過激派(AVE)7、民兵暴力的過激派(MVE)8、主権市民暴力的過激派(SCVE)9-が暴力の最大の脅威となった。人種的・民族的動機の暴力的過激派 は致命的かつ重大な暴力の主な発生源であり、単独犯が複雑ではない戦術と入手可能な武器を用いて、機会のあるターゲットに対して致命的な攻撃を行っている。FBIとDHSは、政府の活動に対する認識や反応、社会的・政治的・経済的状況など、国内暴力過激主義の広範な推進要因を評価し、個々の過激派の動きの中での傾向は依然としてダイナミックであるものの、一貫したレベルの国内暴力過激主義を供給し続けています。 |
DVE violence in 2017 consisted primarily of attacks or threatening behavior against accessible targets or individuals, using weapons acquired with relative ease, including firearms and bladed weapons, or unsophisticated tactics such as physical assaults. Law enforcement and racial minorities were the prevalent DVE targets in 2017, with race providing a principal focus for RMVEs espousing the superiority of the white race, and law enforcement and government continuing to represent key targets of interest for AGAAVEs, specifically MVEs and SCVEs. Numerous violent encounters also took place between perceived ideological opponents. | 2017年の米国内暴力過激派の暴力は、銃器や刃物などの比較的容易に入手できる武器や、身体的な攻撃などの単純な戦術を用いて、身近な標的や個人に対する攻撃や脅迫行為が中心でした。2017年の米国内暴力過激派のターゲットは法執行機関と人種的マイノリティが多く、白人の優位性を信奉する人種的・民族的動機の暴力的過激派は人種に重点を置き、反政府・反権威の暴力的過激派、特に民兵暴力的過激派と主権市民暴力的過激派にとっては法執行機関と政府が引き続き重要なターゲットとなっています。また、イデオロギー的に対立していると思われる人々の間でも、数多くの暴力事件が発生しています。 |
Abortion-Related Violent Extremists10 and Animal Rights/Environmental Violent Extremists11 also remained sources of harm or economic damage through criminal acts of destruction, sabotage, or arson. | 中絶関連暴力過激派10や動物愛護/環境関連暴力過激派11も、破壊、妨害、放火などの犯罪行為により、被害や経済的な損害を与える原因となっています。 |
In 2017, DVEs conducted five lethal attacks using bladed weapons, firearms, and a vehicular ramming that resulted in the deaths of eight individuals. Of those lethal incidents, RMVEs were responsible for four attacks resulting in seven deaths, and MVEs, a subset of the AGAAVE threat category, conducted one attack resulting in one death. Of the four attacks conducted by RMVEs, RMVEs espousing the superiority of the white race conducted two attacks resulting in two deaths, and RMVEs who used racism or injustice in American society to justify their use of violence conducted the other two attacks resulting in five deaths. | 2017年、米国内暴力過激派は刃物、銃器、車両突入を用いた5件の致死的攻撃を行い、8名の死亡者を出しました。これらの致命的な事件のうち、人種的・民族的動機の暴力的過激派は4件の攻撃を行い、7人が死亡しました。また、反政府・反権威の暴力的過激派の脅威カテゴリーのサブセットである民兵暴力的過激派は1件の攻撃を行い、1人が死亡しました。人種的・民族的動機の暴力的過激派 が行った4件の攻撃のうち、白人の優位性を主張する人種的・民族的動機の暴力的過激派は2件の攻撃を行い、2名の死者を出しました。また、アメリカ社会における人種差別や不正を暴力の行使を正当化する理由とする人種的・民族的動機の暴力的過激派は、残りの2件の攻撃を行い、5名の死者を出しました。 |
Both the FBI and DHS continued to work with state and local law enforcement partners in matters related to domestic violent extremism, including through provision of strategic analysis of the threat, and enhanced both independent and joint collaborative reporting, collection, and targeting efforts via human source and technical means. | FBIとDHSは、国内の暴力的過激主義に関連する事項について、脅威の戦略的分析の提供を含めて、州や地方の法執行機関のパートナーとの協力を継続し、人的情報源や技術的な手段を用いて、独立した共同の報告、収集、標的化の取り組みを強化しました。 |
Strategic Intelligence Assessment for 2018 | 2018年の戦略的情報評価 |
