GAO 連邦政府の財務諸表に監査意見を付与することができない・・・その理由は・・・
こんにちは、丸山満彦です。
U.S. GAOのブログで、米国政府の2020年版財務諸表に深刻な経営上の弱点があるので監査意見を付与することができないと書いていますね。。。
● U.S. GAO - Blog
U.S. Government’s 2020 Financial Statements Reveal Serious Management Weaknesses and Ongoing Efforts to Correct Those Weaknesses | 米国政府の2020年版財務諸表で明らかになった深刻な経営上の弱点とその修正のための継続的な努力 |
The federal government has recently issued its 2020 financial statements. These statements provide a comprehensive view of government finances—including spending, revenues, and debt. However, like in past years, serious financial management weaknesses prevented us from giving the government a “clean opinion” that its financial statements are fairly presented. These weaknesses continue to hinder the federal government from having reliable, useful, and timely financial information to operate effectively and efficiently. Congress and the Administration need reliable information on spending, revenues, and debt. Without reliable statements, which include rectifying some of the concerns we outlined below, policymakers are not best positioned to plan for our fiscal future. | 連邦政府はこのほど、2020年版の財務諸表を発表しました。この財務諸表は、支出、収入、負債など、政府の財政を包括的に表しています。しかし、例年同様、財務管理上の重大な弱点により、財務諸表が公正に表示されているという「クリーン・オピニオン」を与えることができませんでした。これらの弱点は、連邦政府が効果的かつ効率的に運営するために、信頼性が高く、有用で、タイムリーな財務情報を得ることを妨げ続けています。議会と行政は、支出、収入、債務に関する信頼できる情報を必要としています。信頼できる情報がなければ、政策立案者は将来の財政計画を立てるのに最適な立場に立つことができません。 |
Today’s WatchBlog post explores our new report on the government’s financial statements and explains why we are unable to render such an opinion. | 本日のウォッチブログでは、政府の財務諸表に関する我々の新しいレポートについて説明し、なぜ我々がそのような意見を述べることができないのかを説明します。 |
Serious financial management weaknesses | 深刻な財務管理上の弱点 |
Our audit report on the federal government’s FY 2020 financial statements discusses serious financial management weakness and ongoing efforts to address them. For example: | 連邦政府の2020年度の財務諸表に関する我々の監査報告書は、深刻な財務管理上の弱点と、それに対処するための継続的な取り組みについて述べています。例えば、以下のようなものがあります。 |
The Department of Defense—which accounted for about 18% of federal net costs—continues to face long-standing financial management challenges. For example, DOD is unable to account for its property and equipment and has ineffective information system controls. DOD has made some improvements. For FY 2020, DOD identified nearly $3 billion in materials that could be reused and closed 24% of findings from prior year financial statement audits. However, as in prior years, DOD auditors couldn’t say whether or not there were mistakes in DOD’s financial statements. DOD acknowledged that achieving a clean opinion will take time and is prioritizing critical areas for improvement. | 連邦政府の純費用の約18%を占める国防総省は、長年にわたる財務管理上の課題に直面し続けています。例えば、国防総省は有形固定資産の会計処理ができず、情報システムの管理も効果的ではありません。DODはいくつかの改善を行った。2020年度、DODは再利用可能な資材を30億ドル近く特定し、前年度の財務諸表監査での指摘事項の24%を解消しました。しかし、過年度と同様に、DODの監査人はDODの財務諸表に誤りがあったかどうかを言い当てることができませんでした。DODは、クリーン・オピニオンの達成には時間がかかることを認識しており、改善すべき重要な分野を優先しています。 |
The federal government is not able to adequately account for federal transactions and balances between agencies and properly prepare the government’s financial statements. Treasury is making progress toward addressing these weaknesses. For example, Treasury issued new accounting guidance for intragovernmental transactions and balances, and continued to assist federal agencies in better accounting for their transactions with other agencies. Also, Treasury implemented new processes to improve how it collects data from agencies. | 連邦政府は、省庁間の連邦取引と残高を適切に説明し、政府の財務諸表を適切に作成することができません。財務省はこれらの弱点に対処するために前進しています。例えば、財務省は政府内の取引と残高に関する新しい会計ガイダンスを発行し、連邦政府機関が他の機関との取引をより適切に会計処理するための支援を続けています。また、財務省は政府機関からのデータ収集方法を改善するために新しいプロセスを導入しました。 |