In 2018, the FBI and DHS assessed DVEs posed a persistent and evolving threat of violence, with RMVEs advocating for the superiority of the white race and AGAAVEs, specifically SCVEs, engaging in lethal attacks. Abortion-Related Violent Extremists, Animal Rights/Environmental Violent Extremists, and Puerto Rican National Violent Extremists,12 which is a subset of the AGAAVE threat category, also caused harm and economic damage through criminal acts of property destruction and arson. The six fatal DVE attacks in 2018 underscored how DVEs acting as lone offenders continued to advance their extremist ideologies by engaging in lethal attacks and acts of violence against targets of opportunity, using rudimentary tactics and readily accessible weapons. DVEs were primarily enabled by their use of the Internet, including social media platforms, which has increasingly enabled individuals to radicalize online and engage other DVEs without having to join organized groups. | 2018年、FBIとDHSは、米国内暴力過激派が持続的かつ発展的な暴力の脅威となっており、人種的・民族的動機の暴力的過激派は白人の優越性を唱え、反政府・反権威の暴力的過激派、特に人種的・民族的動機の暴力的過激派は致死的な攻撃に従事していると評価しました。人種的・民族的動機の暴力的過激派の脅威カテゴリーのサブセットである中絶関連暴力過激派、動物愛護/環境関連暴力過激派、プエルトリコ国民暴力過激派12も、財産破壊や放火などの犯罪行為を通じて、被害や経済的損害を与えています。2018年に発生した6件の米国内暴力過激派による致命的な攻撃は、単独犯として行動する米国内暴力過激派が、初歩的な戦術と容易に手に入る武器を用いて、機会のあるターゲットに対して致死的な攻撃や暴力行為を行うことで、過激派のイデオロギーを推進し続けていることを強調しています。米国内暴力過激派は主に、ソーシャルメディアプラットフォームを含むインターネットの利用によって可能になっていました。これにより、個人がオンラインで過激化し、組織的なグループに参加しなくても他の米国内暴力過激派と関わることができるようになってきています。 |
In 2018, DVE lone offenders conducted six lethal attacks using bladed weapons, firearms, and violent assaults that resulted in the deaths of 17 individuals. Of those lethal incidents, RMVEs advocating for the superiority of the white race were responsible for five attacks resulting in 16 deaths, and an SCVE, a subset of the AGAAVE threat category, was responsible for one attack resulting in one death. | 2018年、米国内暴力過激派の単独犯は、刃物や銃器、暴力的な暴行を用いた6件の致死的な攻撃を行い、17人の死亡をもたらしました。これらの致死事件のうち、白人の優位性を主張する人種的・民族的動機の暴力的過激派が5件の攻撃を行い16名の死亡者を出し、反政府・反権威の暴力的過激派の脅威カテゴリーのサブセットである人種的・民族的動機の暴力的過激派が1件の攻撃を行い1名の死亡者を出しました。 |
MVEs, a subset of the AGAAVE threat category, continued to espouse violent rhetoric, often lacking intent or credibility, to engage in violence against Muslims, political activists, and protestors to protect their vision of public safety, such as border-related issues. In addition to the previously mentioned 2018 lethal attack conducted by an SCVE in response to law enforcement actions, SCVEs also engaged in non-lethal criminal activity in response to law enforcement actions and criminal activity motivated by perceptions that the US Government is illegitimate, including identity and financial fraud, property theft, and attempts to institute sovereign citizen “common law.” AVEs, another subset of the AGAAVE threat category, conducted criminal acts and may have used improvised incendiary devices to target law enforcement and others during confrontations. | 反政府・反権威の暴力的過激派の脅威カテゴリーのサブセットであるMVEは、暴力的なレトリックを唱え続け、しばしば意図や信憑性を欠き、国境関連の問題などの公共の安全に関するビジョンを守るために、イスラム教徒、政治活動家、抗議者に対して暴力を振るっていました。前述の2018年に人種的・民族的動機の暴力的過激派が法執行行為に対応して行った致死的な攻撃に加え、主権市民暴力的過激派は法執行行為に対応した非致死的な犯罪活動や、米国政府が非合法であるという認識を動機とした犯罪活動(IDや金融詐欺、財産の窃盗、主権者の「コモン・ロー」を制定しようとする試みなど)も行っています。無政府暴力的過激派は、反政府・反権威の暴力的過激派の脅威カテゴリーのもう一つのサブセットで、犯罪行為を行い、対立している法執行機関などを標的に即席の焼夷弾を使用した可能性があります。 |
An expansive set of factors, including responses to government activity, in addition to social, economic, and political conditions, was assessed to very likely contribute to inspire DVE radicalization, target selection, and mobilization in violation of federal law. As DVE attacks, plot disruptions, and other criminal acts reflected persistent aspirations for large-scale or mass- casualty acts of violence by lone offenders, the FBI continued to work with state and local law enforcement partners to sustain and enhance collaborative efforts to mitigate the DVE threat. | 社会的、経済的、政治的状況に加えて、政府の活動に対する反応などの幅広い要因が、米国内暴力過激派の過激化を促し、標的を選定し、連邦法に違反して動員することにつながった可能性が高いと評価されました。米国内暴力過激派による攻撃、計画の混乱、その他の犯罪行為は、孤独な犯罪者による大規模な暴力行為や大量殺戮の願望を反映したものであり、FBIは州や地域の法執行機関と協力して、米国内暴力過激派の脅威を軽減するための共同作業を継続・強化しています。 |
Both the FBI and DHS continued efforts to publish joint analytic products to our shared stakeholders in this field. | また、FBIとDHSは、この分野で共通の利害関係者に向けて、共同で分析結果を発表する取り組みを継続しました。 |
Strategic Intelligence Assessment for 2019 | 2019年の戦略的情報評価 |
In 2019, the FBI and DHS assessed RMVEs, primarily those advocating for the superiority of the white race, likely would continue to be the most lethal DVE threat to the Homeland. Our agencies had high confidence in this assessment based on the demonstrated capability of RMVEs in 2019 to select weapons and targets to conduct attacks, and the effectiveness of online RMVE messaging calling for increased violence. Additionally, other DVEs likely would continue to engage in non-lethal violence and other criminal activity, and DVE reactions to socio-political events and conditions could increase attacks. The year 2019 represented the most lethal year for DVE attacks since 1995, with five separate DVE attacks resulting in 32 deaths, 24 of which occurred during attacks conducted by RMVEs advocating for the superiority of the white race. | 2019年、FBIとDHSは、主に白人種の優位性を主張する人種的・民族的動機の暴力的過激派が、引き続き国土にとって最も致命的な米国内暴力過激派の脅威となる可能性が高いと評価しました。我々の機関は、2019年に人種的・民族的動機の暴力的過激派が武器やターゲットを選択して攻撃を行う能力が実証されたことや、暴力の拡大を呼びかける人種的・民族的動機の暴力的過激派のオンラインメッセージングが有効であることから、この評価に高い確信を持っていました。さらに、他の米国内暴力過激派が非殺傷的な暴力やその他の犯罪行為を継続する可能性が高く、社会的・政治的な出来事や状況に対する米国内暴力過激派の反応によって攻撃が増加する可能性もあります。2019年は1995年以来、米国内暴力過激派による攻撃で最も被害が大きかった年であり、5つの米国内暴力過激派による攻撃で32名の死者を出し、そのうち24名は白人の優位性を主張する人種的・民族的動機の暴力的過激派による攻撃であった。 |
Themes like “gamification” and “accelerationism” partly inspired some of the attacks in 2019 and likely will continue to inspire future plots. Gamification is a term where fatality counts in attacks are referred to as “scores,” as the actor desires to accomplish “achievements” or high kill counts.13 Messaging from RMVEs espousing the superiority of the white race has furthered this narrative by framing previous attacks as resulting in a “score.” Additionally, widely disseminated propaganda on online forums and encrypted chat applications that espouse similar themes regarding kill counts could inspire future attackers to mobilize faster or attempt increasingly lethal and more sophisticated attacks. These online forums and chat applications also reference accelerationism, a belief amongst some neo-Nazi and/or fascist RMVEs that the current system is irreparable, without apparent political solutions, and hence violent action is needed to precipitate societal collapse to start a race war. | 「ゲーミフィケーション」や「アクセラレーション主義」といったテーマは、2019年の攻撃の一部を触発し、おそらく今後の企てを触発し続けるだろう。