The Small Business Administration (SBA) needed to implement COVID-19 related relief as quickly and efficiently as possible in order to be responsive to the needs of small businesses affected by the pandemic. But, this quick response led to several financial management weaknesses, resulting in an inability for the auditor to express an opinion on SBA’s fiscal year 2020 financial statements. Concerns over the SBA’s management and oversight of COVID-19 relief programs, including the susceptibility to improper payments (payments made in error), prompted us to add SBA’s emergency loans for small businesses on our latest High Risk List. | 中小企業庁(SBA)は、パンデミックの影響を受けた中小企業のニーズに応えるために、COVID-19関連の救済措置をできるだけ迅速かつ効率的に実施する必要がありました。しかし、この迅速な対応がいくつかの財務管理上の弱点につながり、その結果、監査人はSBAの2020年度の財務諸表に意見を表明することができませんでした。SBAのCOVID-19救済プログラムの管理・監督については、不適切な支払い(過誤による支払い)の影響を受けやすいことなどの懸念があり、当社はSBAの中小企業向け緊急融資を最新のハイリスクリストに追加しました。 |
Why it matters? Our long-term concerns | なぜそれが重要なのか?私たちの長期的な懸念 |
As we have reported, Congress and the administration have responded in an unprecedented manner to the COVID-19 pandemic and the resulting severe economic repercussions. However, the fiscal response and the economic downturn generated a substantial increase in federal debt. Once the pandemic recedes and the economy substantially recovers, Congress and the Administration should quickly pivot to developing an approach to place the federal government on a sustainable long-term fiscal path. | これまで報告してきたように、COVID-19パンデミックとそれに伴う深刻な経済的影響に対し、議会と行政は前例のない方法で対応してきました。しかし、この財政的対応と景気後退により、連邦政府の債務は大幅に増加しました。パンデミックが収まり、経済が大幅に回復したら、議会と政府は連邦政府を長期的に持続可能な財政路線に乗せるためのアプローチの開発に速やかに軸足を移すべきです。 |
Federal agencies have opportunities to contribute to a sustainable fiscal future right now. For example, the IRS could take steps to close the roughly $381 billion yearly tax gap—the difference between taxes owed to the government and taxes paid to the government. The tax gap, and the overall enforcement of tax laws made our High Risk List again this year. | 連邦政府機関には、持続可能な財政の未来に貢献する機会が今すぐにでもあります。例えば、IRSは、年間約3,810億ドルの税金のギャップ(政府に納める税金と、政府に支払う税金の差)を解消するための措置をとることができます。このギャップと、税法の施行に関する問題は、今年も「ハイリスクリスト」に含まれています。 |
Also, individual agencies can help to reduce improper payments (payments made in error) estimates of which total about $206 billion for FY 2020, up from $175 billion for FY 2019. This amount generally doesn’t include potential payment errors related to COVID-19 response and recovery efforts—which may be substantial. Agencies can take steps to determine the full extent of improper payments and take appropriate actions to reduce them. | また、各省庁は、不適切な支払いを減らすための支援を行うことができます。その額は、2019年度の1,750億ドルから2020年度には2,060億ドルになると推定されます。この金額には、COVID-19の対応や復旧作業に関連する潜在的な支払いミスは含まれていません。各省庁は、不適切な支払いの全容を把握し、その削減のために適切な措置を講じることができます。 |
Federal Financial Management Improvements | 連邦財務管理の改善 |
Overall, the federal government has made significant strides in improving financial management since the Chief Financial Officers Act of 1990 was enacted. For example, 22 of 24 major agencies received clean opinions on their FY 2020 financial statements, up from 6 agencies for FY 1996. You can find out about the progress federal agencies have made in financial management by checking out our August 2020 report. | 1990年に最高財務責任者法が制定されて以来、連邦政府は全体的に財務管理の改善において大きな進歩を遂げてきました。例えば、主要24機関のうち22機関が2020年度の財務諸表に対してクリーン・オピニオンを取得しており、1996年度の6機関から増加しています。連邦政府機関の財務管理の進捗状況については、2020年8月のレポートをご覧ください。 |