ゲーミフィケーションとは、攻撃の際の致死数を「スコア」と呼ぶ用語で、行為者は「実績」や「高い殺傷数」を達成したいと考えている。白人の優位性を信奉する人種的・民族的動機の暴力的過激派のメッセージは、過去の攻撃が「スコア」につながったと考えることで、この物語を促進した。さらに、オンライン・フォーラムや暗号化されたチャット・アプリケーションで、殺害数に関する同様のテーマを掲げたプロパガンダが広く普及していると、将来の攻撃者がより早く動員されたり、より殺傷力の高い高度な攻撃を試みたりするようになる可能性がある。このようなオンラインフォーラムやチャットアプリケーションは、ネオナチやファシストの人種的・民族的動機の暴力的過激派の中にある加速主義にも言及しています。加速主義とは、現在のシステムは修復不可能であり、政治的な解決策が見当たらないため、社会の崩壊を促すために暴力的な行動が必要であり、人種戦争を起こすという信念です。 |
Other DVE criminal activity, such as vandalism and threats of violence, as a perceived means of achieving social and political goals likely would continue to impact public safety and critical infrastructure in 2020. In 2019, non-lethal DVE criminal activity was similar to what had been observed in previous years. The activity was motivated by traditional drivers and targets, including changes to abortion or environmental laws. However, changes to the political environment could result in an increase in the frequency of criminal activity or could inspire some DVEs to attempt to engage in lethal activity. | また、社会的・政治的な目標を達成するための手段として、破壊行為や暴力的な脅しなど、その他の米国内暴力過激派の犯罪行為は、2020年も引き続き公共の安全や重要なインフラに影響を与える可能性が高いと考えられます。2019年、非殺傷型の米国内暴力過激派の犯罪活動は、これまでに観察されてきたものと同様でした。この活動は、妊娠中絶や環境保護に関する法律の変更など、伝統的なドライバーやターゲットが動機となっていました。しかし、政治環境の変化により、犯罪活動の頻度が増加したり、一部の米国内暴力過激派を刺激して致死的な活動を試みたりする可能性があります。 |
Both the FBI and DHS assessed DVEs likely would continue to focus on attacking soft targets and use gamification to encourage higher fatality attacks. The propagation of accelerationism almost certainly would perpetuate the threat from RMVEs who espouse the superiority of the white race. Political disagreements within the United States could present opportunities for DVEs to engage in violence against individuals perceived to have opposing ideologies, prominent political or public figures, or members of the media covering these events. | FBIとDHSは、米国内暴力過激派は今後もソフトターゲットへの攻撃に重点を置き、ゲーミフィケーションを利用して致死率の高い攻撃を行うだろうと評価している。加速論が広まれば、白人の優位性を信奉する人種的・民族的動機の暴力的過激派の脅威が永続することはほぼ確実である。米国内での政治的対立は、米国内暴力過激派が、対立するイデオロギーを持つと思われる個人、著名な政治家や公人、これらの出来事を報道するメディアのメンバーに対して暴力を振るう機会となる可能性がある。 |
5 A hate crime is a criminal offense that was motivated, in whole or in part, by the offender’s bias against a person’s actual or perceived race/ethnicity/ancestry, national origin gender, gender identity, religion, disability, or sexual orientation, and was committed against persons, property, or society. | 5 ヘイト・クライムとは、人の実際のまたは認識されている人種/民族/家系、国籍、性別、性同一性、宗教、障害、性的指向に対する加害者の偏見が全体的または部分的に動機となり、人、財産、社会に対して行われた犯罪です。 |
6 As defined by the FBI and DHS, racially or ethnically motivated violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of ideological agendas derived from bias, often related to race or ethnicity, held by the actor against others or a given population group. RMVEs purport to use both political and religious justifications to support their racially- or ethnically-based ideological objectives and criminal activities. | 6 FBIとDHSの定義によると、人種的・民族的動機の暴力的過激派(RMVE) とは、他人や特定の集団に対して持つ人種や民族に関連した偏見に由来するイデオロギー的議題を推進するために、武力や暴力を行使したり、脅迫したりすることを含むとされています。RMVEは、人種や民族に基づくイデオロギー的な目的や犯罪行為を、政治的・宗教的に正当化することを目的としている。 |