■ 参考
● U.S. GAO - Reports & Testimonies
・2021.03.25 Financial Audit:FY 2020 and FY 2019 Consolidated Financial Statements of the U.S. Government
- [PDF] Full Report
- [PDF] Accessible Text
What GAO Found | GAOの見解 |
To operate as effectively and efficiently as possible, Congress, the administration, and federal managers must have ready access to reliable and complete financial and performance information—both for individual federal entities and for the federal government as a whole. GAO’s report on the U.S. government’s consolidated financial statements for fiscal years 2020 and 2019 discusses progress that has been made but also underscores that much work remains to improve federal financial management. | 可能な限り効果的かつ効率的に活動するために、議会、行政、連邦政府の管理者は、個々の連邦機関と連邦政府全体の両方について、信頼できる完全な財務およびパフォーマンス情報にすぐにアクセスできなければなりません。2020年度と2019年度の米国政府の連結財務諸表に関するGAOの報告書は、これまでの進捗状況について述べていますが、連邦政府の財務管理を改善するために多くの作業が残っていることも強調しています。 |
GAO found the following: | GAOは以下のことを発見しました |
Certain material weaknesses in internal control over financial reporting and other limitations resulted in conditions that prevented GAO from expressing an opinion on the accrual-based consolidated financial statements as of and for the fiscal years ended September 30, 2020, and 2019. | 財務報告に係る内部統制における特定の重要な欠陥およびその他の制限により、GAOは2020年および2019年9月30日に終了した会計年度の時点および会計年度の発生主義に基づく連結財務諸表に対する意見を表明することができない状況となっています。 |
Significant uncertainties, primarily related to the achievement of projected reductions in Medicare cost growth, prevented GAO from expressing an opinion on the sustainability financial statements, which consist of the 2020 and 2019 Statements of Long-Term Fiscal Projections; the 2020, 2019, 2018, 2017, and 2016 Statements of Social Insurance; and the 2020 and 2019 Statements of Changes in Social Insurance Amounts. A material weakness in internal control also prevented GAO from expressing an opinion on the 2020 and 2019 Statements of Long-Term Fiscal Projections. | 主に医療費増加の削減の予算達成に関連する重大な不確実性により、GAOは、2020年および2019年の長期財政予測計算書、2020年、2019年、2018年、2017年および2016年の社会保険計算書、ならびに2020年および2019年の社会保険金額変動計算書からなる持続可能性のある財務諸表について意見を表明することができませんでした。また、内部統制の重要な弱点により、GAOは2020年および2019年の長期財政予測計算書に対する意見を表明することができませんでした。 |
Material weaknesses resulted in ineffective internal control over financial reporting for fiscal year 2020. | 重要な欠陥により、2020年度の財務報告に係る内部統制は効果的ではありませんでした。 |
Material weaknesses and other scope limitations, discussed above, limited tests of compliance with selected provisions of applicable laws, regulations, contracts, and grant agreements for fiscal year 2020. | 上述の重要な欠陥およびその他の範囲の制限により、2020年度の適用される法律、規制、契約、および助成金契約の特定の条項への準拠のテストが制限されました。 |
Three major impediments have continued to prevent GAO from rendering an opinion on the federal government’s accrual-based consolidated financial statements: (1) serious financial management problems at the Department of Defense, (2) the federal government’s inability to adequately account for intragovernmental activity and balances between federal entities, and (3) weaknesses in the federal government’s process for preparing the consolidated financial statements. In addition, the Small Business Administration (SBA), which had substantial activity related to the COVID-19 pandemic response, received a disclaimer of opinion on its fiscal year 2020 financial statements, after years of receiving clean opinions. Efforts are under way to resolve these issues. |
GAOが連邦政府の発生主義に基づく連結財務諸表に対する意見を表明することを妨げる3つの大きな障害が続いています。 (1)国防総省の深刻な財務管理問題、 (2)連邦政府が政府内の活動や連邦機関間の残高を適切に説明できないこと、 (3)連邦政府の連結財務諸表作成プロセスの不備 また、COVID-19のパンデミック対応に関連した活動を実質的に行っていた中小企業庁(SBA)は、長年無限定適正意見を受けていたにもかかわらず、2020年度の財務諸表で意見の不適正意見を受けました。これらの問題を解決するための努力が行われています。 |
The material weaknesses underlying these three major impediments, as well as the new weaknesses identified at SBA, continued to (1) hamper the federal government’s ability to reliably report a significant portion of its assets, liabilities, costs, and other related information; (2) affect the federal government’s ability to reliably measure the full cost, as well as the financial and nonfinancial performance, of certain programs and activities; (3) impair the federal government’s ability to adequately safeguard significant assets and properly record various transactions; and (4) hinder the federal government from having reliable, useful, and timely financial information to operate effectively and efficiently. |
これら3つの重要な障害の基礎となる重要な欠陥は、SBAで確認された新たな欠陥と同様に、 (1)連邦政府がその資産、負債、コスト、その他の関連情報の大部分を確実に報告する能力を阻害する。 (2)連邦政府が特定のプログラムや活動の全コスト、財務的・非財務的パフォーマンスを確実に測定する能力に影響を与える。 (3)重要な資産を適切に保護し、様々な取引を適切に記録する連邦政府の能力を損なう。 (4) 連邦政府が効果的かつ効率的に運営するための信頼性のある有用な財務情報をタイムリーに得ることを妨げる。 |
GAO also identified two other material weaknesses. These are the federal government’s inability to (1) determine the full extent to which improper payments occur and reasonably assure that appropriate actions are taken to reduce them and (2) identify and resolve information security control deficiencies and manage information security risks on an ongoing basis. |
GAOは他にも2つの重要な欠陥を指摘しています。これらは、連邦政府が、 (1)不適切な支払いの発生範囲を完全に把握し、その削減のために適切な行動が取られることを合理的に保証できないこと、 (2)情報セキュリティ管理の不備を特定・解決し、情報セキュリティリスクを継続的に管理できないことです。 |
The comprehensive long-term fiscal projections presented in the Statement of Long-Term Fiscal Projections and related information show that absent policy changes, the federal government continues to face an unsustainable long-term fiscal path in which debt is projected to grow faster than gross domestic product. Since 2017, GAO has stated that a plan is needed to ensure that the United States remains in a strong economic position to meet its social and security needs, as well as to preserve flexibility to address unforeseen events. Once the pandemic recedes and the economy substantially recovers, Congress and the administration should quickly pivot to developing an approach to place the federal government on a sustainable long-term fiscal path. | 長期財政予測計算書および関連情報に示された包括的な長期財政予測によると、政策の変更がなければ、連邦政府は引き続き、債務が国内総生産よりも速く成長すると予測される持続不可能な長期財政経路に直面しています。2017年以降、GAOは、米国が社会的および安全保障上のニーズを満たすための強固な経済的地位を維持するとともに、不測の事態に対処するための柔軟性を保つための計画が必要であると述べています。パンデミックが収まり、経済が大幅に回復したら、議会と行政は、連邦政府を長期的に持続可能な財政経路に乗せるためのアプローチの開発に速やかに軸足を移すべきです。 |
In commenting on a draft of this report, Department of the Treasury (Treasury) and Office of Management and Budget (OMB) officials provided technical comments that GAO incorporated as appropriate. Treasury and OMB officials expressed their continuing commitment to addressing the problems this report outlines. | 本報告書の草稿に対するコメントとして、財務省および行政管理予算局(OMB)の職員から技術的なコメントをいただき、GAOはこれを適宜反映させました。財務省とOMBの担当者は、本報告書が指摘した問題への対処に引き続き取り組むことを表明しました。 |
なお、Material Weaknessについて...昔も面白い記事を書いています(^^)
● まるちゃんの情報セキュリティ気まぐれ日記
・2008.07.11 米国における重要な不備の定義
・2006.03.08 Significant DeficiencyのSignificantは「重大」というより「注目すべき」という意味ではないか
Comments