7 As defined by the FBI and DHS, anarchist violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of an anti-government or anti-authority violent extremist ideology that considers capitalism and centralized government to be unnecessary and oppressive. | 7 FBIとDHSの定義によると、無政府暴力的過激派(AVE) は、資本主義や中央集権的な政府は不要であり抑圧的であると考える反政府または反権力の暴力過激派のイデオロギーを推進するために、武力や暴力を不法に行使したり、脅したりすることを含みます。 |
8 As defined by the FBI and DHS, militia violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of an anti-government or anti-authority violent extremist ideology in response to perceived abuses of power by the government, especially in regard to suspected infringements on gun rights; excessive use of force by law enforcement; or bureaucratic incompetence in attending to critical tasks. | 8 FBIとDHSの定義によると、民兵暴力的過激派(MVE) は、政府による権力の乱用、特に銃の権利の侵害の疑い、法執行機関による過剰な武力行使、官僚による重要な仕事への不手際などに反応して、反政府または反権力の暴力的過激主義イデオロギーを助長するために、武力や暴力を行使したり、威嚇したりする潜在的な違法行為を包含しています。 |
9 As defined by the FBI and DHS, sovereign citizen violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of anti-government or anti-authority violent extremist ideological agendas by those who identify as sovereign citizens. Sovereign citizens are US citizens who claim to have special knowledge or heritage that renders them immune from government authority and laws. | 9 FBIとDHSの定義によると、主権市民暴力的過激派(SCVE) とは、主権市民と称する人々が、反政府、反権力の暴力過激主義的なイデオロギーを推進するために、武力や暴力を不法に行使したり、脅したりすることを含みます。主権市民とは、政府の権威や法律から免れることができる特別な知識や遺産を持っていると主張する米国市民のことです。 |
10 As defined by the FBI and DHS, abortion-related violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of ideological agendas relating to abortion, including individuals who advocate for violence in support of either pro-life or pro-choice beliefs. | 10 FBIとDHSの定義によると、中絶関連暴力過激派とは、妊娠中絶に関するイデオロギー的課題を推進するために、武力や暴力を用いたり、脅したりする潜在的な違法行為を含み、生命保護や選択権保護の信念を支持して暴力を主張する個人を含みます。 |
11 As defined by the FBI and DHS, animal rights/environmental violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of ideological agendas by those seeking to end or mitigate perceived cruelty, harm, or exploitation of animals and/or the perceived exploitation or destruction of natural resources and the environment. | 11 FBIとDHSの定義によると、動物愛護/環境関連暴力過激派とは、動物に対する虐待、危害、搾取、および天然資源や環境の搾取や破壊をやめさせようとする人たちが、イデオロギー的な目的のために力や暴力を行使したり、脅したりすることを含みます。 |
12 As defined by the FBI, Puerto Rican national violent extremism encompasses the potentially unlawful use or threat of force or violence in furtherance of anti-government or anti-authority violent extremist ideological agendas by those seeking independence for Puerto Rico by destabilizing the relationship between the US Government and the Government of Puerto Rico – which they view as a proxy of the United States. The DHS does not utilize a separate definition for this activity. | 12 FBIの定義によると、プエルトリコ国民暴力過激派とは、米国政府と米国の代理人とみなされるプエルトリコ政府との関係を不安定にすることでプエルトリコの独立を求める者が、反政府または反権力の暴力的過激主義的なイデオロギー的課題を推進するために、力や暴力を不法に行使したり、脅したりする可能性を含むものです。DHSでは、この活動を個別に定義していない。 |
Comments